Saturday 16 February 2019

Mat Hassan's style

Not been in the mood over the past few days because I was pissed off over something.

I'm terrible when I'm pissed off. Really.

Actually, I'm still not in the mood.

So, I'm just sharing this raw one which was forwarded to me via WhatsApp by a journalist friend who was in Semenyih today.

Mat Hassan with Zakaria (jolok di pusat penamaan calon)

kempen PRK semenyih diurus oleh bilik gerakan kita yang mana kita bersama2 dgn rakan komponen BN dan dibantu oleh PAS. 

So kita ada PDM dikenalpasti dan siapa jaga...begitu juga dgn pihak PAS pun mengikut sama. 

Contoh kata kalau peti undi A tak angkatnya di bahagian Tanjong Karang BN, maka T.Karang PAS akan ambil sama utk tujuan kempen bersama, eratkan silaturahim lagi dan persahabatan antara 2 parti supaya selepas ini kita tidak berakhir setakat PRK tp kita nak supaya agenda punya tuan rumah, agama, bangsa dan negara ini dapat diperkasakan lagi. 

Q: gempur kawasan BN keutamaan mana?

saya tak ada keutamaan gempur orang atau tidak. Kita tak mengempur siapa2, ini pilihanraya kita buat kerja, ajak undi, memupuk supaya beri kita peluang supaya dalam DUN. 

Kalau BN menang pun tidak kan mengubah apa2, tapi ia akan menjadi sebagai wakil suara rakyat yang suarakan isu2 perlu diketengahkan supaya kerajaan tidak terlalu kuat. Bila kerajaan terlalu kuat, macam di Selangor ini, tiada suara kita tenggelam makanya suara rakyat kadang2 diketepikan. Agenda politik dilebihkan daripada agenda membela rakyat dan juga lain2. 

Jadi ialah mustahak bagi PRK semenyih ini supaya mandat diberikan kepada BN supaya kita dapat membawa suara kita, lebihkan suara. 

Walaupun tak mengubah struktur kerajaan, dia tak jadi kudis kepada PH. Tapi kepada rakyat, ini satu kemenangan untuk kita dapat lagi satu saluran untuk adanya wakil rakyat yang bawa isu rakyat. 

Q: 7K pengundi india for BN? 

(xdengar sangat) saya harap semua rakyat pengundi di Semenyih keluar mengundi BN kerana ini penting. 

Bukan nak ubah struktur kerajaan, tetapi bawa suara rakyat. ... Calon tiada apa2 kempen program, dia akan ikut kita program kempen yang telah dijadualkan. 

Belau juga akan jumpa seramai mungkin orang di pasar malam, atau jumpa ibu bapa lepas sekolah dan macam2. 

Yang penting calon kita letak ini ialah calon masyarakat, bukannya calon yang jadi roket saintis, yang xkenal orang, yang tak mau campur, yang kekok dengan orang. 

Yang ni memang calon dah bersama dengan masyarakat. ... Kita pilih calon yang amat sesuai kerana di DUN ini wakil rakyat mesti bersama dengan masyarakat yang boleh mengutip isu dan selesaikan masalah. 

Not so much on going to Parliament, di Parlimen kita bahas RUU...tp di peringkat DUN kita tidak menggubal undang2, cumanya kita mesti menjadi seorang wakil rakyat yang boleh dan sesuai bercampur dengan masyarakat.


BN's candidate for Semenyih Zakaria Hanafi with Mat Hassan
Honestly, I never really know Mat Hassan, but I think I like this style of his. Cool, humble and intelligent. And I think he's quite honest too.

8 comments:

  1. Dah 8 bulan dah ni, highway mana yang tolnya dah free? Apa? tak ada? SATU highway pun tak ada?

    Eh, lupa pulak...salah kerajaan dulu buat banyak sangat hutang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. PLUS adalah rekaan PM4 yg namyak buat hutang .... jadi PM7 kena la tunaikan janji

      Delete
  2. Kita dah kena kelentongggggg...ingat janji depa pegang tapi pembohong besaq rupanya....perut hijau semua tu...hareeemmmm

    ReplyDelete
  3. mane BOSSku? jugan lupa sama BINIlu - rosie

    ReplyDelete
  4. Majoriti pemimpin2 PH dari golongan umuq 55thn up up and away. Council of elders dan Katak2 pun ramai fm same age range.

    Janji 100 hari lupa. Janji taknak katak UMNO lupa. Janji tak pi kacau Sabah lupa.. Janji tol free lupa.. Janji PTPTN lupa...hari ni cakap ini esok cakap lain, 9 bulan jadi la flip flop flip flop. Kenapa segala janji mudah lupa?

    Google dan baca topik2 spt ini,

    https://www.betterhealth.vic.gov.au/health/conditionsandtreatments/dementia-early-signs

    Professor Nasi Lemak

    ReplyDelete
  5. well…talking about current politic, id to admit ignorance of wats going on. now my comprehension regarding how they get d jobs to run dis country has met its match on d streets, where people cannot comprehend how they run through things no more…..wat flowing through politician heads, enigmas of policy making, riddles of dr mahathir’s conspiratorial now, could produce a promised better malaysia? i relatively scared when we worked incredibly hard to bring down d klepto regime, d new goment also could not count a better one. its ridiculous to put d power sharing n agreement under strain, making constant tension in air, ignoring wat 'd beem promised, n yet expecting people dun give a damn about it…..no..no…not exactly like. pe0ple r getting restless now. i also beginning to getit.

    ReplyDelete
  6. \\Honestly, I never really know Mat Hassan, but I think I like this style of his. Cool, humble and intelligent. And I think he's quite honest too.\\

    Mat Hassan dah boleh dijadikan Presiden dan bukan memangku lagi. Dah lama Umno tak angkat orang watak macam Mat Hassan ni cukup tinggi. Umno kena cuba bawak balik ke dalam parti nya jiwa Melayu sebenar ni.

    All the luck to BN and Mat Hassan. Sincerely hope they can show PH the horses' arse.

    PH cakap banyak. Kasi kuasa tak tau pakai untuk kebaikan negara dan rakyat. Kalau aku Mahathir, aku dah give up. Tapi kalau kasi Anwar pun takut nanti bermimpi ngeri jugak.

    ReplyDelete
  7. fatin
    Alhamdulillah .. kenala rajin2 turun padang. Bercampoq dan bergaul banyak2 termasuk dgn keluarga politikus, keluarga bangsa2 asing dan keluarga2 yang kuat makan Rasuah.. lagi cepat belajaq, jangan sekadar jadi idealist..

    Dari awal dok habaq 12+3/222, PH majoriti non Bumis bla bla PH/Tun sekadar harimau takde gigi..

    TERPAKSA hele' jilat air lioq dan kutip KATAK2 dari UMNO....bukan murah ooooi daging katak sekarang! Lagi2 yg gemar hidup dkelilingi balak2 dalam hutan kekekeke yg dok Hongkong "sibuk" la nanti.

    Next stage... rebutan habuan dan jawatan, babak luku kepala sesama sendiri.. then pakat lempaq taik sesama sendiri plak. Plot sama aje klo nak buat drama.

    Professor Nasi Lemak

    ReplyDelete