Thursday 19 April 2018

Tok Moy likely to be the new Johor MB

I wrote this on April 3 2013, just a month before GE13,

Johor will have a new Menteri Besar 

excerpts,

For now, the leading contender for the Johor Menteri Besar post in the event BN retains power in the State is Datuk Md Othman Yusoff who is the Tanjong Piai Umno division chief and Kukup assemblyman.

Othman, who is a businessman by profession is said to be the preferred choice of the Johor palace.

As it turned out, it didn't happen and DS Mohamed Khaled Nordin became the MB while Othman didn't even defend his Kukup state seat.

Affectionately called Tok Moy, Othman instead became the executive director of Country Garden Pacificview Sdn Bhd.



I'm not really his fan but I have to admit that the guy is actually quite good with what he does and his relations with the Johor palace is still very good.

Here is a story of him in action from August last year,

Forest City on right track


Now I have been informed that Othman is once again a candidate for the Johor MB post.

The info I got seemed so credible that I'm now once again putting my bet on Othman being placed as a candidate for his old Kukup seat and then made the number one guy in Kota Iskandar after this coming GE14.

As for Khaled, I was told that he is going back to Putrajaya.

The only other Johor Umno leader who was said to be still a candidate for the job now is Ayer Hitam division chief Samsol Bari Jamali who is also the party's current state information chief.

So, you all can forget about what I wrote in this post on Nov 1 last year


,
That one tak boleh pakai punya.

Okay, all these provided BN wins in Johor. The likelihood of that happening is quite high now, actually.

Well, that's all I want to tell you all today.

Cheers.

109 comments:

  1. You can't see the trees for the forest (city)!

    ReplyDelete
  2. Kesian...cerita pasal bakal MB dari BN..

    Satu Malaysia tolak BN la..even yang totok UMNO..dah tak de jalan lain selain dari tolak BN. Johor included. Cant u feel it??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Another 5 years under BN Babi Negara this will happen

      1.thousands Jewish Israel come to work and touring this nation
      2.rm 1 trillion debt go past rm 2 trillion
      3.port2 in malaysia will become communist china permanent army,navy base of them
      4.citizens will become slaves in thier own country
      5.more people will end up jobless,gelandangan and crazy mentallly
      6.rich become richer poor become poorer
      7.malaysia become foreigners Heaven but local Hell
      8.corruption become a way of lives tradition in society
      9.one rules / law for BN another set for others
      10.malaysia becoming zimbabwe,zambia,uganda

      p/s gives all your votes for logo PKR and prevent this 10 disaster.

      Delete
    2. Selepas Parlimen Dibubarkan..

      Mereka sudah hilang kerja.. 60 hari mereka akan lakukan apa saja..termasuklah janji disini...dan disana..untuk meraih undi dan simpati anda.

      Jika anda suruh mereka lompat katak...ketuk ketampi... mereka akan lakukannya kerna... terpaksa. Lihatlah anda sekarang.. anda adalah BOS anda adalah raja. Gelakan saja tingkah laku mereka..

      Kita tahu mereka ini hanya berpura pura, menjengok kita sebelum pilihanraya... selepas dapat apa yg diminta..(jangan bagi) habis harta rakyat dikudanya...Jangan ditipu lagi oleh mereka. Justeru itu, marilah kita selamatkan Malaysia...

      Katakan tidak!!!! Kepada GST dan Barisan Nasional.

      Delete
    3. Jahanam la GST.

      Peniaga kecil kena register GST tapi takda job dah dekat setahun. Tak filing ontime, sbb manada income.. pastu kena auto calculate then kena blacklist pulak.. tak leh masuk kluar Malaysia.

      Org China yang takda IC dahla takyah GST.. kompom tak kena blacklist!!!

      Delete
    4. TUN MAHATHIR MOHAMED
      Siapakah Tun Dr Mahathir Mohamad?
      1.Dia lah yang menggerakkan negara Islam yang lain untuk membantu Bosnia Herzegovina ketika umat Islam disana disembelih oleh pengganas Serbia.
      2. Dia juga lah yang menghantar ratusan komando Malaysia yang dibawa masuk secara sulit ke Bosnia untuk membantu saudara seIslam kita ketika era pencerobohan dan pembunuhan beramai-ramai umat Islam di Bosnia ketika itu. “Kalau negara Arab ini tidak datang membantu, kita hantar sahaja askar kita,” - Tun Mahathir.
      3. Dia juga lah berpakat dengan kerajaan Sultan Brunei menyediakan jumlah dana yang berjuta dollar untuk membeli senjata dan peluru anti kereta kebal untuk tentera Islam di Bosnia.
      4. Dia lah yang pernah menangis ketika melawat Bunker yang menjadi pejabat Yasser Arafat di Palestin.
      5. Dia juga lah pemimpin Islam yg Yasser Arafat hubungi meminta bantuan dan pertolongan ketika diserang oleh rejim zionis.
      6. Dia juga lah yang mempertaruhkan nyawa isterinya,Tun Dr Siti Hasmah menaiki pesawat ke Baghdad membawa bantuan kemanusiaan kepada umat Islam demi untuk melepaskan sekatan Amerika Syarikat.
      7. Dia lah yang digelar MahaFiraun dan dia jugalah yang lantang mengutuk kekejaman Yakjuj Makjuj / Zionis ke atas umat Islam serta mempertahankan Islam dimata dunia.
      8. Dia lah yang berusaha keras, tak hanya duduk berdoa tanpa berbuat apa2.
      9. Dia lah yang ketika saudara Islam yang berlainan parti mendoakan kecelakaan untuknya. Tapi dia diizin oleh Allah SWT masuk ke dalam KAABAH.
      Malah beliau kini dianggap sebagai seorang pemimpin dunia yang berjaya meskipun memimpin sebuah negara yang kecil. Beliau bukan hanya berjaya Memerdekakan negaranya dari semua segi, tetapi berusaha memerdekakan negara-negara lain dari belenggu falsafah pembangunan yang dijana dari barat yang jelas muflis idealistiknya..
      Bila berbicara soal Tun M, sudah pasti sebak dan berlinang air mata kerana jasa yang dicurahkannya sudah pasti tidak dapat dibalas.
      Dialah..
      TUN DR MAHATHIR BIN MOHAMAD, MANTAN PERDANA MENTERI MALAYSIA dan juga bakal PERDANA MENTERI MALAYSIA YANG KE 7 selepas PRU 14 ni dan manusia yang dihormati UMAT ISLAM dan PEMIMPIN ISLAM seluruh dunia.
      Terima Kasih Tun , keranamu kini kami generasi pewaris menikmati hasilnya.

      Delete
  3. But group veteran UMNO PH akan menang di Johor, macam mana , kalau betol betol BN kalah .

    ReplyDelete
  4. Annie. Calon MB untuk Johor kalau BN menang semestinya seorang doktor kerana kalau menangpun umno dalam keadaan sakit tenat.

    Sebaiknya carilah seorang lobai untuk baca talkin pada umno 9/5/18.

    ReplyDelete
  5. Annie,

    //The likelihood of that happening is quite high now, actually.//

    Would you like to share your torts on why you think so?

    Gladiator

    ReplyDelete

  6. Johorean are now focusing on Pakatan winning this coming election ,those are the days that MB is from UMNO.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sri Lanka ‘dijajah’ oleh China; bagaimana ekonomi memberi kesan kepada undang-undang sesebuah negara.

      China merupakan kuasa ekonomi dunia dan memiliki wang yang banyak. Banyak negara yang telah membuat pinjaman daripada negara kuasa besar ini dan gagal membayar balik hutang tersebut.

      Terkini adalah Sri Lanka. Sebuah negara berjiran dengan India dan mempunyai hutang sebanyak USD 6 billion terhutang kepada China.

      Akibat daripada kadar faedah yang tinggi, Sri Lanka tidak mampu untuk membayar semula hutang mereka. Dan oleh kerana itu, Sri Lanka menawarkan ekuiti kepada China sebagai balasan untuk melupuskan hutang mereka; tanah.

      Kepimpinan China yang bijak dan cekap dan mahu tanah yang bernilai sahaja. Lantas Sri Lanka menawarkan aset paling berharga mereka, iaitu pelabuhan bernama Hambantota Port.

      Mengapa Hambantota? Kerana pelabuhan ini sangat penting untuk China menguasai dagangan di antara Eropah dan Asia. Kerajaan Sri Lanka terpaksa menukar status tanah pelabuhan Hambantota kepada pajakan 99 tahun kepada China. Bermakna, pelabuhan ini akan menjadi milik China sehingga tahun 2107.

      Pelabuhan adalah aset terpenting negara kerana ia merupakan pintu masuk sesebuah negara dan pusat kawalan utama ekonomi sesebuah negara.

      Kerajaan India sedikit gusar dengan perkembangan ini kerana pengaruh China mula dilihat sudah bertapak di Sri Lanka, jiran utama India.

      Menteri Undang-Undang Sri Lanka, Wijeyadasa Rajapakshe mengkritik hebat keputusan kerajaan Sri Lanka memberikan pelabuhan Hambantota kepada China. Kesannya, menteri tersebut telah dipecat serta merta kerana kritikan lantangnya terhadap keputusan itu.

      Penyerahan pelabuhan Hambantota cuma bernilai USD 1.1 billion sahaja selepas dinilai oleh kerajaan China. Sri Lanka masih berhutang lebih kurang USD 5 billion kepada kerajaan China.

      China kini mempunyai hak untuk melalui Lautan India, sekaligus melebarkan sempadan lautan di bawah kawalannya.

      Reuters melaporkan bahawa Amerika Syarikat, India dan Jepun turut melahirkan kerisauan jika pelabuhan Hambantota akan digunakan sebagai base tentera China.

      Like FB 🔴 JUMPA KAT MAHKAMAH sekarang untuk informasi terkini berkaitan isu undang-undang dan hak anda 👨🏻‍⚖️🏛👩🏻‍⚖️

      #JumpaKatMahkamah #SeeYouinCourtSayang #KnowYourRights #MalaysianLaw #Undang2u

      Delete
  7. Annie...so pity that you may have missed the bus to Johore.

    ReplyDelete
  8. Annie,

    MOY be the next MB?

    Hehehehehe...

    That's how Khaled laugh.

    You've got nothing better to say is it?

    ReplyDelete
  9. Last night Pakatan released the names of the Bersatu candidates who will contest in Parliament and state seats.Of course my interest is on Pagoh Parliament seat as I came from that area.
    Looking at the Bukit Pasir state seat , the Bersatu candidate by the name of Pizi Jihat is unknown to me.I ask around through several whatsapp groups (I have 4 whatsapp groups based in Muar.My ex school,my extended family group,my kampung boys group and my primary school's group).None of the can answer who this Pizi guy is.
    Altogether there are about 10 of my family members (my mom,my brothers and sister, nieces and nephews) will be voting for Bukit Pasir DUN and Pagoh Parliament seats.
    It looks like Bersatu has no credible candidates to choose.
    Prof Kangkung

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya pula akan Sokong Pakatan Harapan, satu kampung saya akan tinggalkan UMNO perompak

      Delete
    2. hidup bn!!!!
      hidup bn!!!!
      hidup bn!!!!
      hidup bn!!!!
      hidup bn!!!!
      hidup bn!!!!
      hidup bn!!!!
      hidup bn!!!!
      hidup bn!!!!
      hidup bn!!!!
      hidup bn!!!!
      hidup bn!!!!
      hidup bn!!!!
      hidup bn!!!!
      hidup bn!!!!
      hidup bn!!!!
      hidup bn!!!!
      hidup bn!!!!
      hidup bn!!!!
      hidup bn!!!!
      hidup bn!!!!
      hidup bn!!!!
      hidup bn!!!!
      hidup bn!!!!
      hidup bn!!!!
      hidup bn!!!!
      hidup bn!!!!
      hidup bn!!!!
      hidup bn!!!!
      hidup bn!!!!
      hidup bn!!!!
      hidup bn!!!!
      hidup bn!!!!
      hidup bn!!!!

      Jho Low
      Adun indonesia
      Parlimen Hong Kong

      Delete
    3. Rata rata rakyat Malaysia berbilang kaum kelihatan lebih memihak kepada PH. Untuk memastikan PH menang dgn majoriti yg selesa, PH perlu menitik berat kepada sokongan kakitangan kerajaan, tentera dan polis, dll anggota seragam kerajaan, penduduk desa dan penduduk orang asli. Pastikan tiada isu isu negatif yg berbangkit di penghujung hari hari pengundian. Jika ada, pastikan ianya tidak benar dan dengan segera di terbitkan ke pengetahuan rakyat. Saat saat akhir adalah penentuan minda pengundi. Semoga meraih kemenangan "avalanche" dan pastikan tunai janji kepada rakyat dgn kadar segera. Pakatan Rakyat adalah Harapan Rakyat.

      Delete
    4. PKR dan Bersatu juga parti melayu. Umno boleh pergi mati.

      Delete
    5. Pangkah jer saper pn janji bukan be end n sekutunya. Kter kasi ajar sama dia, yg kter protes depa. HARAPAN kter pd TunM jua. Innsyaa Allah!

      Delete
    6. Biasa tebuan xkacau, gi jolok sarang dia makna nya menempah sensara.

      Delete
    7. Parti yang menggangap agama islam itu ringan, parti yang tak langsung layak pimpin negara dengan ajaran liberal

      Delete
    8. mari ramai2 kuburkn umno/bn

      Delete
    9. alaaa propaa je lebih ni, pape pon BN tetap dihati!!

      Delete
    10. DS Najib mengutamakan rakyat berbanding peribadi. Opsss!

      Delete
    11. Bee end dah takda modal...menakutkan rakyat fasal dap..melayu hilang la...tanah tergadai la..mcm2 lagi yg kita dengar...tau2 lps pru..bila bee end mng...menteri2 umno ni bersorak2 gembira..meneruskan agenda bagi mengkayakan diri...dan kroni masing2...pastu kita rakyat msia duk terbeban la dgn kos sara hidup yg bee end sendiri pun tak boleh handle...ha sapa yg rugi....negara masih camtu gak...fikirkan lah. Ubah je...bukan umno penentunya...

      Delete
    12. Rugi duit dia,ipic ,1mdb ,felda,thengineering,.......duit rakyat sapo punyo keputusan tak ngaku, saiful,jho low pun kau tak ngaku kenal pastu ado plak jumpo, duit masyuk akaun mulo tak ngaku pastu ngaku plak pulang balik ......bykle pakjib

      Delete
    13. Cakap pun berbelit belit.....dok kelentong rakyat aje...PRU 14 ni hang tau lah apa nk jadi BN maseh kekal atau tidak.

      Delete
    14. Kutuklah tun m dan pakatan, rakyat tahu mereka boleh memerintah lebih bersih. Najib janji lah apa saja, kami rakyat biasa berjanji akan tolak bn.

      Delete
    15. Cermin diri tu dulu, kau langsung tak ada standard.Dalam PRU 14 ni akan tamat hayat hidup kau dlm penjara.

      Delete
    16. Adat berniaga ada masa untung ada masa tidak,rezeki masing2 jangan kita mengumpul kekayaan atas pendertaan orang lain cukuplah.

      Delete
    17. Tak ada pun bunyi tepukan. Ckp dosa. Tpi yg dia tipu, bohong berpanjangan tu d kecualikan dosa oleh tuhan seperti dia mengecualikan GST utk sykt dari China. Bangang, bahlol berpanjangan.

      Delete
    18. Jika roti pun nak di politik . Nampak sangat najib bermasaalah . Jelas najib ada tekanan jiwa . Jika pr ini tidak di percepatkan pasti gila tenat . Mahkamah tak boleh ambil tidakan melainkan rawatan pd pesakit jiwa. .

      Delete
    19. Ayat pertama keluar aku dah menyampah tengok dan dengar yg selanjutnya..... Tak tahulah knp....

      Delete
    20. ulang2 sebut tun ada saham 10juta, yg dia ambk duit negara 2.6billion tu kenapa senyap?

      Delete
    21. Klu mcm ni lah kerja harian menteri2.Kecam Sini kecam sana senang sangatlah kerjanya.cukup bulan terima gaji.Patutlah ramai berebut2 jawatan. Saya pun hendaklah.

      Delete
    22. PM low class..

      Delete
    23. Menyampah aku tengok UMNO dan macai macai nya

      Delete
    24. This fellows are good for nothing. Simply crap

      Delete
    25. Last time i remember a deputy minister said GST lowers down prices. So nak percaya yang mana satu now?

      Delete
    26. So when are rakyats gonna be relieved of GST to keep our cost down?

      PH manifesto: to abolish GST.
      BN moneyfesto: not to increase GST.

      So who will you be voting for?

      Delete
    27. Najib just gave away RM3.5 billion of govt revenue to the China Communications Construction Company? Why? Who really benefitted?

      Delete
    28. GST"Gong steady today"
      GST dipembelian ini adalah dibayar melalui debit banks
      dan membayarnya gunakan
      duit dikitar siri ringgit untuk
      peruwangan tulen GST itu pembiayaan peruncitan dan
      stability untuk penghantaran
      pembangunan product keperluan dalam komoniti,

      Delete
    29. Buat projk yg xperlu... Dlm keadaan ekonomi tenat...lebih baik buat local projk yg ada benefit pd rakyat ada spin off utk local2 kontrkator.. Vendor... Etc

      Delete
    30. putaq belit kuat ni.. yg dikecualikan GST tu ad sebab nye.. kerajaan menaggung GST sebab kerajaan sebagai pengguna..

      Delete
    31. Memang terbukti PENGKHIANAT NEGARA ...

      Delete
    32. Tunggu apa lagi... tukar lah kerajaan baru,tiba masanya buang bn ke tong sampah. ....

      Delete
    33. Bongok punya menteri kewangan...

      Delete
    34. Sekolah pon boleh buat permohonan utk perlepasan gst. Isi borang.

      Delete
    35. Prof bongkok, Undi PAS = Undi UMNO. MUDAH! Tapi PAS takkan mengaku dan rela ahlinya ditipu!

      Delete
    36. Derma harta bapak dia pun org tak kata derma individu ustaz.... ni derma pakai duit org awam pahala derma dapat kat siapa? Kalau kira bahagian org islam dapat pahala? Bahagian Org bukan islam tuhan bagi pahala jugak ker? Pepatah tangan yg memberi lebih baik dari yg menerima mana boleh pakai... kepala hotak kau la...
      Sudah sudah laaa jadi perogol agama....

      Delete
    37. Tolong derma pada saya..saya org susah.. ni pon online fb pakai fone kwn.. nk beli fone sendiri pon mampu.. tolong derma pada saya juga..

      Delete
    38. PERJUANGAN ISLAM YANG DIDUKUNG OLEH PARTI LAMA AKU SUDAH DITERJEMAHKAN SEBAGAI PERJUANGAN MENGKHIANATI HASRAT RAKYAT MALAYSIA! SEDIH!

      Delete
    39. Harga minyak dah kekal dah 5 minggu berturut-turut sedangkan harga minyak dunia ada peningkatan dan sedikit penurunan. Mungkin kerana pilihanraya. Bukan kah selama ini mereka kata mereka tiada kuasa terhadap turun naik harga minyak? Malah mereka sanggup menaikkan harga minyak ketika orang nak balik kampung raya dan raya haji dulu? Masih ingat? Maknanya selama ini mereka ada kuasa "menangguhkan". Admin yakin selepas pilihanraya kalau BN menang confirm harga minyak naik. Sekarang dia tahan sekejap. Ingat fenomena 20 sen selepas PRU 13? Ya. Kenaikan berlaku beberapa bulan selepas BN menang PRU 13.

      Delete
    40. Ingatlah rakyat Malaysia.... Jika bn menang,selepas PRU confirm harga minyak naik melambung... sbbnya dorg nak kutip blk hasil pemberian(dedak) sebelum PRU... Jadi ayuhlah rakyat Malaysia kita ubah kerajaan.. Marilah kita bersama pakatan harapan... Misi ubah kerajaan...

      Delete
    41. Lagi satu aku paling ingt selepas 8mac 2008... 3bulan selepas harga minyak mencanak 2.30 1L..Itu aku xboleh lupa..paklah punya keja....aku hari2 berusan dgn tauke2 pam minyak aku taw keluhan dia org mcm mn..shell bhp petronas pextron..hari rabu je pening kepala..klu naik ada la dealer2 untung klu trun alamak rugi 20k 30k xlari bgantung blnce minyak dlm tangki bawah tanah...

      Klau bn menang lagi ko org tgu jela 2bulan mendapat la ko org semua...msa tu tepuk dahi la..puak2 bn ni tgu masa je nk cekik leher rakyat ....

      Delete
    42. Hehe..trending amno kita blh baca..blm PRU jgn bg naik..nanti darah rakyat naik ssh..tgk klau dia mng lps PRU..mencanak naik..oleh itu..Jgn bg dia mng..Kita UBAH..

      Delete
    43. confirm kalau parti binasa negara menang... bukan shj petrol tapi gst,elektrik. etc memang akan naik... logiknya senang sahaja... untuk beri “durian runtuh” di Julai dan juga cincin dan belian untuk makluk M... kalau undi mereka... memang bodoh... sebab mereka terus hidup mewah dan yang undi mereka terus hidup susah dan miskin...pandai lah undi kali ini!!!

      Delete
    44. Ni baru kita tahu yg sebenarnya...selama ni kena klento g je la...minyak dunia tak stabil lah...rakyat tk tahu cara pengiraan lah...kira rakyat ni semua bodoh lah.... 5 minggu ..stagnent...tak.plk kerajaan meroyan...relax jer

      Delete
    45. Sungguh kesian, masih ada rakyat yg sokong BN. Tahukah anda, penyokong perompak serta pengkianat negara akan dpt balasan!. Mereka ini tak takut/risau anak cucu mereka kena tanggung apa yg mereka buat hari ini ke? Tahukah anda KARMA memang wujud di alam dunia ini?

      Delete
    46. Betul2....depa semua tu pelawok sungguhh.....nk menzalimi rakyat ,bgi kt depa....!!

      Delete
    47. Setuju tu admin. Harap PRU kali ni rakyat Naik Minyak hukum menteri2 menganggur ni..ini kalilah..

      Delete
    48. Ini malam BN menang...ini malam jugak minyak naik..lebih kurang mcm tu laa..sbb PRU kali ni pn jatuh hari rabu..stiap rabu kan tukar harga..

      Delete
    49. Silap2 lepas pru klau BN menang lagi tukaran matawang pun boleh cecah MYR5=USD1

      Delete
    50. Minyak sure naik after GE14 if BN win. 101% sure because even stesen minyak bosses also talking the same story.

      Delete
    51. Memang Sya dah prnh katakan semasa nak pilihan raya semua dia org akan bagi kita tapi bila dah lps pilihan raya dah menang tgklah harga barang smpi kita x cukup duit nak mkn tgk aja lah nanti

      Delete
    52. BN and its leader, cannot be trusted

      Delete
    53. Ambil bekas isi minyak utk simpan hingga persiapan balik kampung 9 Mei depan

      Delete
    54. Kalau diaorg menang mcm2 benda naik..tapi kalau diaorg kalah..puak2 badut ni perlu dinaikkan ke mahkamah dlu.

      Delete
    55. Bukan minyak je naik tunggulah tol,elektrik,nt cukai nk pg umrah pon muncul and paling penting GST akan naik mencanak sbb dh bagi kenaikan tangga gaji penjawat awam dan naikkan BR1M nk pancing undi.Sapa yang bodoh tu buta lah selamanya

      Delete
    56. PH kan konpiden dah menang. Nanti lepas menang, bagilah harga minyak menurun setiap minggu. Seminggu seringgit kah, dua ringgit kah....kalau boleh bagi free selepas dah ada subsidi. Aku happy sgt2 sbb aku pakai kreta. Yg ada motosikal jer, atau basikal atau jalan kaki, boleh menikmati subsidi minyak serta harga minyak murah menurun setiap minggu tu.

      Delete
    57. Yini Najib kincing byk kuat wpun itu tulur xda...Ooookincing sambil kipit bule...

      Delete
    58. Pdan muka lah...sape hak pangakh bn utk pru 14..
      Sndri mahu ingt...
      Jgn sndri tk mahu ingt....yiihaaa...

      Delete
    59. BAGI PH menang kali ni..kita tinguk mcmna mereka mentakbir negara 5 tahun maaa...after 5tahun kita komen maaa 60yrs Vs 5 yrs...ade berani....#UBAH KASI MENANG PH

      Delete
    60. BN banyak menipu rakyat,songlap hak rakyat..semoga PRU kali ni BN kalah teruk.amin..

      Delete
    61. Sejak Tokwan mkin nyanyok ni kn,sjak sgala kempen2 dh tk jlan..sjak projek2 pecah tanah trbengkalai...Tokwan dh tk mbik kisah..

      Delete
    62. Harga minyak tak naik ya, 9 Mei ni, pengundi akan naik minyak, dah lama pengundi bersabar.

      Delete
    63. Aduhaii rupa nyer kita semua kena game..klau jumpa ular dg najib mana nak katuk dlu,dah tentu la ahmad maslan..mcm kimak

      Delete
    64. Semua pembohongan semata2.....PRU nnt kita buang UMNO BN jauh2....menyusahkan rakyat semata2....

      Delete
    65. Rkyt bkn bodoh,tetap takan undi bn,tp bn tetap nk menang juga ko fikirlah bodoh nya macai,bkn rkyt yg bodoh tp diperbodohkan...

      Delete
    66. kalau ni pun macai2 tegar xnampak, maka sy xtau la apa nak ckp lg. hahahaha

      Delete
  10. Annie,

    MOY is a 'businessman by profession' eh?

    A professional businessman, you mean?

    Didn't know that being a businessman is a profession.

    Mak Ton is a professional, she sells nasi lemak and mi siam.

    Pakcik Rahim sometimes is a professional, when he sells durian in pontian. Other times he tangkap burung only.

    Not bad, now I know there're indeed many malay professionals around .

    ReplyDelete
  11. dumbo ahmad maslan the new johor MB wakakaka

    ReplyDelete
  12. ...all signs indicated johor will fall to Pakatan in GE14...so annie pls cease your Bullshit Nasional...

    ReplyDelete
  13. GE12 result - BN sacked abdullah sigh
    GE13 result - BN never sacked MO1 adoi
    GE14 result - BN sacked because they never sacked MO1 wakakaka

    ReplyDelete
  14. Bila macai bersuara yg salah blh jd btl. Knp contractor bumi sdr plu bayar gst sdgkan rakyat malaysia tp contractor asing blh x bayar pulak? Padahal dulu siap ckp klu bg subsidi rugi nanti rakyat asing pun dpt skang ni mcm mn plak? Yg suka sgt mkn dedak tu ckp2 lah. Klu BNUMNO kalah kali ni mesti penjara kat malaysia ni semua perlu diperbesarkan.

    ReplyDelete
  15. Anonymous @ 20 April 2018 at 10:51,

    //all signs indicated johor will fall to Pakatan in GE14.//

    What do you consider to be the signs which point to a Pakatan win in Johor for GE14?

    Gladiator

    ReplyDelete
    Replies
    1. these words from annie, you can ask annie to explain...

      Delete
  16. jangan undi pkr

    ReplyDelete
  17. Katakan tidak kepada UMNO

    ReplyDelete
  18. We will be treated like street dogs if we allow Chinese companies to get bigger. Do you really want that? They can pay but you must endure the humiliation and pain. Do we want that in our own country?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Why sell land to communist china in the first place? This is an act of betrayal from Najib to rakyat

      Delete
  19. Vote Mahathir!!! Vote Mahathir!!! Do not give these Chinese too much face. When Tok Moy become MB, FC sure get HSR. Vote Mahathir!!!

    ReplyDelete
  20. Tok Moy become MB, FC will get HSR, really?

    ReplyDelete
  21. Ini semua BN punya pasal, become indebted and now the people have to be treated like dogs. Will there be a difference if BN is replaced?

    ReplyDelete
  22. Soon all that will be left are rubbish and trash. Talking about an organisation which doesn't know how to treat people right. Low class communist mentality.

    ReplyDelete
  23. Buy Cina Last since jho low songlap billions from 1mdb...

    ReplyDelete
  24. Jangan undi BN Anony 20:23

    ReplyDelete
  25. dont forget,
    NO TO PKR.

    ReplyDelete
  26. Yes to PKR. We love Malaysia.

    ReplyDelete
  27. What has Cina got to do with 1MDB? Why single out Jho Low?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inorder to enlighten yourself on this issue go to future fast forward blog

      Fadzireen

      Delete
  28. Anonymous @ 20 April 2018 at 16:47,

    //these words from annie, you can ask annie to explain//

    I am a regular reader of Annie's blog.

    I have never seen an article by Annie which says that all signs point to a Pakatan victory in Johor.

    But I accept that she may have written something I have missed.

    Would you like to provide examples of where you think Annie has done so?

    Gladiator

    ReplyDelete
    Replies
    1. Can you GOOGLE annies blog my 10 likes & dislikes of 2013 OK
      an outdated gladiator lost in the world of cyber warriors LOL

      Delete
  29. Dia kata sell sea bukan sell land. Apa la lu?

    ReplyDelete
  30. Umno boleh pergi mampos bersama ketua ketua mereka.... Aku salah sotang totok umno yg akan tikam umno sampai mati pru 14 ni... Dasar parti sialan

    ReplyDelete
  31. johor & kedah shud be harapan like penang, selangor & WP (KL) wink...to be continued with other states...

    ReplyDelete
  32. continued...perak & kelantan shud also go harapan & the battleground states are pahang, NS, malacca, perlis & tganu...

    ReplyDelete