Sunday 9 August 2015

As the earth keeps spinning

Yet another Sunday....

It seems the earth is still spinning.

And life still goes on.

Of course PM DS Najib Razak is still in power...and our institutions are still being doubted because of the ongoing crackdown.

But then again, nothing else have changed much.

Some of us are going shopping today....maybe watch a movie.

The prices of stuff are now a bit more expensive because of GST but we still more or less can afford our lifestyle.

Anyone suddenly becomes very poor?

As for our freedom, I think it is also still quite intact....for now.

At least the rebel blogs can still continue to pound Najib.

Najib's people said they wanted to tighten the laws governing the cyberspace....maybe because of that.

That's stupid.

More people will hate Najib if they do that.

If they want to defend Najib, they better give him better advice and argue intelligently against the rebels.

Suppressing dissent will only make things worse.

It's about winning the heart and mind of the people, and not about who can outshout the others.

Get it?

Okay, I'm going to the beach today.

Hopefully it's not going to rain again.

Yesterday I just rest indoor the whole day due to the heavy rain.

Probably it's some leftover from the storm which hit Taiwan yesterday and traveled all the way here.

Anyway, I hope it's fair weather and good mood on Sunday for you all.

Relax and try to get your mind off the nonsense for today.

Cheers

Oh, here's a bit of Sunday music;


16 comments:

  1. Enjoy your Sunday Annie while it last. When we are led by a bunch of liars and power crazy mad men led by a compulsive wife-afraid liar, the peace won't last very long. Calamity will befall unexpectedly.

    ReplyDelete
  2. If Malay are willing to accept that 2.6 billion in personal account without asking the accountability than Malay as a race will be doomed under UMNO.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Over 60 years already the same practice. All over the world also.

      Delete

  3. Twice being jailed is still some people hero ,human are human ,favoring someone does blinded them from any wrongdoing of the favored ,even the whole world say so.

    Dear leader are not to being told of his wrong path's ,those who do so are said to be "rebel" and the act is an act's of rebellion ,does, it is punishable .

    Human are funny at times ,sometimes all the time .

    ReplyDelete
  4. Annie saya bersetuju dengan anda bahawa org yg bersalah dan tidak mampu untuk berhujah secara ilmiah akan menggunakan kekerasan untuk menundukan pihak yg tidak bersetuju dgn mereka. Mungkin najib dan kuncu kuncu beliau berjaya buat sementara waktu mendiamkan pengkritik beliau akan tetapi mereka tewas kepada perang persepsi. Politik adalah berkisar kepada persepsi. Dalam hal ini kem najib telah kalah teruk. Mereka akan diadili secara total apabila tiba pilihanraya. Saya percaya dengan apa yg terjadi kini Najib dan BN akan tewas teruk pada pilihanraya akan datang. Melantik ahmad maslan sebagai timb menteri MITI dan mahdzir khalid sebagai menteri pelajaran adalah penghinaan kepada rakyat malaysia. Saya amat yakin bahawa orang seperti ahmad maslan jika diberikan kedai runcit sekali pun beliau tidak akan mampu menguruskannya dengan baik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau hebat masuk politik, baru terrer.

      Delete
  5. Hi Annie, you ask if anyone become poor! Please be considerate to those that had lost their jobs such as MAS and O&G. They are still struggling to find new jobs and if you can help better to help them.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fyi, I lost my job too recently. But life goes on and I bounced back. Rezeki Allah yang bagi, bukan Najib. As I previously wrote, if we are not happy with Najib we can vote him out in the next election. Meanwhile, do the best that we can instead of just bitching to no effect.

      Delete
    2. i'm from MAS.. lost my job... and life goes on.. life get better when you're paid in USD! ty God!

      Delete
    3. Siapa yang buat Mas bangkrap boleh tanya che det. Jual beli dengan proxy.

      Delete
  6. Sebenarnya annie tak ada rebelious di sini terhadap Najib cuma kumpulan ini adalah golongan yang nak menegak kebanaran , daripada penipuan yang di lakukan oleh Najib dan kuncu kuncunya . Ya annie kamu boleh nyatakan kan setakat ini Najib tak tergugat kedudukan kuasanya dan kekal ke PRU 14 dan penentangnya mejadi lemah sedikit bagi saya itu bukan isu lagi , bagi saya Najib dan penyelewengan dalam 1MDB dah jadi sebati dan masalah ini sudah tersimpul kuat dah tak dapat nak di rungkai atau buka , ia hanya boleh diselesaikan dengan cara mengunakan wang kerajaan(Rakyat) untuk membayar segala penyelewengan dan kejijikan yang telah Najib serta kuncu kuncu nya buat didalam 1MDB itu .

    Sebab itu mereka bertungkus lumus (berkerja kuat) dengan bertindak keras keatas SPRM ,sebenarnya bukan nak siasat berkenaan kebocoran dokumen apa yang saya diberi tahu mereka Najib dan kuncu kuncu nya mahu mengesan dan mendapatkan semua dokumen dan kertas kertas siasatan penyelewengan 1MDB dan nak musnah terus ,malang nya pegawai SPRM bukan lah seperti orang disekeliling Najib yang boleh di beli seperti menteri menteri dan sesetengah ketua bahagian umno yang tak ada nilai diri dan maruah boleh letak perjuangan bangsa dan agama dalam bakul sampah dan utamakan Najib dan diri mereka . Sebenarnya sama ada najib kekal sampai PRU 14 atau sebelum itu bagi saya tak penting , yang penting titik noktah bila ya mula berlaku bila semua kemelut ini sudah temu titik penamat maka apa yang jelas najib akan ke makamah dan penjara adalah tempatnya kerana seperti saya kata tadi penyelewengan 1MDB dan najib dah tak boleh tutup terlalu besar ,kalau bayar guna duit rakyat pun catatan itu tak boleh padam dengan apa cara pun kerana masa panjang nak selesai , Jadi terima hakikat makamah ada lah penamat bagi najib dan kemelut ini , kecuali lah ada deal yang najib akan blah dalam tempoh beberapa bulan ini , tak tau la dia nak pergi mana dia punya pasal , lagi satu najib dan kuncu kuncu nya dah tak ada usaha untuk menumpukan usaha selesai masalah ekonomi ini juga kesan yang beliau tak boleh tunggu lama , akhir sekali ingat kuasa majlis raja raja sekiranya dah terpaksa.

    ReplyDelete
  7. Annie,
    Sebagai rakyat yang berbangsa Melayu dan Islam kita mesti tahu berterima kasih dan bersyukur,bersikap kesederhanaan di dalam di dalam mengharongi likux hidup seharian kita.Sifat kesabaran itu juga tunggak hidup kita.Jangan lah kita ada perasaan syak wasangka tanpa mempunyai bukti sahih dan yang paling buruk sekali kita berlagak sebagai ALLAH menentukan kesalahan orang lain.Kebenaran yang timbul pada akhirnya dan ada kala nya ALLAH akan menghukum pesalah di atas dunia ini,belum lagi di akhirat kelak.Kalau dibandingkan negara kita dengan setengah negara Islam lain kita jauh lebih baik di mana kita bolih beribadat dan melaksanakan tanggungjawab kita sebagai Muslimin dengan tenang dan aman,hidup seharian pun tidak lah teruk,tidak ada yang mati lapar,kita hanya perlu pandai mentadbir cara perbelanjaan kita untuk hidup sempurna.Setakat ini biarlah mereka yang kita telah amanahkan untuk mentadbir negara ini melaksanakan tugas mereka,dan jika pada pendapat kita mereka gagal,kita tukar lah dengan yang baru pada pilihanraya yang akan datang.
    Justeru itu tidak payah lah kita membuat spekulasi,persepsi dan tuduhan yang mungkin kesahihannya tidak dibuktikan dengan jelas kerana jika tidak benar ianya menghampiri fitnah,dan di sisi ALLAH kita tahu apa hukuman fitnah.Salam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha, setuju 110%

      Kita patut bersyukur dipimpin oleh pejuang bangsa dan agama seperti Ah Jib, Kak Ros, Bro Zahid, Amat Maslan, Nazri, SIS Azlin, dll.

      Kita wajib redha mereka mengumpul harta, mengutip derma serta melabor membuat filem Holywood dan beli hartanya mewah denda harga berlipat ganda atas nilai.

      Ingat, menentang Najib bermakna menentang Islam. Kufur dan boleh membawa ke neraka.

      Delete
    2. Anon 1327

      Saya sokong. Saya tambah. Mari kita menjadi hamba duit. Ingat 'Cash is King'

      Atas dasar nilai tinggi keibubapaan memupuk nilai kebenaran yang mereka terima lah membuat mereka berjuang. Mereka tidak merasa membuang masa atau perjuangan mereka sia2 bila Najib masih menjadi PM walaupun mereka kecewa. Membela kebenaran dan menolak kebathilan adalah fardu ain pada semua umat Islam.

      Kepada yang memperjuangkan kebenaran bersukur lah kerana kita telah menerima didikan nilai2 kebenaran dari ibubapa kita. Jika tidak kita akan senang luntur semangat dan merasa ini semua sia2 dan kerja yang bodoh ;)

      Delete
    3. Ya kita tak boleh percaya fitnah tapi najib sendiri tak nafi wang RM 2.6 billion masuk akaun Ambank pribadi dia , ya kita tak boleh percaya fitnah tapi Rosmah mengaku wang RM 2 juta yang masuk kedalam akaun pribadi dia dalam tempoh tiga bulan adalah dia punya dan mengaku sendiri Ya , Pertuduhan dah dibuat keatas Najib oleh mantan Ag(sebab itu dia di pecat), kerana terbukti ada kebocoran dokumen kata IGP sebab itu polis siasat tapi dinafi oleh AG baru. Sebenarnya apa lagi yang fitnah tantang Najib hanya manusia jahil dan bodoh saja yang boleh termakan dengan tipu beliau.

      Delete
  8. Nak tambah sikit sampai peringkat ini pun kata najib kena fitanh ka, kamu ini baru bangkit tidur kut kamu tau dak, sejak WSJ dedahkan penyelewengan Najib apa dia buat ,ada dia saman fitnah WSJ , dak ada bukan jadi perkara yang dicakap tu bukan fitnah la , kamu hari hari kena kencing dengan najib dan rosmah la . Ya allah buka la mata kawan saya ni yang masih tidur .

    ReplyDelete