Thursday 21 May 2020

Covid-19 Raya: Let us not be selfish like those politicians

This is a very good advice,

Covid-19: Best to just stay at home during Raya


excerpts;

“Better yet, this is only an advice and not a policy, don’t leave home at all. Don’t go visiting and just celebrate Hari Raya at home with your immediate family members,” said Dr Noor Hisham.

That's exactly what I'm going to do this weekend.

I hope others will do too.

We really can't afford a second wave of the Covid-19 pandemic.

It's really not worth celebrating Raya if only to later on being totally confined again and the economy takes even longer to be revived.

I also totally support this,

Covid-19: Zero tolerance for those 

attempting interstate travel for Raya


excerpts;

Those attempting to cross state borders will from now on be issued compounds instead of just being asked to turn back.

We really need to let go of everything for now so that we could quickly overcome this Covid-19 crisis.


Let's not be like those politicians who insisted on having their drama while we, the common people are struggling to survive the pandemic.

They wanted to topple and replace the current government, if possible right at this very moment, despite it having performed very well so far in containing the virus.

As if they could have done or will do better with their infighting and power crazy leaders.

If we look back at the way they conducted themselves during their 22 months in power, and if we are honest with ourselves, we have to admit that it would be a complete disaster if they were the ones running the government when Covid-19 hit our country.

And now, after kicking their own butt out of power, they want to create trouble again.

Selfish bastards.

Those who know me or read this blog since its early days should know that I hardly criticise Dr Mahathir. In fact, I defended him on many occasions to a point that I was accused by some pro-BN bloggers of actually being pro-Pakatan.

But for this Reuters' story, I have to say I totally oppose Dr Mahathir,

Mahathir promises 'very big trouble' for Malaysia's ruling coalition

excerpts;

“(Muhyiddin) is going to be in very great trouble. Because whatever chance we have to prove that it is not legitimate for him to be the prime minister, we will do that.”

What's the need to make things difficult for Muhyiddin and his administration while they are leading us in the battle against Covid-19 pandemic?

Is this what the rakyat really want?

Or is it just the Pakatan people who want to be back in power?

I actually felt sad when I read that.

Dr Mahathir is now 94 and he still has to continue doing that.

Honestly, I wish him to just rest and be at peace.

I really hope we don't have to go through another political battle before we could really overcome the Covid-19 crisis.

67 comments:

  1. Selamat Hari Raya Annie.

    As for Tun M, I don't pay attention to whatever he says or write anymore. Enough said..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Same here. I just ignore the old man now

      Delete
  2. Yes uvr right. Lets move on

    ReplyDelete
  3. Kerajaan tebuk atap oleh muyidin sah dari sudut perlembagaan tetapi tak sah dari sudut demokrasi kerana PN bukan di pilih melalui pru untuk dapatkan mandat rakyat....negara demokrasi kerajaan dipilih oleh rakyat bukan oleh wakil rakyat...

    Kerajaan PH telah dirampas melalui khianat oleh mp...bila Tun letak jawatan pm masih boleh dipilih dikalangan PH dan bukan muyiden bawak lari Bersatu dari PH...


    Cara khianat tidak patut menjadi new normal...

    Tun berusaha untuk kembalikan kerajaan yg sah dapat mandat rakyat...tak salah cara tun rebut balik ape yg dirampas....

    Muyidin berani buat dia kena berani hadapi tindakbalas yang dibuat...muyidin tak patut harapkan simpati dan diberi simpati...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selain rapuhnya kerajaan pimpinan Muhyiddin Yassin kerana hanya ada majoriti dua undi di Parlimen, adanya “enam jahaman” dalam kumpulan mereka yang menyokongnya turut menjadi persoalan besar di kalangan masyarakat ketika ini.

      Dengan melambakkan jawatan menteri, timbalan menteri, pengerusi GLC dan duta bertaraf menteri kepada penyokong-penyokongnya, kemampuan hanya memperolehi sokongan 113/222 jumlah Ahli Parlimen juga adalah sesuatu yang sungguh memalukan buat Muhyiddin.

      Dalam hal ini, cuba bayangkan apa jadi jadi jika beliau tidak melakukan pemberian jawatan dan kedudukan kepada Ahli-Ahli Parlimen tersebut?

      Mampukah beliau bertahan sehingga sekarang?

      Dengan ini juga bermakna hakikat bahawa Muhyiddin tidak ada majoriti sejak awal lagi semakin sukar untuk disanggah.

      Sokongan “cukup-cukup makan” yang ada padanya, itu pun setelah melambakkan jawatan serta kedudukan, sebagaimana beberapa kali disebut sebelum ini, adalah keadaan yang tidak pernah dialami oleh mana-mana Perdana Menteri selain Muhyiddin.

      Realitinya, kerajaan PN yang juga pertama kali gabungan tidak berdaftar menjadi kerajaan dan dipimpin oleh Muhyiddin ini, adalah yang paling lemah serta rapuh dalam sejarah negara.

      Lebih daripada itu, yang turut mengaibkan lagi ialah daripada 113 sokongan yang ada itu, enam daripadanya adalah Ahli Parlimen yang sedang didakwa di mahkamah atas kesalahan rasuah, pecah amanah dan penggubahan wang haram.

      Kumpulan yang disebut “enam jahanam” itu ialah Ahmad Zahid Hamidi (Bagan Datuk), Najib Razak (Pekan), Tengku Adnan Tengku Mansor (Putrajaya), Abdul Azeez Rahim (Baling), Ahmad Maslan (Pontian) dan Bung Mokhtar Radin (Kinabatangan).

      Kesemua mereka sedang menghadapi perbicaraan dengan ada antaranya masih di peringkat pendakwan dan selebihnya sudah dalam peringkat membela diri.

      Walaupun kita selalu berpegang kepada prinsip bahawa seseorang itu tidak dianggap bersalah selagi tidak dibuktikan bersalah, tetapi majoriti rakyat secara umumnya berpendapat kes-kes mereka itu adalah kes yang “straightforward” dan hampir pasti lekat dengan sabitan bersalah apabila sampai waktunya nanti.

      Dengan yang demikian, tidakkah kerajaan pimpinan Muhyiddin ini boleh dianggap moralnya begitu rendah di mata rakyat?

      Persoalan lain ialah apa jadi kepada kedudukan Muhyiddin sebagai Perdana Menteri yang majoritinya sekarang hanya dua jika dua atau lehih daripada “enam jahanam” itu didapati bersalah oleh mahkamah?

      Dalam erti kata lain, pentingnya “enam jahanam” kepada jangka hayat Muhyiddin sebagai Perdana Menteri adalah sesuatu yang tidak boleh dinafikan begitu saja.

      Delete
    2. Mimpilah kau orang. Kalau Parlimen dibubar maka ramai pembangkang akan hilang kerusi. Rakyat dah muak dengan aksi dan drama kau orang. PRK yg kalah berturut turut tu masih belum timbul kesedaran. Rakyat dah sedar PH naik atas dasar dusta. Laungan 1MDB dah tak jalan dah. Cuma yg berahi dengan laungan 1MDB hanya puak puak tegar PH. Strategi PH yg paling baik adalah duduk diam diam. Kurang kurang ramai MP pembangkang masih punyai kerja sampai 2023. Kalau jatuh Kerajaan ramai yg akan menggangur lepas ni....

      Delete
    3. Sentimen prk tak sama dgn pru....sebilangan orang kampong aje sokong pas dan umno...

      Delete
    4. MN adalah satu gabungan padu. Bila dicampur undi 3 penjuru PRU 14 MN, maka PH akan kehilangan 30 kerusi. Belum campur undi mereka yg dah bangun tidur darr mimpi Malaysia baru...

      Delete
  4. Masalah covid seluruh dunia sudah tahu Ketua Pengarah Kesihatan yg terbaik melawan covid...

    Dlm tempoh covid kerajaan pH kedah dijatuhkan...tak ada yg kata tak patut....bila kena muyidin ada yg nak bela...unfair game...

    Covid bukan alasan dengan kawasan hijau lebih 90%..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Polisi Covid 19 dipegang Menteri Kesihatan. MB bertukar tak jadi masaalah. DG hanya ikut polisi Menteri. Penjawat Awam akan laksana polisi dengan terbaik.
      Masa PH, DG tak dapat buat apa apa kerana Menteri Kesihatan ketika itu punyai polisi 'business as usual'. Menteri ini biar aktivi pelancungan dan perhimpunan berlaku tanpa sekatan. Itu sebabnya Covid kita naik. Syukur Menteri baru keluarkan polisi yg menyekat pergerakan untuk kawal penularan covid. Dengan rahmat Allah PH tumbang. Jika tidak mungkin Malaysia sama seperti Italy. Begitu tiada gunanya PH ini dari semua aspek.l

      Delete
    2. Kamu tido ker?...gelombang pertama masa menteri PH covid terkawal....pelancong disaring...yg positif dikuarantin..


      Gelombang kedua kluster tabligh sri petaling selepas muyidin angkat sumpah pm merebak dgn cepat kerana tabgligh sudah balik...tabligh tidak dikutip untuk saring dan kuarantin..

      Delete
    3. Anon, pakailah fakta. Jelas nampak beza polisi PH dan PN. Virus menular zaman PH tengah tido. Kesan dilihat masa PN ambil alih. Masuk kerajaan je terus ambil langkah. Hiduplah dalam dunia kebenaran Anon.

      Delete
  5. Audio bocor mesyuarat PH sah, tegang kerana rancangan pengkhianat’ - Anwar Ibrahim

    Pengerusi PKR Anwar Ibrahim mengesahkan rakaman suara mesyuarat Majlis Presiden PH pada 21 Februari yang tersebar di media sosial beberapa hari lalu sebagai asli.

    “Saya dengar klip (rakaman audio) yang agak panjang. Dan sebagai orang yang hadir dan merenung dan banyak bersabar ketika itu, memang tepat apa yang disuarakan.

    “Bukan palsu dan memang berlaku begitu (dalam mesyuarat Majlis Presiden PH),” katanya.

    Pada 17 Mei lalu, rakaman berjudul “Pendedahan Eksklusif Mesyuarat Majlis Presiden pada 21 Februari 2020” yang disiarkan di Facebook “Bersatu sokong Tun Mahathir” mula tular.

    Tun Mahathir elok buat laporan polis kalau audio itu telah disunting atau palsu. Jangan jadi bacol Tun Mahathir Mohamad lapur segera pada polis.

    Kasi "fak" jer kaw kaw legasi tak guna tu si pengkhianat fitnah jijik yang sangat bacol

    ReplyDelete
  6. Annie,

    Your Moo Moo not playing politics ke???

    Handing out GLC dedak like candy.

    We are paying millions extra for unqualified idiots to run important national functions.

    And then there's this....

    One more for the collection today.....


    "KUALA LUMPUR: Johor Baru Umno division chief Tan Sri Shahrir Abdul Samad is expected to submit a letter of representation to the Attorney-General's Chamber (AGC) to quash his money laundering charge.


    Shahrir is accused of failing to declare RM1 million he purportedly received from Datuk Seri Najib Razak seven years ago."


    That's in addition to fellow cheque hider Mat Maslan 3.85 and Najib's lawyer who went on a global tour to find a lawyer to sue the WSJ (which never happened.)


    It is VERY CLEAR that UMNO has already given Moo a schedule of their cases to be dropped - smaller fish first, larger hippos later.


    And that Moo has agreed.

    We are supposed to look the other way ke?


    ReplyDelete


  7. Return of Jibros via new kleptos?

    The Riza Aziz plea deal represents just the ‘tip of an iceberg’ in terms of similar requests and bargain offers that are now piled up on the new incumbent’s desk.

    “Riza’s request was a one-off in November as not many would have dared to attempt it under the previous AG. However, since the arrival of PN all the criminal lawyers representing some 25 or so of these UMNO defendants have been racing to come up with schemes to get their clients a deal.”

    Meanwhile, criminal lawyers have been scrambling to produce further such sweetheart deals for their own clients, which include Rosmah and Najib themselves plus other UMNO warlords.

    This despite the straight-faced promises that have been made by the likes of ‘PM8′ that his coup government (which hangs by a thread and relies on the support of UMNO as its largest party) is dedicated to flushing out corruption.

    Antara kedai pajak gadai dan kedai Birkin....where will we end up?

    Think about it.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Di laporkan oleh Gopal Sri Ram Riza setuju jadi saksi pendakwa....

      Ini berita kurang enak kpd najib....Riza saksi paling hampir dgn najib...

      Mungkin Riza marahkan najib yg janjikan keluarga diraja arab yg nak labur dlm syarikat filem Riza tapi najib bagi duit curi 1 mdb hingga Riza pon terpalit sama..m

      Delete
    2. Orang PH ni memang jahil undang undang. Riza tidak didakwa curi duit. Beliau didakwa bawah akta pengubahan wang. Syarikat Riza terima pelaburan dari Aabar BVI yg diguna Qubaisy untuk gelapkan wang 1MDB. Maka menurut undang undang segala untung dari wang gubahan juga dikira sebagai wang gubahan. Kalau proses menerusi mahkamah pun wang ini akan dituntut kembali. Lebih baik buat settlement dan tidak buang masa. Riza tidak akan dipenjara curi wang kerana itu pun bukan tuduhannya. Atuk dan PH berdusta sejak dulu. Jadi settlement ni menemplak naratif curi duit balik ke muka mereka. Maka kenalah canang fitnah curi duit balik untuk selamatkan air muka. Atuk bukan peduli bulan Ramadhan. Hatta dia tak pedulipun akhiratpun. Harap jangan jadi seperti kisah Firaun dlm Al-Quran - Firaun hanya menyesal dan bertaubat ketika melihat azab yg pedih. Sudah terlambat.....

      Delete
    3. Ko yg jahil dari seblm pru 14,lagi...rizal gubah wang haram dari wang curi 1 mdb....bukan dari hasil judi haram ato jual dadah..

      Riza setuju serah balik sebahgian wang tu kerana dia tahu itu wang dicuri oleh najib secara berjemaah..

      Delete
    4. Ikut engkaulah Anon 0918. Bulan bulan Ramadhan sebar fitnah buruklah. PH tak habis wirid Najib, najib, najib. Sebelum PRU 14 wirid ini terima sambutan juga. Lepas PRU14 rakyat harap PH akan julang negara lagi tinggi tapi rupanya menjunam. PH teruskan wirid najib ini tapi rakyat dah muak. Lagipun Najib dah jatuh dan kini dikira underdog. Terlebih wirid hanya timbulkan simpati. Berpuluh puluh tuduhan direka untuk kenakan Najib tapi dah tak ada kesan pada rakyat. Menuduh penyamun dan pencuri hari hari pun tak ada faedah. Dendam Atuk tiada penghujung dan tiada batas. Akhirnya Najib popular kembali - punyai pengikut paling ramai dari kalangan ahli politik.
      Musuh PH kini PN dan Muhyiddin bukan Najib. Rakyat dah nampak selesa dengan Muhyiddin. Dengan terus serang Najib tidak lemahkan Muhyiddin. Begitulah PH - dah tak ada modal dan arah. Teruskan wirid insyaAllah PN akan makin kuat.

      Delete
  8. Parodi anak cucu import

    Cucu import : Ehh kenapa atok termenung..!?

    Atok : Atok rasa atok nak buat come back

    Cucu import : Atok nak come back apa..!?

    Atok : Atok ada buat mistake ari tu.. kalu tak mistake suma dah ok.. Tu pasal atok nak come back..

    Cucu import : Atok buat mistake apa, atok..!?

    Atok : Mistake sket sebab salah strategi itu pasai tak berapa nak mengena ari tu...

    Cucu Import : Salah strategi apa tu atok.!? cerita lah sket atok.!!

    Atok : Kaluu.. Bulan lepas strategi atok tak berapa menjadi, itu pasal atok tertebuk muka sendiri

    Cucu import : Oohh..!! Pasal atok letak jawatan PM ari tu yeekk..!!

    Atok : Yer cu.!! atok akan cuba buat come back nak jadi PM semola...!!

    Cucu import : Atok nak kencing apa pulak kali ni..!?

    Atok : Haahh..!??@$*+@#?!@@$!!£%π..!!

    Cucu Import : kikikikiki..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macai merapuu kerana tak ada hujjah..

      Kikikikikik..

      Delete
    2. Atoq madey sudah cabar pihak yg keluarkan sebagian odio klip mesyuarat Bersatu supaya kluarkan klip penuh....Madey tegaskan klip tersebut sudah diedit/sunting...

      Setakat ni blm ada klip penuh...klip penuh boleh bandingkan dgn klip edit...

      Tentulah sibacol takkan berani..

      Macai bongok cabar repot polis...keluar dulu klip penuh baru boleh lapor polis.....

      Delete
    3. Klip tu kan dah jelas? Apa nak yg lain? Bahagian lain adakah Atuk menzahirkan cinta pada Anwar dan DAP? Kalau begitu lagi parah. Kejap tak suka kejap cinta. Kalau begitu Atuk ni nyanyuk atau bipolar.
      Puak puak kaki dusta ni bila dah zahir perbuatan mereka maka akan putar belit untuk selamatkan diri....

      Delete
    4. Memang jelas tapi diedit...kasi yg punuh lah baru lebih jelas...ape takut? nak putar belit plak.

      Delete
  9. Aku rasa traveller dari kawasan hijau ke zon hijau interstate boleh dibenarkan...

    Kes wanita hamil bawak covid balik kelantan adalah dari zon merah di Ampang...

    Zon merah tak boleh dibenarkan..risiko tinggi...

    ReplyDelete
  10. ankn 21.01

    Audio bocor mesyuarat PH sah, tegang kerana rancangan pengkhianat’ - Anwar Ibrahim

    Pengerusi PKR Anwar Ibrahim mengesahkan rakaman suara mesyuarat Majlis Presiden PH pada 21 Februari yang tersebar di media sosial beberapa hari lalu sebagai asli... (walaun unta read my lips gently is A.S.L.I understand.!! )

    “Saya dengar klip (rakaman audio) yang agak panjang kata Anwar.

    Dan sebagai orang yang hadir dan merenung dan banyak bersabar ketika itu, memang tepat apa yang disuarakan.

    “Bukan palsu" dan memang berlaku begitu (dalam mesyuarat Majlis Presiden PH),” katanya.

    Pada 17 Mei lalu, rakaman berjudul “Pendedahan Eksklusif Mesyuarat Majlis Presiden pada 21 Februari 2020” yang disiarkan di Facebook “Bersatu sokong Tun Mahathir” mula tular.

    Tun Mahathir elok buat laporan polis kalau audio itu telah disunting atau palsu.

    Jangan jadi bacol Tun Mahathir Mohamad lapur segera pada polis.

    Kasi "fuck" jer kaw kaw legasi tak guna tu si pengkhianat fitnah jijik yang bacol.

    fffUUccCCccKKkkkkKK..!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko mengarut ape ni?...tak de orang pertikai odio mesyuarat PH 21 hb...tegang perkara biasa tapi akhirnye semua senyum...

      Tun dan penyokong pertikaikan klip odio mesyuarat Bersatu 23 hyg telah diedit....tun cabar keluarkan klip odio penuh mesyuarat supaya public tahu klip vedeo edit tu palsu ato tidak...

      Nak repot polis pon kena ada yg penuh supaya polis boleh cepat selesaikan siasatan...

      Fuck uu dtupid bitch

      Delete
    2. Anon 0555, begitulah bila puak pembangkang ni kena tangkap basah. Syndrome 'looks like me, sounds like me but not me' akan terserlah. Atuk dah kena tangkap basah 'tak suka' Anwar dan DAP. Bila dah kena macam macamlah helah yv keluar. Helah ni hanya tipu pendokong tegar macam Anon. Sayang pendokong Atuk dan PH ini dah rosak akal akibat banyak hirup 'kencing'. Taksub buta hanya bawa kita jauh dari kebenaran.

      Delete
  11. Buatlah penilaian sendiri apa yang Mahathir dakwa Presiden Bersatu, Tan Sri Muhyiddin Yassin membuat keputusan membabitkan parti secara bersendirian..!?

    "Mahyuddin buat secara Bersendirian" tuduh Tun Mahathir.. sah memang species lidah bercabang, penipu dan pembelit.

    Sejak tertebuk muka sendri cakap pun dah merapu... jual kelentong pun orang tak nak dengar lagi dah... kaki adu domba, penipu hipokrit dan sangat Bacol..

    Tidak suka pada DAP dalam masa yang sama Melayu dituduh bacol pada DAP. Apa makna semuanya ini.

    Suara mirip Mahathir itu yang jelas TIDAK SUKA DAP dan TIDAK SUKA Anwar Ibrahim dari dua parti komponen PH selain AMANAH.

    “La ni ada satu cadangan iaitu kita keluar daripada Pakatan Harapan, satu cadangan lagi yang datang daripada saya ialah kita tunggu fikir dengan mendalam atau patut ikut yang lain.

    “Jadi saya nak tahu samada kita nak keluar sekarang ataupun kita nak bagi masa sedikit kerana pada saya.

    “The support from Umno ini is "for fickle" that kalau bagi masa sedikit sahaja, dia nanti suka kat saya,” kata suara itu.

    Reaksi ahli-ahli MPT dalam mesyuarat itu kemudiannya menggambarkan persetujuan mereka apabila kedengaran mereka menyebut, ‘Betul’ sekali gus sebulat suara memutuskan untuk meninggalkan PH.

    “Jadi tak ada kelainannya cumanya 'saya pun tidak suka kepada DAP, tak suka kepada Anwar' yang lain semua pun macam itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kesiannya! any.
      ada senang senang simpan setngah lui curi satu bullion, susah susah rela jadi khadam pertahan habuk pun tak dapat

      Delete
    2. Tak berani kluar odio penuh mesyuarat Bersatu....bacol..

      Delete
  12. Honor amongst the thieve. We have all lost our moral compass.
    If we have any in the first place. GOOD Luck.

    ReplyDelete
  13. Sejarah tetap Sejarah, Annie.
    Hari ini, kita berjaya to mitigate Covid-19 pun atas KETEGASAN pasukan Noor Hisham dan KEKUATAN Tim gabungan Hamid Bador dan Affendy Buang.
    2. Kalau nak diharapkan Disiplin warga Masyarakat, saya yakin dah lebih separuh dari Rakyat Malaysia dan PERGI
    3. Kalau pasukan PM7 maseh menjadi GOVT of the Day pun, Saya ingat Keadaan kita sama; jika tidak Lebih Baik.
    4. Yang menjadi PRIORITI kita bukanlah Karenah Sang Political Animals dari belah mana sekalipun; KEUTAMAAN sekarang adalah Disiplin Rakyat Malaysia!
    BAGAIMANA UNTUK KITA CO-EXIST WITH MR.COVID dengan mentaliti teruk orang kita? 9 daripada 10 para sahabat teman handai yang saya cuba berkongsi pesanan menempelak saya dengan klise ini

    i. kalau nak kena, itu dah takdir
    ii. Kau tak percaya Qada' & Qadar ke man?
    iii. mana boleh dok kelik jupo Mok ayoh Abe may oooiiii

    Tak apalah, saya telah MENYAMPAIKAN..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalo muyidin cepat kutip tabligh sri petaling covid tak seteruk sekarang....lembab

      Lebih separuh kes covid dari kluster tabligh sri petaling hingga merebak ke india..

      Delete
    2. Tuan Herman, bila nak keluar dari denial? Polisi dari Menteri dan perlaksanaan dari DG dan penjawat awam. Menteri zaman PM7 dulu 'bisnes as usual'. Ni yg menyebabkan penularan. Menteri zaman PM8 yg mengambil polisi tegas kawalan pergerakan untuk kawal penularan. Kalau PM7 masih perintah mahu Malaysia jadi macam Italy kerana kejahilan dan kelesuan beliau dan kabinetnya. Herman jadilah orang yg cintakan kebenaran. Adillah dalam menilai. Kalau tidak kita hanya tipu diri sendiri.

      Delete
    3. Mr. J, terimalah pandangan orang lain juga.....
      Saya dekat dengan taskforce Dr.Dzul dari December 2019 lagi....adik saya dari HTAA Kuantan adalah anggota taskforce Pej Ketua Pengarah Kesihatan....tanyalah Dr Noor Hisham... Dr.Dzul telah rangka strategi untuk 2 tahun selagi Vaksin Mr. Covid tak jumpa... KITA TELAH CUKUP BERSEDIA.... Gelombang Pertama Pelancong dari Tanah Besar China juga kita telah berjaya CONTAIN....bukan MITIGATE....
      But Mr J,
      Past still the Past...
      Jom kita MOVE ON dan Co-Exist bersama Mr. Covid
      HAVE A NICE DAY

      Delete
    4. Herman, 'usaha' PH rakyat dah nampak. Tambah cerita cerita dongeng tak akan bantu imej PH. Bagaimanapun saya tahu Herman sedih bila PH runtuh. Fikirlah sejenak - PH tiada apa apa nilai tambah pada negara. Ekonomi merudum dan kovid menular. Mari sama sama bantu PN majukan negara. Tinggalkanlah usaha jatuhkan kerajaan.

      Delete
    5. J.... Bantu saya untuk Kita turut sama mendisiplinkan Rakyat Malaysia agar setanding Scandanivians.
      ITU PRIORITY Kita sekarang. Kita mesti CO-EXIST bersama Mr. Covid.
      WE HAVE NO CHOICE AS LONG AS STILL NO VACCINE.
      Sekali lagi J, Mari kita sama-sama bantu mendisiplinkan Rakyat Malaysia.
      Ekonomi mesti bergerak untuk Our LIVELIHOODS!

      Delete
  14. Perplexed by TSMY who was the victim of the kleptocrat, then later, had joined forces with PH to bring down the kleptocracy government, is now embracing his former boss back into the system. So, why the big turn-around? What else would you want to expect from this Raya other than stay at home miserably munching kuih raya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Susah payah nak singkirkan puak penyamun setelah dipecat dari umno tapi kembali bersama puak penyamun
      untuk dapat jawatan pm ...

      Pru15 dia akan ditinggalkan oleh puak penyamun...cedikkah dia?..

      Delete
    2. at least kepala sekarang bukan kepala penyamun..beza tu

      Delete
  15. Perodi kerajaan Tebuk Atap..

    PH mendakwa Perikatan Nasional adalah Kerajaan pintu belakang dan tebuk atap atau kerajaan tak sah.

    Mari kita singkap sikit sejarah sejak berakhirnya PRU14 pada 9 Mei 2018 lalu. Kemudian cuba kita sama2 beri penilaian dan beri gelaran utk beberapa kerajaan negeri yg ditubuhkan selepas itu. Selepas berakhirnya PRU14 kita dikejutkan dg tindakan 30 MP BN/ UMNO melompat dan menyokong ke PH sama ada dg menjadi MP bebas atau menyertai parti dlm PH.

    1. Sabah.
    BN 29 DUN + STAR 2 DUN. Musa Aman angkat sumpah jadi Ketua Menteri Sabah dg sokongan 31 ADUN. Warisan, PKR dan DAP menang 29 DUN. Kemudian 6 wakil rakyat BN bertindak menyokong Shafie Apdal sebagai Ketua Menteri Sabah yang baharu.
    Apa gelaran yang sesuai untuk Kerajaan ini? TEBUK TUPAI?

    2. Kedah.
    PH menang 18 DUN. PAS dan UMNO juga menang 18 DUN. Tiba2 ADUN Guar Chempedak menyokong Mukhriz dan Mukhriz angkat sumpah Menteri Besar.
    Kerajaan ini kerajaan apa?
    TEBUK DINDING???

    3. Perak
    Kerusi DUN Perak ada 59. PH menang 29 DUN. Tak boleh tubuh kerajaan. Entah kenapa 2 wakil rakyat UMNO menyokong PH. Faizal Azumu angkat sumpah MB Perak.
    Apa nama sesuai utk Kerajaan ini?
    Kerjaan TEBUK LANTAI???

    Selepas 22 bulan PM7 pun penat atau tersilap perkiraan atau tersilap perkataan. PM7 letak jawatan. Bila PM letak jawatan maka dg sendirinya semua Jemaah Menteri secara otomatik meletak jawatan dan kerajaan terbubar. Kerajaan apa ini TEBUK MUKA SENDRI.. kikikiki


    aaahhhh tepokk dan pop corn kasi tambah wayang raya dah smpi klimaks


    padan muko..!!!kikikk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu Tebuk atap kepala atuk ko....

      Selepas pru blm ada kerajaan...yg lompat nak tubuh kerajaan...bila terbentuk kerajjaan tak ada kerajaan yg ditumbangkan secara tebuk atap..


      Kenape baghal sangat?...pi belajo dulu..

      Kerajaan PH dijatuhkan secara tebuk atap...selepas madey letak jawatan kerajaan PH tumbang ...kerajaan blm bertukar tangan ...tapi pm baru boleh dipilih dikalangan PH...

      Muyidin dan assemin khianat bersama penyamun dan peniaga agama tebok atap kerajaan bertukar tangan tanpa mandat pru....

      Delete
    2. 6.10 ni ako kopi pes ayat ko

      Kerajaan PH dijatuhkan secara tebuk atap...selepas madey letak jawatan kerajaan PH tumbang

      Skg ako nk tanya

      Sesudah tertebuk muka sendri, dia letak jawatan

      Atap atok sendiri yang bocor kata orang tebuk..


      kikikiki

      Delete
    3. Aih, ada teori baru pula. Ingat khianat mandat rakyat tu bila wakil rakyat yg dipilih berdasar parti lompat ke parti lain. Kes Muhyidin tiada yg lompat parti. Bahkan parti parti ubah gabungan dari PH ke PN. Kes Sabah, Perak, Kedah wakil rakyat lompat parti....
      Lagipun udahlah dengan mandat rakyat ni. 5 PRK dah zahirkan mandat rakyat dah berubah. Rakyat dah sedar PH kaki kencing....

      Delete
    4. MAdey nak tebok muka sendiri tu dia punye pasal ....Dia letak jawatan pm muyidin cabut lari ....kalo muyidin dan assmin tak cabut pm boleh dipilih semula dari PH....

      Penyamun tak boleh tejok atap ker dinding jamban ker...

      Paham tak?..banyak makan belacan basi..

      Delete
  16. Doa Almarhum Ust.Fadzil Noor untuk Tun Dr.Mahathir meminta umur Tun Mahathir dipanjangkan agar dpt melihat kerosakan yang dibuatnya sendiri, sedang dimakbulkan.

    Tun Mahathir sudah pun panjang umur & sedang melihat kerosakan hasil2 tangannya.

    Hati2 ya.

    Bertambah lagi doa2 dari mereka yang teraniaya semasa PH memerintah jangan sesekali amik mudah ya.

    Dalam bulan yg mulia ini, ayuh beramai2 kita mohon doa kepadaNya agar sentiasa memelihara MALAYSIA

    https://www.sinarharian.com.my/article/77051/BERITA/Viral/Imam-Makkah-doakan-kesejahteraan-Malaysia

    Professor Nasi Lemak

    ReplyDelete
  17. Najib mendakwa, 22 bulan bossku ditekan dan duaibkan, sikap berat sebelah ditunjukkan oleh kerajaan sebelum ini dengan membebaskan pemimpin PH yang sudah menghadapi pertuduhan di mahkamah.

    “Kes yang berkaitan dengan PH semua dilepaskan. Ada orang yang PH didakwa, tiba-tiba gugur semua kes. Bila sampai kepada kita macam-macam dibuat. Kalau nak sebut ‘rule of law’, mesti konsisten, tak pilih bulu sama ada orang BN atau PH.

    “Kalau kes sudah berjalan, sudah 30 saksi dipanggil, tiba-tiba gugur pendakwaan. Ini pelik, kenapa tak habiskan kes?

    Malah yang didakwa itu dilantik pula jadi menteri dalam kerajaan. Itu sudah tak betul dengan prinsip ‘rule of law’. Lantik pula peguam negara yang juga peguam dia.

    “Itupun pelik juga. Kenapa tak sebut perkara ini,” katanya dipercayai merujuk kes rasuah membabitkan bekas menteri kewangan, Lim Guan Eng dan pelantikan Tommy Thomas sebagai peguam negara.

    Najib berkata, selama 22 bulan beliau, keluarga dan rakan menjadi mangsa kezaliman, tetapi mereka akur dan menghadapinya dengan tenang.

    “Saya kata tak apalah. Kalau mereka menzalimi saya, saya ada kekuatan. Saya boleh kawal pemikiran saya, minda saya, saya boleh kawal. Apa sahaja mereka nak dilakukan, tidak semua mereka boleh lakukan. Kita boleh atasi segala fitnah yang dilempar.

    Akhirnya sumpah laknat dilakukan, PH dan PM 7 tumbang doa oramg dizalim tiada hijab.

    “Saya percaya kepada kebenaran. Saya percaya kebenaran akan mengekang segala kebatilan. Akhirnya siapa buat zalim, fitnah, saya berdoa biar dibalas balik ke atas mereka yang melakukan penganiayaan kepada manusia yang lain.

    “Itu pegangan saya, sebagai orang Islam saya percaya, kezaliman akan ditolak,” katanya.

    Note: Sumpah laknat dan Doa orang dizalimi tiada hijab.. begitu juga bila kita berkuasa menzalimi orang lain

    ReplyDelete
  18. ....tak cakap manyak la....B U B A R R R R .......

    ReplyDelete
  19. Mahathir selit nama Anwar Ibrahim 'untuk menggulingkan kerajaan PN'.?

    Nama Anwar perlu disebut supaya Anwar sentiasa syok sendiri walau pun beliau sudah banyak kali terpedaya dan ditipu.

    Lebih-lebih lagi apabila DYMM Agong bertitah baginda telah minta Mahathir tarik balik perletakan jawatan beliau.

    Bermaksud, baginda menganggap Mahathir masih lagi dapat sokongan majoriti.

    Beliau sepatutnya berbincang semula dengan PH tapi beliau tolak permintaan baginda. Kerajaan PH roboh dan Anwar gigit jari sekali lagi disebabkan oleh keputusan Mahathir itu.

    Kalau Anwar termakan tipu daya lidah bercabang ini... tatau la nak cakap apa

    Bang Non you need stand by your own

    ReplyDelete
  20. DAP made PAS stronger..

    The Democratic Action Party (DAP) had helped make Parti Islam Se-Malaysia (PAS) the political force it is today, said Sarawak United People’s Party (SUPP) publicity and information secretary Adam Yii.

    He said DAP should look at its own history before criticising the Gabungan Parti Sarawak (GPS) state coalition for cooperating with PAS under the Perikatan Nasional (PN) federal coalition.

    “Before DAP criticises GPS’ cooperation with PAS under PN, DAP should first repent and apologise to the Chinese community for previously convincing them to give support to PAS which strengthened and make it stronger now,” he said in a statement.

    ReplyDelete
  21. Pemimpin DAP salahkan Dr Mahathir punca kerajaan PH tumbang.

    Celakalah dan hapuskan legasi tak guna ini.

    Ahli Jawatankuasa Eksekutif Pusat DAP, Ronnie Liu. Seorang ahli jawatankuasa eksekutif pusat DAP hari ini menyalahkan Dr Mahathir Mohamad berhubung krisis politik yang membawa Pakatan Harapan (PH) hilang kuasa pada Februari dan tumbangnya kerajaan negeri yang dipimpin gabungan itu.

    Ronnie Liu, yang secara terbuka mengkritik bekas perdana menteri pada masa lalu, berkata tiada masalah jika Mahathir menyerahkan kuasa kepada Anwar Ibrahim.

    Beliau juga berkata tiada masalah jika Mahathir tidak meletakkan jawatan, menerima nasihat Yang di-Pertuan Agong, dan jika negarawan veteran itu tidak mencadang untuk menubuhkan kerajaan perpaduan tanpa PH dan parti politik lain.

    “Akhirnya, kerajaan PH tumbang kerana rampasan kuasa oleh orang parti Mahathir sendiri,” katanya, merujuk kepada PPBM

    ReplyDelete
  22. Orang Melayu sudah meluat dengan langkah politik Tun Mahathir

    Usaha Tun Dr Mahathir Mohamad yang mahu menjatuhkan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin dilihat ramai pihak sebagai perbuatan khianat kepada rakyat negara ini.

    Bekas perdana menteri itu tidak perlu menunjukkan kelakuan seperti mahu mensabotaj negara jika jujur dan reda dengan apa yang berlaku kini.

    "Apa perasaan Dr Mahathir sekiranya kerajaannya diperlakukan seperti itu? Sudah tentu beliau akan mengamuk? Bayangkan semasa beliau memerintah dahulu, Amerika Syarikat (AS) cuba menjatuhkan beliau dan kerajaannya.

    "Perlu diingat, sepanjang 22 bulan Pakatan Harapan (PH) memerintah, orang Melayu terlalu sugul dan mengharapkan diubah kembali kepada kerajaan mesra bumiputera secepat mungkin.

    "Alhamdulillah, Dr Mahathir sendiri selaku watak utama yang menjatuhkan kerajaannya sendiri atas nama tolak DAP dan Anwar Ibrahim

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 18:20
      Saya berkongsi perasaan yang sama seperti apa yang anda nyatakan.

      Delete
    2. Anonymous22 May 2020 at 18:20
      Orang Melayu sudah meluat dengan langkah politik Tun Mahath

      mealyu mane? syed syadik, marzuki, mazlee, mat saboo, khalid dan amanah masih sokong

      Delete
    3. Anonymous22 May 2020 at 17:46
      Pemimpin DAP salahkan Dr Mahathir punca kerajaan PH tumbang.

      ronny luit itu DAPig ke? bukan dari suku komunis sakai ke?????

      Delete
    4. Anon 20:51, "melayu mane?"

      Ni ha, saya anak melayu yg membesar dlm zaman Tun pm4, yg sampai hari ni menyanjung tinggi jasa tun mengubah nasib negara & anak bangsa semasa menjadi pm 4.

      Tapi hari ni saya tak lagi menyokong Tun, apatah lagi kalau tun nak jadi pm9. Tun 2.0 seorang yg vindictive; benar kata seorg sultan, tun rela lihat negara terbakar hanya untuk melunaskan dendam kesumat nya.

      Delete
  23. Riza rela serah aset demi kebebasan mulakan hidup kembali - Najib

    Najib Razak berkata, pada dasarnya beliau lebih suka jika anak tirinya, Riza Shahriz Abdul Aziz, meneruskan proses mahkamah bagi pertuduhan pengubahan wang haram yang dihadapi.

    Pun begitu, kata bekas perdana menteri berkenaan, beliau faham mengapa Riza memilih untuk membuat penyelesaian dengan Jabatan Peguam Negara bagi membolehkan dia dilepaskan tanpa dibebaskan (DNAA).

    Menurut Najib selama lima tahun Riza menghadapi pelbagai kesukaran ekoran kes yang melibatkan dirinya sehingga tidak boleh melakukan sebarang perniagaan baru.

    Betapa zalim nya kerajaan PH di bawah Tun Mahathir dari hari pertama hingga di bebaskan kes 'bebas tanpa lepas' lansung tidak dibicarakan di mahkamah.

    Ternyata kerajaan PH hanya 'buy time' untuk membuli Riza anak tiri sambil membelasah Najib dan mensensasikan kes 1 MDB supaya rakyat hadam rekayasa jijik Tun Mahathir. Inj niat jijik Tin Mahathir menghancurkan orang yang di benci yang boleh mengancam legasi tak guna ini

    "Jadi, kalau meneruskan tindakan mahkamah, Riza mungkin akan memakan masa 4 tahun lagi. Jadi (semuanya) 10 tahun, satu dekad dalam hidupnya, dia tak boleh buat apa-apa.

    "Jadi dia kata, tak apalah, saya serah balik semua aset ni dalam penyelesaian ni. Saya nak my freedom (kebebasan saya), kebebasan untuk saya memulakan hidup semula.

    "Dia nak hidup dia, dan dia kata dengan pengalaman saya (Riza), insya-Allah dia yakin dia boleh mulakan hidup baru,"

    Menurut Najib, filem-filem yang diterbitkan Riza "agak berjaya".

    Ternyata filem Riza mencecah angka billion dan ratusan juta. Ini bukan 'kaleng kaleng' filem di hollywood.

    "Filem pertama Wolf of Wall Street (2013) jana penjualan tiket AS$392 juta (RM1.7 bilion) berbanding kos AS$100 juta (RM430 juta).

    Filem Dumb and Dumber To (2014) jana penjualan tiket AS$169.8 juta (RM730 juta) dengan kos pengeluaran AS$50 juta (RM215 juta).

    Filem Daddy's Home (2015) jana penjualan tiket AS$242.8 juta (RM1.04 bilion) dengan kos AS$69 juta (RM297 juta)," menurutnya.

    Bagi seorang ahli perniagaan berjaya di hollywood, apa lah nilai ratus juta dibayar sekiranya kebebasan dibelenggu oleh penguasa zalim.

    Anak cucu Tun pun ada terbit filem masa Tun jadi PM ke 7. Low class filem maker and low quality production.

    Harap Acara pembukaan filem saja gempak first class, tapi filem lansung tak ada quality. Low class filem memalukan industri filem Malaysia.

    Ini bukan kes bail-out duit berbillion billion ringgit wang Petronas , KWSP, Dana Pencen dan Tabung Haji utk syarikat perkapalan dll

    "Bukan melantik syarikat Petron membekal minyak kepada kerajaan sebaik sahaja PH menang PRU14."

    Kontrak Opcom Bhd yang didakwanya "diwujudkan, diluluskan dan dilaksanakan" oleh kerajaan PH berusia 5 hari.

    Jelas merujuk tiga anak Mahathir, iaitu Mokhzani, Mirzan dan Mukhriz.

    Ternyata filem Riza mencecah angka billion dan ratusan juta. Ini bukan biashe biashe punya filem ini.

    Filem keluaran anak Mahathir tiada low quality dan memalukan industri filem Malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib kena siksa tapi bebas kesana kemari....

      Dulu najib siksa muyidin dan ramai lagi yg berkaitan dgn 1 mdb..

      Delete
    2. Buat filem lucah dgn wang curi...satu dunia tahu....pelakon pon tahu...

      Riza sudah dibuang dari Red Granite...

      Delete
    3. Bukti filem lucah ada... yang ada filem chainadoll the lejen

      Finas lansung tidak nyarakan berapa kutipan jualan tiket filem anak Marina Gereja Tin Mahathir ' M for Malaysia'

      Sedangkan filem jualan terendah sekitar 4 Ribu Hengget di maklumkan oleh Finas

      Kenapa filem 'M for Malaysia' Finas tidak paparkan. Sedangkan produksi filem dapat bantuan Finas

      Delete
    4. dia dah dibuang red granite ka atau tidak dia tak kisah.. untung billion filem di hollywood dah boleh buat white, grey, coklat granite lagi.... filem anak Tun Marina Gereja kutipan ada berapa juta hahhh.. mana Finas kemukakan duit kutipan pecah punggung anak marina gereja

      Delete
  24. I dont understand the craziness to balik beraya (speaking as one celebrating). Why not do this differently ? Itll be the one raya everyone will remember for the rest of their lives.

    "Remember tht time when we had to celebrate at home ?"

    The idea really is to ziarah and seek forgiveness now tht we return to fitrah. Seek forgiveness can be done long distance. How does one define ziarah ? Whtsapp video counted as ziarah ?

    The food oh my. But why not raya without the fancies this time around. Itll be healthy. And go do tht 6 fast 2nd day onwards.

    If we remain positive itll be just as blessed.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sudah jadiv tradisiraya balik jumpab mak apak adik bradik...jumpa etahun sekali..yg tak de mak apak boleh raya kat rumah..

      Delete
  25. http://kedahlaniie.blogspot.com/2020/05/kerusi-parlimen-sekarang-antara-pn-ph.html?m=1

    Kerusi parlimen sama 111...Berape lama PN bokeh wujud?....ini buat nuyidin takut panggil sidang parlimen.

    Muyidin no majoriti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Muyidin no majority...

      Muyidin kelirukan Agong kunun ada najoriti supaya dilantik pm?..

      Delete
    2. bring it on... bring it on

      Delete