Monday 8 June 2015

My heart goes out to Tanjong Katong (updated)

UPDATES

A prime minister's message,


A story of heroes, and others,

Praises pour in for heroic Kinabalu malim gunung


ORIGINAL POST

My heartfelt condolences to the loved ones of those who perished in the Sabah earthquake.

To honor the memory of the young victims from Tanjong Katong Primary School, Singapore, here is their school song,


May their soul rest in peace.

5 comments:

  1. Saya amat sayu dah sedih terutamanya ia berlaku kepada kanak-kanak yang baru merasai keriangan hidup di dunia ini......

    ReplyDelete
    Replies
    1. My heartfelt condolences to the families of the children who perished...may their souls rest in peace.....so sooo sad! ��

      Delete
  2. Inna lillah was inna ilaihi raji'un.
    Allahummagh firlahum wa arhamhum wa afihim wa 'afu an hum. Amin

    Verily, from God we have come and to Him is our return.
    O Allah, be merciful to them, make them whole again and pardon their trespasses. Amen.

    ReplyDelete
  3. I belong to my Beloved the One Lord of you, me and everything

    https://www.youtube.com/watch?v=IZqAnIp5dMQ

    ReplyDelete
  4. Annie, antara Dr M & PM kita dapat lihat berbagai tafsiran yg dibuat oleh penyokong masing masing. Tetapi sebagai rakyat biasa saya lebih berminat untuk bersama Dr M.

    Saya suka jika punya pemimpin seperti beliau. Beliau tidak kelihatan ataupun mahu dilihat sebagai seorang bangsawan, tidak juga ingin menunjukkan bahawa beliau hebat walaupun hakikatnya beliau adalah seorang yg pintar dan bijaksana. Beliau tidak bercakap sesuatu yg sukar difahami. Beliau juga bercakap dgn cara bersahaja dan tidak terjerit jerit dalam menyampaikan sesuatu.

    Beliau juga membanggakan saya apabila berani menyatakan kebenaran terhadap kuasa asing, beliau juga tidak takut berhujah dgn kuasa besar demi kebenaran dan membela mereka mereka yg ditindas. Sebagai rakyat biasa yg bukan lulusan oxbridge saya berasa amat mudah untuk memahami sesuatu yg ingin disampaikan oleh Dr M. Perjuangan beliau tetap sama dan pendirian beliau jugak tidak berubah. Keikhlasan beliau untuk memastikan negara tercinta ini sebagai sebuah negara yg hebat dan bermaruah dapat dilihat dari kepimpinan beliau.

    Yg pentingnya semasa beliau menjadi Perdana Menteri dulu saya sentiasa berasa selamat dan bangga menjadi rakyat malaysia. Saya tahu tidak semua sukakan beliau, tetapi sesungguhnya saya berasa saya amat bertuah dibesarkan di bawah pemerintahan seorang Perdana Menteri yang hebat seperti Tun Dr Mahathir. Kehidupan saya bermula semasa saya memasuki darjah satu iaitu tahun yg sama Tun Mahathir menjadi Perdana Menteri. Saya berdoa dan berharap semoga Allah SWT memberikan seorang pemimpin melayu seperti beliau untuk memimpin negara ini. Saya mahu anak anak saya berasa bangga seperti saya juga. Annie saya amat bertuah mempunyai seorang pemimpin seperti Y.bhg Tun Dr Mahathir Mohamad. Semoga allah swt merahmati beliau sekeluarga.

    ReplyDelete