Friday, 6 December 2019

WTF....

Meanwhile in Melaka....



And these are the people who are supposed to rule this country.

Don't want to write too much lah.

Wasting time only.

214 comments:

  1. wasting time?why post the video.Heard that dewan kosong during your
    PAU Pemuda speech.idonbilivit la.No dedak No come.Thats the UM**
    we all knew.lol

    ReplyDelete
    Replies
    1. no wonder they are finding new RBA with atleast a diploma and degree...the old one all are stupid and useless like anon 16:19.lol

      Delete
    2. Ms, Annie...

      Video itu sebijik dua bijik dah macam Mesyuarat MIC pd tahun2 80an, 90an.
      MIC - Many Internal Crisis.....!!

      PKR (Parti Klentong Rakyat) dah jadi Parti Koyak Rabak.

      Apa nak jadi
      Apa nak jadi
      Sampai sekarang
      Tak jadi jadi

      Kempunanlah lagi.....!!

      Delete
    3. Macam bagus mat hassan kata dalam PAU kacang putehnya konon….

      “Umno must be led by leaders with the highest level of moral standards and integrity in order for the party to have the right to lead the country”.

      Hi hi hi

      Kenyataannya….

      Jahit porno kini derita dirogol di mahkamah.
      Tembelang si mamat sengeh ini terbongkar bila senior vice-president of Ambank Berhad (Ambank) in charge of management of credit card authorisation and fraud control testified in court yesterday that Zahid Hamidi paid almost RM1.3 million for his four credit cards between January 2014 and January 2016, including high-end shopping in the United Arab Emirates, United States and Italy.

      Apakah nyopping sakan dan korupsi berpisah tiada dgn pemimpin2 tertinggi Umno…..?!

      Wtf.,.,,!!

      Berita utama jam 8:00 malam kelnarin pulak memberitakan mahkamah dimaklumkan Jahit pornorogol mempunyai 20 deretan kereta2 mewah..apa kejadah..bukankah itu kufur nikmat namanya…..??

      Betul2 Bangsat puak2 MUAKFUCKat keBANGSATan…..!!

      Delete
    4. Seronok tngok depa gduh hahahaha

      Delete
    5. Hahahahhahahahahahahahahahahhahahaah!!tulah dulu mengata UMNO lagi.sekarang kena kt btg hidung sendiri.kelakar la sial

      Delete
    6. Mereka bergaduh sebab nk selamatkan negara dari hutang kerajaan terdahulu...

      Hahahahaahahahaaaaa audio and video ni.

      Delete
    7. Wahai ank2 muda pkr ....org lain berjubo muka ko berdarah knp?
      Bodo ko org terlalu lama ....ayuh keluar PKR keluar PH....nk jerit reformasi pun malu skrg. Mcm menggalakkn org berjubo aje.

      Delete
    8. Memang PKR bermasalah dan huru Hara sebab parti main pedang tuhan akan turunkan lagi beban yang berat.

      Delete
    9. so its ok for Tun anak beranak to have luxury items but not ok for someone else?

      Delete
    10. UMNO dgn PKR mcm bumi dgn langit.
      Satu bagus...yg satu lagi tu ( PKR) hampeh dan penuh dgn gangster..

      Delete
  2. berebut hazid ker tu....macam luncai...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biasa nya species binatang bertulang belakang dan berjalan dengan empat kaki akan berpaut di leher untok SEMBURIT

      Delete
    2. Nama parti keadilan tetapi banyak tindakan yang dilakukan tidak adil. masih valid lagiikah keadilan.

      Delete
    3. PKR " PARTI KUCAR-KACIRKAN RAKYAT"

      Delete
    4. PKR parti huru hara..anwar ngn azmin bukan ngam pn,depan2 je tnjuk baik..kongres ntah apa2 ..

      .....BERMUKA-MUKA......

      Delete
  3. This is just the PKR youth congress.

    Let's see what happens at the PKR Annual Gongress tomorrow and Sunday.

    ReplyDelete
    Replies
    1. TWO OF THE SAME KIND:

      AI - Min, you tak layak jadi pm sebab you gay.
      AA - Ekkk elehhh, tengok cermin siapa yg dulu gay.
      AI - grrrrrr...,!!

      Delete
    2. Ni la parti pemerintah....perangai dari ketua sampai grasrooot macam taik....baik korang keluar je dari pkr tu...parti penipu

      Delete
    3. Rasa sgt gembira melihatnya

      Delete
    4. Biorkan la lembu lembu ni bertumbuk....kita tgk kan je sambil makan kuaci.....he he he he.....reformasii...reforbasiii...reforbasiiii......🀣🀣🀣🀣🀣🀣

      Delete
    5. BIAR HANCUR PH

      Delete
    6. Atok dan Semburit punya taktik ni. Jangan risau. Mereka bercita-cita besar untuk menghancurkan PKR dari dalam.

      Delete
    7. Polis pun dh x kuasa nk amik tindakan. Biar terhapus puak kaum luth ni.

      Delete
    8. Satu kelebihan BN ialah mereka tak bergaduh spt ini, sebab itu rakyat mempunyai keyakinan tinggi terhadap mereka walaupun pemimpin mereka ada yg didakwa di mahkamah

      Delete
    9. Kejatuhan PKR sudah bermula. Anwar pun tak mampu nak lawak lagi. Tak perlu tunggu sampai pru 15 untuk jatuh. Tak lama pun tahun depan je. Tak percaya, tgk lah nanti

      Delete
    10. Ahli pkr boleh wakili negara untuk acara tomoi boxing kickboxing sukan sea filipina...tahniah pkrπŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

      Delete
    11. Rakyat akan tolak ph

      Delete
    12. Memang pkr ini banyak masalah . Pilihanraya dalam parti pun boleh tipu . Ramai ahli dipecat tanpa dibenarkan dulu untuk membela diri .

      Delete
    13. Parti Lubang Juboo Anuarrr mmg busuk hahahahaha. Eh bukan Barua PH DAP Komunis cakap ni angkara Umno ker tadii??? Sana sni meroyan momokkan fitnah tu hahahahaha, skg kantoi lg sesama geng Parti Kunyit Rakyat laaaaaa. Spt jg sblm ni semua dalaman PH hahahaha πŸ˜‚. Busuk!

      Delete
    14. Padan muka..333 balasan di dunia...dikahiarat geng bontot akan dihumban dlm jahanam...puihhhh bangsat pkr

      Delete
    15. Retak menunggu belah

      Delete
    16. Baru setahun berkuasa, dah terumbang ambing PKR ni. Semua ahli gila jawatan, gila pangkat, gila nama! Baru setahun berkuasa, bulu sebenar dah keluar haha! Shame on you PKR! Parti Gay Semburit!

      Delete
    17. Parti semburit, penyangak, pengganas, perogol....semua ade. Parti xde masa depan.

      Delete
    18. Adoiii..baru setahun..dah bertumbuk sesama sendiri...mcm mana nak takbir negara..kemungkinan 99.9% sepenggal jer kerajaan sekarang..sepatutnya ayat ni yg keluar dari mulut dia..

      Delete
    19. perebutan kuasa

      Delete
  4. Their true colours showing every single day .... or is this just news to cover the backside news...lol

    ReplyDelete
    Replies
    1. Backside of brader REAR Admiral, indeed....!!

      Delete
    2. Pkr parti perpaduan semua kaum konon ...kaum taik kuching...melayu hentam cina india hemtam melayu..cina hentam melayu india😱😱😱πŸ€ͺπŸ˜‚πŸ˜‚

      Delete
    3. Tahniah anda berdarah sedikit kerana anda buat kecoh tidak patuhi arahan polis.. Rakyat hari ini semakin benci dengan ph , hampir setiap hari rakyat dihina.

      Delete
    4. Perlawanan akhir Squad A & B kot Squad riit ..

      Delete
    5. Ini la punca nye ahli2 penyokong2 pkr ph kuala selangor tmpt sy dn kawsan2 lain di selangor kluar parti dn kembali pd umno pas bn.sbb krisis dlaman parti sampy betumbuk bedarah2.elok la tu kembali pd umno.tgok persidangan umno aman je skrang dulu dn kini tak gadoh2 pn tu yg rakyat kmbli pd bn lbih aman

      Delete
    6. HahaaaAaaaaaaaaaaaaa ccaca merabaaaaaaaa

      Delete
    7. Di kongress ke royal rumble?

      Delete
    8. semoga barua2 dap akan mampus bersama dap laknat

      Delete
    9. Memalukan saja parti Ph yg tak berdisiplin tu... mcm tu ke yg nak diharapkan utk membela nasib rakyat. Puak2 mereka sesama sendiri dlm parti pun asyik bergaduh berebut pangkat. Terbukti memang huruhara, haru biru, kacau bilau dan carca marba saja dlm parti Ph Hampeh Haprak tu.

      Delete
  5. Ini lah bukti Demokrasi diraikan...
    Tahniah, Syabas dan Sekalung Penghargaan buat DSAI 😎

    KESIMPULAN:
    IQ + (EQ×SQ)/PQ = Life's Pinnacle🐯

    P/s:
    go DSAI go
    Maszlee Malik for PM9πŸ˜‰

    ReplyDelete
    Replies
    1. mereka berebut nak isi minyak..dah turun 1.50sen

      Delete
    2. Terima kasih PKR kerana kami rakyat marhain dpt menilai dgn lebih jelas selepas DAP juga semakin menunjukkan belang..Melayu sila buka mata luas2..Jgn duk lena lg!!!

      Delete
    3. Jahanam lah kau PKR..nyawa kau tak panjang PKR tak lama lagi berkubur lah kau.

      Delete
    4. Masa jadi pembangkang dulu baling kerusi. Bila dah jadi kerajaan siap pukul. Dari ketua sampailah anak murid semua 2x5. Korang layak berdemo dijalanan sajalah. Letak mana pun korang sentiasa bermasalah.. Parti tak kenal mana jantan mana betina. Hehehe..

      Delete
    5. 'Demokrasi' macam Pak Arab ka... mula bergaduh & baling kerusi. Lama-kelamaan berbunuhan sesama-sendiri, dengan bantuan Zionist Israel & Amerika.

      Jangan lupa... Mat Sabu beri gelaran Arab... Al-Juburi pada Rear-Admiral tu.

      Delete
    6. Sdra RD...

      Nampaknya selain Tun M, akhir2 ini tak seorang pun Melayu memounyai material untuk jadi PM Malaysia. Sebab tuu, Allah SWT panjangkan usia Tun serta diberkati kesihatan & kecerdasan.

      Ku Li, Musa Hitam & Pak Lah yg jauh lebih muda pun dah longlai layu.

      Najib yg angkuh konon berdarah pahlawan Bugis dah tersungkur rebah dalam kesipuan tak terbandingjan dipertonton orang seantero dunia - menunggu masa meringkuk dalam penjara.

      Brader REAR Admiral dah 2X masuk penjara atas jenayah seks songsangnya - dan berkekalan kempunan sejak 1998 ingin merampas kerusi PM. Kini ada pulak episod Sodomi III yg menambah derita keaiban tak terbadingkan.

      Jahit porno pulak sedang derita dirogol di mahkamah di atas kes2 rasuah & pecah amanah melibatkan beratus-ratus juta - juga dgn keaiban yg tak terbandingkan.

      Nasib baiklah ada Anugerah Illahi menyelamatkan negara - Tun Mahathir Mohamad.

      Anugerah Illahi:
      M - Melayu
      M - Muslim
      M - Malaysia
      M - Mahathir
      M - Muhammad






      Delete
    7. Othman tua kutuk nak mampos...cukup2lah jilat atok madey..nak muntah aku baca

      Delete
    8. RD/Othman, Atuk naik dengan bantuan yahudi/US. Yahudi bantu mereka semua. Tujuan mereka untuk kuasai politik negara dan 'liberal'kan negara. Mereka yg bantu PH naik adalah pengkhianat negara. Tak payahlah kini ungkit Yahudi bantu Anwar bila Atuk pun dah puas makan dari air tangan Yahudi. Sila rujuk youtube dibawah.
      https://youtu.be/jaiDiv0W0Uw

      Delete
    9. IRS BANGSAT ZIONIST ISRAEL
      KENAPA TAK BANTU PALESTINE?

      Delete
  6. Tak dapat duit la tu....Sudah la...hampa ingat PKR ni malaikat ka...Suci sangat la Anwar....podahhhh...dosa dia pun berlambak...haram jadahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Puncanya pelakon xjelas, video tulen, haha πŸ˜‚

      Delete
    2. TERBAIK komunis. HANCURKAN melayu macai PH.

      Delete
    3. Kah2..semburit sokong liwat..tpi kartel berentap sesama pertahankan jubo boss masing2

      Delete
    4. Alamak da tk bole nk tuduh BN laaa mcm ni🀣🀣🀣🀣

      Delete
    5. Untuk maklumat semua.. parti ini bukan parti melayu tetapi parti campuran.. ideologi mereka pun bukan memperjuangkan org melayu(bangsa) atau pun agama.. jgn sama kan parti haru biru keadilan ini menyamakan parti melayu.. sekian..
      menunggu retak seribu, runtuh berderai menjadi abu, hilang di bawa angin tanpa awan gelap, ribut Dan taufan..

      Delete
    6. UMNOPAS jangan jd macam PKR....depa parti BANGSATTTT..!!!.

      Delete
  7. Imagine handing over the administration of the country to these people. It’s like giving flower to monkey and ask the monkey to take a really good care of the flower...

    ReplyDelete
    Replies
    1. The ship will definitely sinks if steered by the REAR Admiral - SELISIH YOU....!!

      Delete
    2. Whatever happens in PKR internal fighting, it will be the end of PKR. Whether Anwar wins or Azmin wins, they both lose. Because the winner will inherit a weakened PKR because the rakyat will evenyually realise this is really a fight about who will enjoy the perks of power, not about the well-being of the rakyat. After all, PKR was originally formed for the sake and well being of Anwar.

      Reformasi, my foot....!!

      Delete
    3. Maruah ke barua

      Delete
    4. Melayu di perbodohkan. Inilah PH

      Delete
    5. Ha.....ha.....ha....geng kunyit LBGT mula menyalak,

      Delete
    6. Ahli pkr kembali le ke pangkal jalan pkr sudah sesat lagi meyesatkan....banyak setan dan iblis dalam pkr sekarang..parti sebelah sana sedia menerima ahli pkr yang telah tersesat...dalam pkr.😁

      Delete
    7. Satu geng AL-JUBURI & Satu lg geng AL-SEMBURITI..haaaa elok2 la hgpa smua melingkup merapu meraban huru hara...syok tgk lawak hgpa smua nihh..🀣🀣🀣

      Delete
    8. pemimpin PH lagi penyamun tersohor..bersemburit lagi.. binatang pun tahu jantan betina...puuiiiii....

      Delete

  8. Bulayu sama Bulayu galoh , Cina semua lali maa aa .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah berbaloi sokong MUAFAKATNASIONAL πŸ₯°πŸ₯°πŸ₯°πŸ₯°πŸ₯°πŸ₯°πŸ₯°πŸ₯°X MAU LA SOKONG PARTI CAM DIATAS..DAH MCM LTTE

      Delete
    2. Macam Tu la ,saya sokong kalau PKR gaduh sesama parti ,,,,harap Lepas ni boleh gaduh degan D.A.P Dan bersatu serta amanah ,yes

      Delete
    3. Pukul lagi...ya itu dia...tumbuk bang tumbuk...kasi pecah itu kepala...BODOH....x da tamadun...tp siapa peduli... PartiKunyitRamai bukan kali pertama gaduh camni...dulu lempar kerusi..wkwkwkwk

      Delete
    4. Geng anak2 ikan bang non bergaduh ke tuuuπŸ˜…...

      Delete
    5. 19:29, 23:19, 23:20, 23:21 semuanya samaran Kejora Musibat.
      Sikap hipokritnya dgn lidah bercabang biawak mengadu domba dapat dilihat di postingnya berikut.....

      Anonymous 26 November 2019 at 13:10
      Di Petik dari laman Blog Hishamuddin Rais.....

      Janji APA???? Mana Madey ada janji, bukan Madey yang janji, ada surat perjanjian, ada rakaman vedio? Abam je yang tergedik gedik nageh jawatan macam kucing betina gatal nak mengawan, mau...mau...mau...mau...mau...mau

      kihkihkihkihkih....Reforbasi...Reforbasi...Reforbasi...

      Kong Kali Kong......makah sayur bayam keluar taik kangkung...


      God damn it.....!!

      Delete
    6. Othman Ahmad

      JENG JENG JENG – AMEKAWW…..!!

      “As rainfall hit southern Johor, votes for Pakatan Harapan (PH) at Tg Piai By-Rlection began pouring in, based on the observance of an International Independent source today at 2.30 local time.

      PH was leading the race at 55 per cent with Barisan Nasional (BN) trailing at 41 per cent”.

      YABADABADOOO………!!

      Reply

      16 November 2019 7:31 pm

      Delete
  9. https://www.bharian.com.my/berita/nasional/2019/12/635929/pelajar-perakaunan-uitm-peroleh-skor-nombor-1-di-dunia

    ReplyDelete
    Replies
    1. SIGN OF ECONOMIC RECOVERY

      NST Business
      December 6, 2019 @ 6:07pm

      KUALA LUMPUR: Bank Rakyat posted a profit before tax and zakat of RM1.29 billion for the first nine months ended September 2019.

      Bank Rakyat said the higher profit was contributed by financing and treasury activities coupled with more effective cost management procedures, despite the reduction of Overnight Policy Rate (OPR) which marginally affected the net profits.

      Delete
    2. This is true with the help of palm oil now at rm 2800 per ton, oil price rising, china and us trade war simmering. Even fgv stock price has risen from 98 cent to 132 cent thats nearly 40% rise. Which bank will give you 40% return. All the oil and palm oil companies has risen from their lowest price. Even property stocks are slowly rising. This rise is a sign of market expecting better performance of companies in coming month. Market moves 6 months ahead of fact. We have start to bounce from the bottom. How good the bounce we can only hope it will be lasting.

      Delete
  10. Pak Osman; kalau tak sokong PKR nak sokong sapa lagi... Bersatu lepas Tun M rasa rasa parti ni akan tinggal nyawa nyawa ikan.Parti PAN, hidup selagi sanggup jadi khadam DAP..takkan Pak Osman nak pilih parti DAP pulak, selisih malaikat maut dijauhkan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. 12/222 sekadar mampu angguk2 geleng2 aje kan? Tu pasai byk keputusan, janji2 atau contract2 telah diflip dan diflopkan. Klo tak sabit ni, besar kemungkinan dah dserang penyakit nyayuk.

      Professor Nasi Lemak

      Delete
  11. https://www.thestar.com.my/news/nation/2019/12/06/ag-to-take-action-against-officers-for-filing-appeal-against-rafizi039s-acquittal-in-nfc-case?itm_source=parsely-api

    ReplyDelete
    Replies
    1. yea....n also dun laugh at d puppies brawl maybe d old dogs r behind it.

      Delete
    2. Bukankah memang jadi tugas AGC untuk bawa kesnya kehadapan sehingga dapat kemenangan? Terutama dalam kes BAFIA ini. Undang undang negara kini jadi bahan lawak dunia bila AG dan Mahkamah dikuasai politik. Kini sesiapa pun boleh curi maklumat akaun orang lain tanpa rahsia. Begitu kredibiliti institusi perbankan negara. Jadi bahan percaturan politik. Peliknya AG nak hukum mereka yg buat rayuan kes ini dalam AGC yg memang jadi tugas mereka. Apakah AG sekali lagi buat institusi AGC itu alat politik untuk selamatkan ahli politik sehaluan? Rosaklah segala Institusi negara bawah PH termasuk AGC, Mahkamah dan Perbankan.

      Delete
    3. mr j...saying d appeal is fair suggests tat u think rafizi is d culprit n d cow gate is not d existent scandal? well…well…i think justice rancour worsen after dis….if u’r d ag.

      Delete
    4. Carilah fakta Fatin. Rafizi dah kelentong macam macam. Termasuk pink diamond dan formula petrol RM 1.50. Sama dengan kes ini. Kata rule of law. Kini BAFIA pun jadi mangsa kelentong politik Rafizi. Hilang kredibiliti perbankan negara. Belum lagi sedar Rafizi kaki kelentong? Orang kampung Tg Piai pun dah sedar....

      Delete
    5. Bungkus ini PKR semua ahli nya mental.. ini macam mau lawan muafakat nasional sorylah bungkus tapau

      Delete
  12. we are better off with these idiots than corrupt leaders who rob & pillage the country.

    it still boggles the mind how annie still supports the old corrupt leaders. not much money coming in these days ?

    ReplyDelete
  13. ........ "we are better off with these idiots than corrupt leaders who rob & pillage the country."

    RINGKAS, TEPAT & PADAT

    pejuang tanpa nama

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mereka yg masih boleh berfikir akan tahu dengan mudah siapa yg bina aset dan siapa yg merompaknya. Mereka yg dituduh merompak sebenarnya membina aset negara, merangsang ekonomi dan memberi banyak bantuan pada rakyat. Mereka yg dijulang kini sebenarnya merompak aset negara, menambah hutang negara, merudumkan ekonomi negara dan nilai ringgit. Selain tambah cukai dan caj serta potong bantuan rakyat. Janji dusta dan rakyat dituduh malas. Akhirnya mereka yg tuduh rakyat malas sendiri 'malas' hadir Parlimen. Jadi Pejuang Tanpa Nama tu okay. Tapi janganlah jadi pejuang tanpa akal. Belajarlah dari orang kampung Tg Piai.

      Delete
    2. ahhh…dis a new political tale i ever heard. d corrupts who built d nation’s cognizant wellbeing….kahkahhh..dis must be d new political phraseology.

      Delete
    3. Wake up Fatin. Tg Piai has woken up. Why are you still asleep?

      Delete
    4. PKR dah nak mampus..macam bersatu..lepas ne pakatan hacing kita kuburkan bersama Dap..

      Delete
    5. Parti yang penuh dengan ketidakADILan... Sorang gila PM tepi.. sorang lagi gila PM bawah. Syabasssssss

      Delete
    6. Balasan Allah sudah turun kerana Pemimpinnya mengamalkan perkara songsang...

      Delete
    7. Umno 3juta lebih bersidang aman je belum masuk ali pas pun pun tenang aman damai.hidup muafakat nasional

      Delete
    8. Team semburit vs team peliwat

      Delete
    9. hncur dh PH ni.....hncur melingkup seperti hilangnya sang debu....dtg x diundang....perginya x thu bila...tiba tiba ...dah hilang da....kihkih

      Delete
    10. d result we’ve seen in tg piai is a finish product. wat came around was a different story. its anybody’s guess but ive long said tat…..they r vented votes. i dun think muafakat side can take full credit on tat.

      Delete
    11. Atok berjaya pecahkan pkr

      Delete
    12. Parti kerajaan tapi dh mcm pembangkang.terkangkang la semua pegundi pkr...hahaha.....

      Delete
    13. PKR= Melayu screw MelayuπŸ‘πŸ‘πŸ‘

      Delete
    14. JADI yang "membina aset negara, merangsang ekonomi dan memberi banyak bantuan pada rakyat", mereka ini dibenarkan merumpak balik harta yang kononnya mereka bina.

      What? you must be out of your mind! No wonder why these narrow-minded Musang want those thieves back to be the administrators of the Government. So that they can "legally" rob again.

      Gila punya akal!

      Delete
  14. https://youtu.be/m2AiPZjBF28

    Tst tst. Awat la jadi sampai lagu ni? Perhimpunan kecik mcam ni oun tak terurus, mcam mana nak urus 32 juta rakyat oooi???

    Klo Atok dan toktua2 PH lain terkepit tengah2, mesti ramai dah tersemban atau kiok terus. Lagi2 macam sicomey Saddiq. Abis la tissue satu badan bole koyak!

    Dalam Dewan semua dpt saksi perangai2 buruk loklaq, lakunan2 geli geleman termasuk lakunan tuan2 Speaker Dewan. Haiyaaa. Tak malu ka? Rakyat dan satu dunia bole nilai dgn jelas sekali tau.

    No wonder 18 bulan negara makin kiok. Ekonomi takyah cerita la tahap cilaka.

    Perhimpunan tahunan adalah satunya event yg sgt2 bernilai. Ramai ahli2 UMNO (dari golongan2 Atok Nenek sampai cucu2) adalah bekas2 pelajar asrama penuh. Inilah satunya peluang kita dapat berkumpul/ berjumpa kekawan2 dari Perlis sampai Sabah utk mengeratkan silarulrahim. Aamiin aamiin.

    Professor Nasi Lemak

    ReplyDelete
  15. https://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2019/12/07/anwars-broken-promise-led-to-pkr-congress-exodus-says-azmin/

    ReplyDelete
  16. WHAT A BLOODY MESS

    Chaos erupts at PKR Youth congress
    https://www.youtube.com/watch?v=NZqkPDfcYbU&feature=emb_title

    PKR troublemakers could be sacked, says Fahmi
    https://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2019/12/06/pkr-troublemakers-could-be-sacked-says-fahmi/

    Brawl spills to the streets as PKR scuffles continue
    https://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2019/12/06/brawl-spills-to-the-streets-as-pkr-scuffles-continue/

    This is even more chaotic.

    Misteri baju hitam cetus kecoh, insiden darah, baling batu
    https://www.youtube.com/watch?v=OkIBRKnnGUY

    This is a clear evidence of tribalism between supporters of a sacked PKR member and the rest of PKR Youth.

    "The PKR Youth congress was interrupted repeatedly this morning when a group of members tried to smuggle in sacked permanent chairman Mizan Adli Md Noor into the event, clashing with those trying to stop them."

    "Mizan was sacked just ahead of the congress and previously insisted he must attend to open the assembly."

    "Despite the apparent truce between rival factions in the party, there appeared to be two camps that dressed according to their affiliations."

    https://www.malaymail.com/news/malaysia/2019/12/06/anwar-directs-pkr-to-sack-troublemakers-at-youth-congress/1816730

    This is even more graphic.

    TERKINI : Pergaduhan Penyokong KEADILAN di Perkarangan MITC ! #KongresNasionalPKR
    https://www.youtube.com/watch?v=bCtyqiW7sC0&feature=emb_title

    PKR Youth takes it outside as scuffles continue
    https://www.youtube.com/watch?v=vzluOIM5J4Q

    Police calls eight over fracases at PKR Youth congress
    https://www.malaymail.com/news/malaysia/2019/12/07/police-calls-eight-over-fracases-at-pkr-youth-congress/1817058

    And at PKR's Annual Congress:-

    Azmin’s parallel congress still happening but now renamed ‘appreciation dinner’
    https://www.malaymail.com/news/malaysia/2019/12/07/azmins-parallel-congress-still-happening-but-now-renamed-appreciation-dinne/1817061

    Trouble again: Azmin's faction stage walkout from PKR congress
    https://www.malaymail.com/news/malaysia/2019/12/07/trouble-again-azmins-faction-stage-walkout-from-pkr-congress/1817038

    You broke ceasefire promise, Azmin tells Anwar
    https://www.malaymail.com/news/malaysia/2019/12/07/you-broke-ceasefire-promise-azmin-tells-anwar/1817071

    Did my ‘Si Kitol’ speech irk you? That’s your problem, Anwar tells Azmin
    https://www.malaymail.com/news/malaysia/2019/12/07/did-my-si-kitol-speech-irk-you-thats-your-problem-anwar-tells-azmin/1817092

    ReplyDelete
  17. WAAH BUDAK SUMAN IDUP KEMBALI
    TG PIAI 10K RUPANYA 15K MAJORITY
    KIMANIS SETAKAT 5K PETIK JARI
    BUDAK SUMAN KENA BELASAH SANA SINI
    KAT BLOG INI RUPANYA DIA SEMBUNYI


    KIKIKIKI..

    FOTMULATURUNHARGA = BMF + POP CORN TAMBAH + TEPUK DNG PADU

    ReplyDelete
  18. BN/UMNO TIDAK KALAH TAPI DIKHIANATI

    Tidak nafikan pengkhianat memang ada semasa proses membentuk kerajaan negeri Sabah dimana beberapa wakil rakyat daripada BN telah menyertai parti Warisan dan Cap Bunga.

    SEMUA BARUA DALAM UMNO DAH BERAMBOS PERGI
    BEGITU JUGA BARUA PAS JUGA BERAMBOS KELUAR PARTI
    MCM BUDAK BODOH SUMAN BEKAS UMNO BAH PENGERUSI
    MAJUK KALAH PENGERUSI PROJEK NAK BOLOT TIADA LAGI... PUIIII..!!


    Tetapi pada wakil rakyat BN yang menyertai PPBM selepas kerajaan negeri dibentuk itu bukan pengkhianatan tetapi pilihan demi masa depan pengikut mereka.

    Perhimpunan UMNO ini hanyalah lontaran kata-kata kosong untuk menyembunyikan kegagalan mereka tidak lebih daripada itu. Kekalahan UMNO pada PRU yang lepas belum mampu menginsafkan mereka malah memangkinkan sindrom penafian dalam diri pemimpin dan jentera UMNO.

    Faktor-faktor yang menyebabkan UMNO ditolak oleh rakyat mereka anggap fitnah yang maha besar dan berharap agar rakyat bangkit menyokong UMNO. Mereka ingat rakyat ini begitu bodoh tidak nampak, sedangkan kamu yang merompak wang mereka tapi mereka tidak kisah dan akan bangkit menyokong UMNO?

    Ingat jangan sesekali lupa dan jangan sesekali berani mengungkapkan perkataan khianat kerna pemimpin dan jentera lah yang menyebabkan UMNO tumbang. Baik kerana kamu terlibat dalam salah laku itu sendiri atau kerana kamu menyokong perbuatan salahguna kuasa tadi.

    Dakwaan UMNO kalah kerana dikhianati memang benar tapi yang mengkhianati adalah rakyat keatas politik UMNO yang maling.

    ReplyDelete
  19. Org yang paling gembira skali dgn huru Hara mcm nie ialah Tak lain Dan x bukan...Tun M...haaaa tepokπŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘

    ReplyDelete
  20. Lagi cepatlah nampaknya PKR & PH berkubur!

    ReplyDelete
  21. Parti untuk peliwat n semburit...penyokong buta tuli shj yg sokong parti ni...ditubuhkan utk peliwat n semburit jd pm..rakyat ditolak tepi...betul2 parti yg dikuasai oleh yg bernafsu songsang...barua2 cai peliwat n semburit mati meroyanlah korang semua

    ReplyDelete
  22. NAK SOKONG LAGI KE PARTI YG TERPALIT DGN SEX SONGSANG..

    ReplyDelete
  23. 2 EKOR MAMAT SEMBURIT PUNYA RAGAM MEMBANGANG SI MACAI
    SEKO SOKONG LAPOR PULIS YG DIA NYER TAK LAPOR LAGI
    RAKYAT TENGOK GELAK ADA NANGIS PUN ADA RASA BHAII
    CUKUP2 LA TAKKAN KES INI NAJIB NAK DI SALAHKAN LAGI..!!!

    KIKIKIKIKI..


    BUDAK SUMAN MUSUH KEJORA MUSIBAT
    AJAK KE TG PIAI KEJORA KATA NO FIGHT
    10K MAJORITY WAK SUMAN X NNPK KELIBAT
    BERAMBOS SINGAPORK TMPT ASAL SI HANAT


    SEMALAM BARU NAK BERMANJA PETANGNYA GADOHHH PULA
    ARI NI BARU NAK DAMAI TETIBA TUDUH LANGAR JANJI
    TENGAH KUSYUK BERSIDANG LAM DEWAN PESERTA KELUAR TETIBA..!!
    SERABUT MCM NI,POPCORN TAMBAH JGN LUPA TEPUK SKALI


    KIKIKIKIKI..

    FORMULAHILAMGSERABUT = BMF + POP CORN TAMBAH + TEPUK KASI PADU

    ReplyDelete
    Replies
    1. kihkihkihhh….ikeep repeating reading it. wat u’r up to bro… a slapstick humour or a real pain in d back? i think u’ve to understand pokemon’s game more. ask atuk for d long reach n temptation.

      Delete
    2. Inilah akibat bersetongkol dgn DAP Komunis Ateis tidak percayakan adanya tuhan..Semoga ALLAH s.w.t selamatkan kita semua, Ameen y.r.a

      Delete
    3. Ala buat ape gaduh2. Last nye dua2 pun tak merasa jadi pm pn. X aye kome nengok le.

      Delete
    4. dua2 x layak jd pm.. sorg kaki peliwat sorg lg kaki semburit.. 2x5 xde beza

      Delete
  24. DID WE VOTE FOR HIGHER MEDICAL FEES, HIGHER PETROL PRICES AND REMOVAL FOR WATER REBATE IN GE14 ?????

    http://politischeiss.blogspot.com/2019/12/did-we-vote-for-higher-medical-fees.html

    Well, we now are very likely going to have to pay higher, following the Pakatan Harapan Cabinet's decision to let private doctors and specialists fix their consultation fees - i.e. a neo-liberal style deregulation of healthcare charges, instead of a revision of the limit on fees chargeable so that they remain affordable, especially today when prices and cost of living remain high.

    Moreover, prices of Research Octane Number (RON) 95 and RON 97 petrol will be deregulated and allowed to rise come 2020.

    So will Selangor state remove the monthly RM6 rebate on water use charges for residents.

    This is Thatcherite, Reaganite, von Hayekist, von Misesist, Chicago School style neo-liberalism in action.

    Is the Pakatan government under the charm of local neo-liberal think tanks and NGOs, or are they full of neo-liberals?

    I don't know how to wish people "Happy New Year" with a straight face in 2020.

    Meanwhile, if Pakatan tiada-Harapan wants to lose GE15, please be my guest.

    Two articles in the Sunday Star of 8 December 2019 follow below:-

    Shock over consultation fee news

    Sunday, 08 Dec 2019

    By LOH FOON FONG and And DENISE KHOO


    https://www.thestar.com.my/news/nation/2019/12/08/shock-over-consultation-fee-news

    Government urged to set minimum doctors’ fee

    Sunday, 08 Dec 2019

    KUALA LUMPUR: The government should state a minimum consultation fee to prevent private doctors from undercutting one another, said Medical Practitioners Coalition Association of Malaysia former president Dr Peter Chan.

    https://www.thestar.com.my/news/nation/2019/12/08/government-urged-to-set-minimum-doctors-fee

    So Dr. Peter Chan wants the government to set a MINIMUM fees to prevent private doctors undercutting each other but not an upper limit they can charge patients.

    Allowing an increased upper limit for doctors would be fair, given the increased cost of living and prices but deregulating fees altogether will burden the rakyat.

    ReplyDelete
  25. And at PKR's Annual Congress this weekend:-

    Azmin’s parallel congress still happening but now renamed ‘appreciation dinner’
    https://www.malaymail.com/news/malaysia/2019/12/07/azmins-parallel-congress-still-happening-but-now-renamed-appreciation-dinne/1817061

    Trouble again: Azmin's faction stage walkout from PKR congress
    https://www.malaymail.com/news/malaysia/2019/12/07/trouble-again-azmins-faction-stage-walkout-from-pkr-congress/1817038

    Sack ’em, PKR delegate says after walkout
    https://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2019/12/07/sack-em-pkr-delegate-says-after-walkout/

    You broke ceasefire promise, Azmin tells Anwar
    https://www.malaymail.com/news/malaysia/2019/12/07/you-broke-ceasefire-promise-azmin-tells-anwar/1817071

    Did my ‘Si Kitol’ speech irk you? That’s your problem, Anwar tells Azmin
    https://www.malaymail.com/news/malaysia/2019/12/07/did-my-si-kitol-speech-irk-you-thats-your-problem-anwar-tells-azmin/1817092

    Azmin: Focus on new govt should be reforms, not power transition
    https://www.malaymail.com/news/malaysia/2019/12/07/stop-obsessing-about-becoming-pm-every-day-week-and-month-azmin-tells-anwar/1817098

    Azmin and his men missing from final day of PKR National Congress
    https://www.malaymail.com/news/malaysia/2019/12/08/azmin-and-his-men-missing-from-final-day-of-pkr-national-congress/1817202

    ReplyDelete
  26. BUDAK SUMAN DAH TAK TIMBUL DU SINI
    KALAU MELALAK DIA YANG KUAT MEMBEBEL
    MAHACAI ATOK TG PIAI DIA KEDEPAN SKLI
    KALAH MAJORITY 15K TRUS NYOROK BAWAH KATIL


    PANTANG PALO BAPAK AKO KO SEBUT SI KITOL
    AWWWU.. RELEX LA KALAU ITU TIDAK BETOL
    POP CORN TAMBAH DAH BERBAKOL2 HEYY BAGIDOL!
    HAAH JANGAN LUPO TEPOKAN PADU MACAI SAMDOL



    KIKIKIKI..

    PETUAJANGANBAHALOL = BMF + POP CORN TAMBAH + TEPUKAN PADU

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahahaahahahaaaaa Hahahahaahahahaaaaa Hahahahaahahahaaaaa Hahahahaahahahaaaaa Hahahahaahahahaaaaa Hahahahaahahahaaaaa Hahahahaahahahaaaaa Hahahahaahahahaaaaa Hahahahaahahahaaaaa Hahahahaahahahaaaaa Hahahahaahahahaaaaa Hahahahaahahahaaaaa

      Delete
    2. Parti liwat n semburit...semoga terkubur dgn sendirinya...presiden bakal pm tepi sampai mati...parti bangang

      Delete
    3. PH pencuri duit Petronas RM82 billion & perompak duit GST RM19.2bil

      Delete
    4. Padan muka bergaduh sesama sendiri🀣🀣🀣

      Delete
    5. Sibuk dgn kuasa...rakyat di biarkan...kesian2

      Delete
    6. Hi hi hi hi

      Ujung2 akhirnya tersingkap jugak Enon 12:41, 23:28, 23:29, 11:46, 11:47, adalah Kejora budak gay sewel...

      - tukang karut/pencacai belaan BN (Borodmah Najib);
      - pengadu domba, batu api melaga-lagakan orang;
      - pembawa wabak hiv/aids menyalak-melalak-memekak buang ketebiat nak mamposs berPANTAToon Cartoon merapu-meracau syok sendiri dgn kemenangan 4 pr kecil-kecilan keciput yg langsung seditkitpun tidak mendatangkan kudis menggugat kekuasaan Kerajaan PH pimpinan Tun Mahathir.

      Alahai, keciannyer…..!!

      He he he he

      Delete
    7. Meleleh air hidung mengenangkan…..

      a sicko gΓ yboy pervert punk “perasan sok sendiri” showing off his cyber-terompah ridiculous PANTAToon nonsense, but in reality he is nothing, hiding & running away from me endlessly behind h/p & computer screen only.

      Poor soul, Kejora gayboy…..!!

      Keep on running, keep on hiding
      One fine day I’m gonna be the one
      To make you understand
      Oh, yeah, I’m gonna be the man.

      Keep on running, running from my arms
      One fine day I’m gonna be the one
      To make you understand
      Oh yeah, I’m gonna be the man.

      Hey, hey, hey
      Everyone is looking at you
      It makes you feel so bad

      Hey, hey, hey
      Everyone is laughing at you
      It makes me feel so glad,

      So keep on running
      Running from my arms
      One fine day I’m gonna be the one
      To make you understand
      Oh, yeah, I’m gonna be the man

      He..he..he..he

      Delete
    8. Alahai- alahai…

      Tak sudah2 Kejora gayboy pembawa wabak AIDS & HIV mengungkit-ungkit “kemenangan keciput” yg diibarat macam si kadok baru dapat “pengat kacang putih ” sukan SUKMA, terkinja-kinja terloncat-loncat bagai beruk ma’rip terkena belacan riuh rendah sekampung berperasan syok sendiri mengalahkan orang dapat pingat Olimpik.

      Toksah perasan syok sendiri ler….,!! “Kemenangan Keciput” tuu ada cipta rekod dunia ker….merampas kembali kekuasaan PH di singgahsana Putrajaya ker….??
      Najib jadi pm semula kerr….??
      Jahit Sengeh jadi pm8…??
      Mat Hassan jadi pm8….??
      Hardy bAWANG jadi pm8….??
      Tak hal, Tun Mahathir jugak masih PM7 yg diiktiraf seluruh dunia….!!
      Hey Kejora, angkaww dah ketebiat nak mamposs, pegi jalan dahhh….!!

      Sebaliknya……15,000 pengundi Tg Piai tuu betul2 aku kesian di atas kebongokan & kebengapan tahap gaban mudah dibodoh2kan puak MUAKFUCKat KeBANGSATan. Nak tengok lePAS kemengan Keciput tuu ada lagi tak bidaah ajaran baru “aji umno motto” tajaan lebai mca.

      Kesiannyer…bila tengok kaum2 meLAYU yg lupa diri, lembab, bongok & masih percaya pada puak MUAKFUCKat keBANGSATan sampai orang2 yg dah matipun jadi mangsa serakah penyamun2 yg bertopengkan Melayu Islam.

      Dah lupakah angkaww baru2 ini tersebar berita rasmi dari Ketua Audit Negara dalam laporan 2018 – RM57.92 juta dibayar kpd arwah2 petani yg dah tak lagi wujud di muka bumi ini pd tempoh 2016~ 2018, WTF….??

      Penyelewengan peringkat tertinggi yg rata2 Bermelayu Islam konon berpegang pada ‘dolat terpendam-pendam’ anutan politikus-politikus, “MUAKFUCKat keBANGSATan”.

      Dahlah kita yg hudup ditipunya hidip2, orang yg dah meninggal pun turut ditipu &; disonglap sama.

      Memang betol2 BANGSAT & CELAKA Menteri2 Umno & petinggi2 kerajaan pro Pas/Umno…!!

      Delete
  27. Finally, Tian Chua speaks but how many are listening?

    Don’t turn PKR into party of extremists, Tian Chua urges leaders
    https://www.malaymail.com/news/malaysia/2019/12/08/dont-turn-pkr-into-party-of-extremists-tian-chua-urges-leaders/1817242

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ramai kita nampak, ini lh semua nya, pru ke15 pasti kalah tetrok dan berkubur... Terus, yg sokong pkr semya sokong semburit pelwat lgbt,

      Delete
    2. PKR sibuk berbalah merebut jawatan, bergaduh sesama sendiri.. sedangkan UMNO PAS sibuk berusaha menyatukan rakyat dgn Muafakat National.. fikir2 kanlh yg mana lebih baik.

      Delete
    3. Wah makin panas masalah pkr . Saling Perang pemimpin pkr tanpa selindung lagi macam dulu. Sekarang sudah serang tanpa selindung lagi.

      Delete
    4. Seronok nya tgk PKR ni beradu domba

      Delete
  28. Aku kagum dengan PKR. Walaupun sejak dulu aku anti nuar al Juboory dulu kini & selamanya; aku respect kat PKR; Aku dah pergi ke semua 222 kawasan parlimen di Tanah Melayu dan Borneo, PKR ada cabang di kesemua 222 Parlimen; UMNO yang dah berkurun lama ni pun hanya cover 191 Parlimen sahaja. Oleh yang demikian, lebih baik peliwat jadi Perdana Menteri Malaysia dari Penunggang Ugama @ Penyatuan Ummah

    HIDUP PELIWAT! HANCUR PENUNGGANG UGAMA a.k.a Penyatuan Ummah

    Pejuang Takperlu nama/harta/wanita

    ReplyDelete
    Replies
    1. Batu belah batu bertangkup..
      Telan emak hancur luluh
      PKR terbelah dan akan lingkup..
      Mula retak menuju lebur lumpuh..

      Delete
    2. mcm nilah bila mana kemenangan dgn hasil penuh dgn penipuan dan fitnah untuk nk mencapai matlamat tanpa mengira disetiap sudut..skrg ni tgk la dah semakin huru Hara..

      Delete
    3. mlingkup pkr...kihkih

      Delete
    4. Yg memecah belahkan Melayu sebenar adalah Atukk Madey..

      Delete
    5. Jerat madey dah mengena... madey guna umpan bontot je...

      Delete
  29. Memang ngeri cik Annie, sampai bertumbuk, terajang, maki2, baling batu sampai berdarah???

    https://youtu.be/QnkyDVOjFAk


    Ayuh elok lagi kita relax2 tengok video yg ni, lebih bersemangat, tenang dan aman;

    https://youtu.be/nyoOcAJsAa4

    Professor Nasi Lemak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tempat paling tenang dan aman di kubor je.Yang bangga pasal tenang dan aman tu yang dah dekat2 nak terkubor.

      Delete
    2. Org tua tu tentu suke tengok PKR bergaduh! Engkorang suke tak? πŸ˜ƒπŸ˜ƒπŸ˜ƒπŸ˜ƒ

      Delete
    3. Azmin ni ada DNA Mahathir Mohammad.Dengan tenang sambil tersenyum dia tikam orang sampai mati

      Delete
    4. Parti songsang pkr akan hancur...

      Delete
    5. Sendiri dah pecah lubang taik masing2...power pkr nii...semoga rakyat sedar dan buka mata hati ...pemimpin camni ke nak disokong...dua2 kem penuh taik

      Delete
    6. Fuhh drama semakin menarik...bila agak nya pkr akan officially bepecah nih..tak sabarrrr...

      Delete
    7. Dah nak penghujung dah
      Parti PKr......
      Sudah mula perang dalaman.
      Haahaaa.

      Delete
    8. Tunggu sebulan dua ni kompom ada rusuhan dr geng bang non lawan azmin dan mahathir...kita makan pop corn jgn libatkan diri haha

      Delete
    9. Drama PKR semakin menarik..Sama sama kita nantikan kesudahannya..Mari kita lihat siapa yg kenaaaaa..adakah kena no 2 lagi??πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

      Delete
    10. Bila dh bergaduh - habis semua buruk dan pekong dikeluarkan. Masing2 rasa semua dia saha yg betul..

      Delete
    11. Anon 01:43 relax la.. moh tonton ini;

      https://youtu.be/YnEeoG0jNGQ

      Professor Nasi Lemak

      Delete
    12. Sudah-sudah laProf.

      Selagi ada muka Najib, Zahid Hamidi, pelingkop MARA, Ku Nan... yang menghadapi berpuloh-puloh tuduhan rasuah & kelepet WANG Rakyat, di Mahkamah... jangan harap orang Melayu dan bukan-Melayu akan menyokong UMNO.

      Begitu juga Muafakat Nasional.... jika muka Penunggang-Agama yang menyokong Penyamun masih ada. jangan harap Bukan-Melayu akan sokong.

      Delete
    13. As Salamualaykum Sdra RD...

      Pas & Umno sampai kini degil-umgkal sepakat tak mau istihar harta.

      Ada apa-apa kerr, Islam aper tuu, Issyy Selam DoΔΊat Terpendam-pendam MUAKFUCKat keBANGSATan nak cover line songlap kerr……..??

      Delete
    14. SATU LAGI KAEDAH PEMBOHONGAN PAS (PARTI AJARAN SESAT) MENYALAH GUNA MENJUAL MURAHAN AYAT2 ALQURAN & HADIS NABI UNTUK DAPAT MATLAMAT DUNIA

      Amalan isytihar harta itu dapat mengelak daripada sebarang amalan rasuah membabitkan pihak yang berurusan dengan politik secara langsung.

      Ia sudah pasti selaras dengan kaedah fikah yang berbunyi: “Tidak sempurna perkara wajib kecuali dengan melakukan perkara itu, maka melakukan perkara itu adalah wajib”.

      Dalam kata lain, jika tidak sempurna proses melawan rasuah kecuali dengan melakukan amalan isytihar harta, maka isytihar harta juga boleh dianggap sebagai wajib juga.

      Dengan pengisytiharan harta ia akan membantu lagi siasatan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) terhadap ahli politik yang diragui akan hartannya.

      Dalam sejarah Islam, amalan sebegitu sebenarnya sudah berlaku pada zaman pemerintahan Saidina Umar al-Khattab, iaitu ketika beliau melantik Abu Hurairah menjadi gabenor di Bahrain.

      Dengan sebab itu, dakwaan bahawa Islam melarang isytihar harta itu adalah satu fitnah jahat dilakukan terhadap agama Islam yang mementingkan integriti.

      Bagaimana PAS pula memandai-mandai melarang pengsytiharaan harta dan atas sebab konon2nya boleh timbulkan rasa dengki yg difatwakan oleh Timbalan Presiden PAS guna hadis palsu, “Dalam sebuah hadis Rasulullah SAW menyuruh supaya harta yang ada tidak dihebahkan, kerana ramai pendengki” - Cisss haru betul....!!

      Sebenarnya, hadis yang dinukilkan oleh Lebai Ibrahim itu adalah hadis palsu berdasarkan apa yang pernah dinyatakan oleh al-Imam Ibn al-Jawzi.

      Ia juga dianggap daif oleh al-Imam al-Iraqi dan al-Imam al-Sayuti, manakala Imam Ibn Abi Hatim menganggapnya sebagai mungkar.

      Dengan ini jelas bahawa ‘fatwa’ timbalan presiden PAS itu tidak berasaskan hujah yang benar. Apatah lagi dengan menyandarkan ia kepada Islam, ia boleh melahirkan persepsi buruk dari mata masyarakat non-Muslim terhadap agama Islam.

      Ia akan menyebabkan Islam seakan-akan agama yang tidak cenderung kepada integriti.

      Islam adalah agama yang pentingkan integriti. Dalam hal ini, sikap PAS sama sekali tidak mewakili ajaran Islam.

      Sekian, wallahu ‘alam.

      CELAKA & BANGSAT betul puak2 MUAKFUCKat keBANGSATan nih….!!

      Delete
    15. SELEPAS MANTAN PRESIDEN UMNO NAJIB KANTOI,
      PRESIDEN UMNO JAHIT KOMIDI KANTOI PULA DI MAHKAMAH…..!!

      Umno’s Hutan Melintang assemblyperson Khairuddin Tarmizi 2 days ago admitted in court to signing a false statutory declaration (SD) saying that Umno president Ahmad Zahid Hamidi had repaid Yayasan Akalbudi after using its funds to settle his bills.

      Khairuddin, who is also on Yayasan Akalbudi’s board of trustees, was testifying at the Kuala Lumpur High Court today as the 15th witness in Zahid’s graft case involving his alleged misuse of the foundation’s funds.

      ps:
      Masih tak insaf & bongok ker meLAYU2 mau terus ditipu oleh UMNO (Unscrupulous Macai2 Najib Organization) & pemimpin2nya……??

      SELUSIH, cukup2lah rakyat di gormal tipu oleh puak2 MUAKFUCKat keBANGSATan…..!!

      Delete
  30. ARI NI KAT KL ADA PULAK LAUNGAN REFORMASI
    BANG NON KATE PERALIHAN KUASA MAJLIS PHTENTUKAN
    ELOK MANA2 MP USULKAN KAT SPEAKER KALI INI
    ONDI BELAH BAGI KEKAL KUTTY ABIS PENGGAL KALI INI


    TAK ABIS ABIS PASAL PERALIHAN KUASA TAPI TAK ADA MEJORITY... ELON MANA2 MP USUL KEKAL KUTTY SAMPAI MATI OOPSS SMPU ABIS PENGGAL.. RAKYAT MAKIN MENDERITA SKNG INI..


    FORMULAKEKALKUASA = BMF + POP CORN TBAH + TEPUK SMPI JADI

    ReplyDelete
  31. PKR shud align their fighting skills to whack half dead dumbos to their graves muakakaka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah nak mampos pkr tu

      Delete
    2. puak min nuar...p melingkuppppp la...kihkihkih

      Delete
    3. Ari ni azmi serang besok Anuar balas balik.begitu lah mereka biar sampai mampus.rakyat jadi permerhati

      Delete
    4. Kan saya ah berbui-mulut cakap... setiap kali ada pemilihan atau konvensyen kepala-b***h apa pun... mesti ada kerusi terbang dan ada yang 'pecah-kepala'.
      Nak jadi Party sendiri pun kelam-kabut... macam mana nak jaga Rakyat & Negara... Islam pula tuh.
      Ingat boleh guna kote ka... untuk mengurus Negara yang berbilang Bangsa & Agama?

      Delete
  32. WOOII APA BISING2 PEPAGI BUTA NIHH.!
    ORANG LAEN NAK TIDOO PUN TAK SENANG.!
    MESTI SUMAN BANGANG PUNYA KIJRA NI!!
    HAAH TAMBAH POP CORN GADOH LA JGN TAK GADOH BANGANG..!!


    KIKIKIKI..

    FORMULAJADIPANDAI = BMF + POPCORN TAMBAH + TEPUK KUAT HATI

    ReplyDelete
  33. janji Najib & Zahid pi SG Buloh.hahhahahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. 2018, tahun bermulanya Kerajaan yang paling kelakar dalam sejarah penubuhan Negara Malaysia....

      Delete
    2. Parti semburit plus peliwat plus perogol. Sama saja. Bercakaran sesama sendiri. Tak layak memimpin negara. Zaman siapa yang penjarakan kamu azmin, dah lupa? Bos kamu sekarang lah. Bodoh

      Delete
    3. AYOH KUBURKAN PH YG HURU HARA .JAHANAM NEGARA .TOLAK PRK 15

      Delete
    4. DLM PKR ADA DAP. SETAN BERLEGAR. HURU HARA KUBURKAN PKR . 2 ORG SEMBURIT.

      Delete
    5. Lantak ko lah nok bergaduh sesama sendiri sampai keluar anak tekak.dulu masa ko baik,bukan main lagi rapat nya.sampai bini pun ko bagi anwar

      Delete
    6. Kerajaan PH sekutunya dah terlebih main silap mata sok sendiri. X perasan mata LKS pun dah sepet. Buat2 x nampak ajerlah.
      πŸ˜ƒπŸ˜€πŸ˜ƒπŸ˜ŽπŸ˜ŽπŸ˜ŽπŸ€‘πŸ€‘πŸ€‘πŸ€”πŸ€”πŸ€”

      Delete
    7. Berperang la pkr.. Org melayu dah buat pilihan akan pilih muafakat nasional PRU15!

      Delete
    8. Buang kepala-bapak penyamun dan penunggang-Agama yang menyokong Penyumun dahulu... baru orang Melayu akan berduyun-duyun kembali menyokong Muafakat Nasional ka apa.

      Delete
    9. Bear in mind, The Akalbudi foundation fund was set-up to help the poor and the needy but sadly, not a single cent from the Rm31 Millions was spent on the poor and needy. Instead, this Jawa Pornorogol used the money to repay his Visa Credit Cards and for payment of road-tax and insurance on his over 20 luxurious motor-vehicles.

      Remember…..when the scandal was first exposed before the 14GE, this sickening sengeh corrupted fella greening boldly declared in front of the journalists that it was his secretary’s fault. With twisted tongue and his fucking Manglish, he rambled…

      ”you..you..you see..I told you what....my secretary, you cannot use the Foundation money to.settle my personal Visa Card n Road-tax”.

      Oh me oh my.now.. it has been clearly exposed at broad daylight during the court trial....what a lying fella of another UMNO top gun he is.

      ps:
      Patut ler ekonomi negara melingkop sampai sekarang….sebab perbendaharaan negara dilahap licin terang2, dah tuu ditinggalkan pula beban hutang ribuan juta oleh Unscrupolous Macai2 Najib Organization (UMNO).

      Delete
    10. The "good examples" by the 2 most top corrupted UMNO officials (Najib & Jahid), as Muslims, should be aware of the worldly (duniya) punishment and the Hereafter (akhirat) which they have to face for their evil deeds that they have committed. The punishment from the Hereafter is still pending but the worldly punishment is already seen loud and clear.
      Awal2 lagi mereka berdua dah kena ‘bayar cash’….!!

      Today they appear in court to face the charges and the way they are paraded in court to the public here in Malaysia also including the entire world thru widespread report splashed in the media, is very demeaning, humiliating and bring shame to them and their immediate families. In prison, they will be locked up for several years in a solitary cell, facing four walls, similar like being buried in a grave while still alive and breathing.

      Kenapa yer masih ada orang bongok2 & memihak kpd mereka, langsung tak fahammm…..!!

      Delete
  34. Between umno, party 40 penyamun and pkr, party kaki burit, I would vote PKR, the burites.
    WHY....?
    Choose yang kurang mudarat says alim ulamak.
    Menyamun involves the rakyat. Rakyat menderita kena tanggong hutang. Memburit is between the culprits and god. Does not involve the rakyat.
    But, between Anwar and Azmin, dua-dua memburit, therefore not sutible to be a leader. Both are over 40ies therefore, hard to change. Anwar is already 73 but still going strong. He is not a PM material. Langsung tak boleh kawal napsu, macam mana nak jadi PM when you cannot control your own urge....???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aaiikk cik minah, apa yg menyebabkan sdr timbul semula? Ingatkan dah bersara..

      Delete
    2. ganas tangan makcik ni. tobat tak lepas cik kalau tak betul. takyah nak ikut bahasa bebudal looo... nanti tebalik kat keluarga makcik camana?

      Delete
    3. In addition to that cikminah

      Menyalak setinggi mana sekali pun, BN still don’t have the numbers.

      This incidence is minor. It is just an household fight, not even a street fight. Nothing to worry about.

      As expected in a situation where there is no more single power dominant, internal conflict within the parties will be common story.

      That goes to Umno, Pas and all the single parties. The bottom line is, for now, majority of us are willing to accept the imperfections rather than a Crooked BN Government.

      With all the obscene comments, do you think you can break those who are once bitten twice shy. We doubt it.

      Delete
    4. I am still around Anon 21.31...just SR most of the time. Tak kuasa nak join orang merapu.

      Delete
    5. Cik Minah. Not only semburit PKR ,DAP must also put a rein on their ultra kiasu chauvinist and the nosense LTTE sympathisers.They are only making the MuaFakeArt relevant.
      The latest UMNO Youth call to do away with their shitstained oldies,should awaken the UMNO majority from their ketum-dedak overdose slumber.Only then, can we see an even match at GE15. Otherwise Mr. J, PNL and the likes can just dream on.

      Delete
  35. Perang Panji Kunyit Itam makin merecik hawaw masam...merecik sana sini macai kena tadah ...

    "JANGAN UJI KESABARAN SAYE" MENJERIT BEEBENO BONYINYA
    KIKIKI..MUNGKIN TALAK JATUH UTK MADU JANTAN NYA
    HAAH WAYANG SEMBURIT SUDAH SMPI KEMUNCAKNYA
    POP CORN TAMBAH TEPUK PADU SAPA YG MELINGKUP NNTI YERR..!!


    FORMULATAHANUJIAN = BMF + POP CORN TAMBAH + TEPUK PADU


    Makin Parah...Makin kalut...serabut semburit merecik kunyit masam sana sini... tak apa kami menawarkan formula ajaib ... baca hingga abis...!!

    DOLU DEPA KUAT BER FORMULA
    FORMULA AJAIB AKHIRNYA DAH JUMPA
    TAK APA PELAN PELAN KASI BACA
    KAT BAWAH SANA ADA RESEPI FORMULANYA

    kikikiki...!!

    Satu majlis makan malam para penyokong yang memihak kepada Azmin juga akan turut diadakan pada 8 Disember, jam 8.00 malam di hotel Renaissance KL, tempat lahirnya parti kunyit di Malaysia

    Satu lagi event parti PKR baru abis Kongres PKR oleh Anwar Ibrahim di Melaka.

    Beberapa orang ahli PKR, termasuk juga ahli parti komponen PH telah mula menerima jemputan melalui aplikasi Whatsapp untuk menghadiri majlis makan malam tersebut.
    Difahamkan, mereka yang bertanggungjawab menyelaras jamuan makan malam itu ialah Naib Presiden PKR, Tian Chua dengan dibantu aktivis jalanan yang tidak asing lagi, Hishammuddin Rais.

    Kedua-dua mereka dikatakan diberi tanggungjawab untuk memastikan majlis jamuan itu berjaya dan untuk memberi gambaran Azmin mempunyai sokongan yang lebih besar berbanding Anwar Ibrahim.

    kalau mahacai kalut kami ada formula hilang kalut malut tuan puan mahacai sekelian ... ingat dan hafal formula ini..



    FormulaHilangKalut = BMF + Pop Corn Tambah + Tepuk Kuat Padu


    kikikiki..Budak Suman ubun ubun lopong majority Kimanis 7K anytime hokeyy..!! kikikikiki..!!

    ReplyDelete
  36. Puiii Puiii Puiiii

    ReplyDelete
  37. Anwar sering bawa mesej fahaman pluralisme agama -

    Ini adalah nasihat Umar Bin Al-Khattab R.A (Semoga ALLAH Meredhai Beliau) untuk seluruh umat. Beliau berkata :

    "Jauhilah orang-orang yang hanya mengedepankan (mendahulukan) akalnya semata kerana mereka adalah musuh Sunnah. Mereka tidak mampu menghafal hadis-hadis, maka mereka bersandar kepada akal sehingga mereka sesat dan menyesatkan."

    Sumber : Diriwayatkan oleh Ahmad dalam Al-Musnad (No.213). Syeikh Ahmad Syakir Rahimahullah berkata : "Sanadnya sahih". Diriwayatkan juga oleh Al-Bukhari (no. 4235), kitab Al-Maghaazi, bab : Ghazwatu Khibar

    – Isu Perlembagaan dan peruntukan yang ada hanya akan tinggal di atas kertas sahaja sekiranya Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim menjadi perdana menteri menggantikan Tun Dr Mahathir Mohamad.

    Naib Presiden Barisan Jemaah Islamiah Se-Malaysia (Berjasa), Ustaz Mohd Hazizi Ab Rahman berkata, kedudukan istimewa orang Melayu dan Islam sebagai Agama Persekutuan yang dijamin dalam Perlembagaan memerlukan dasar, polisi serta pendekatan yang selari dengan peruntukan itu.

    Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim merupakan salah seorang ahli politik beragama Islam di negara ini yang didapati sering membawa mesej fahaman pluralisme agama sama ada dalam bentuk tindakan mahu pun dalam bentuk ucapan.

    Yang ada ialah motif hendak menjaga kemurnian pegangan Ahli Sunnah di negeri ini yang memang disuruh oleh Dr. al-Qaradhawi beberapa bulan lalu sebagaimana yang ada dalam media Arab. Penulis ini kurang arif tentang bidang politik ini; beliau berminat untuk sama-sama menjaga akidah, semenjak puluhan tahun lalu. Pihak yang hendak mengaitkan usaha penulis ini dengan politik tertentu, ia bertanggungjawab dengan Tuhannya. Penulis ini mengucap: Hasbuna’Llahu wa ni’mal Wakil.

    1. Persoalan Ekslusif Agama (Religious Exclusivism) – hanya satu agama sahaja yang benar, manakala agama lain adalah salah.

    Golongan Pluralist, COMANGO, G25, Liberal Islam, SIS dan Syiah (sememangnya kafir) agama yang terpengaruh dengan ajaran John Hick berpendapat bahawa: Golongan ini yang menganggap hanya satu ajaran asasi tertentu (fundamental doctrines) sahaja yang membawa ke jalan keselamatan/syurga (salvation) adalah pandangan yang silap dan tertutup. Agama-agama lain juga benar. Maka Pluralisme Agama adalah jalan penyelesaian terbaik untuk mengelakkan perpecahan tersebut. Golongan ini menafsir ayat Al Quran secara "hermanutika" menolak sanad dan perawi perawi hadis yang muktabar seperti Imam Syafie, Hambali Sahih Bukhari yang jadi panduan umat Islam. Golongan Pluralis Liberal perawi hadis ini menolak kesemua ini.

    MAKIN HEBAT KEPALA PENIPU NAK KUASA
    DIA TAHU TAHU MH317 HILANG DR RADAR
    PAS DAPAT 90 JOTA PUN ALJUB TAHU JUGA
    TANYA MANO JAM OMEGA MUKA BLUR SAJER

    kikikiki... jam omega dah jumpa ke..!?

    Maka jawabnya ialah: Pluralisme yang mengajar penganutnya tentang "tidak ada kebenaran mutlak" dan tidak ada ajaran asasi yang menjamin keselamatan/kebahagian/ syurga, tidak boleh diterima, malah ditolak dalam agama Islam. Sekiranya diterima anjuran Pluralisme itu maka tiada ertinya firman-firman Al Quran yang menyebut bahawa ia datang membawa al-haq (kebenaran) dan dengan itu kebatilan akan hilang.

    Pliralist menolak hadis dan perawi hadis Sahih Bukhari Muslim, sunnah nabi dan ulamak mahzab yang empat. Mereka mendakwa semua ini membantutkan agenda meliberalkan syariat dan hukum hakam Islam. Ayat seperti Al Kafirun dimana agama kamu urusan kamu, agama kami urusan kami.., kaum pluralist anggap ayat ini ayat rasis..!! Hukum hakam yang terdapat dalam Islam tidak mengamalkan mengambarkan (human right) kebebasan asasi manusia dll lagi.

    ANWAR DAN PLURALISMA AGAMA - ISMAIL MINA (RAKAN KARIB ANWAR IBRAHIM)

    Paling kemuncak adalah ucapan Anwar di London School of Economics (LSE) pada 18 Mac 2010 bertajuk “Religion and Pluralisme in a Divided World”.


    Renung renungkan lah wahai umat Islam di Malaysia bila agama Islam mula diperleceh di lekehkan.

    FormulaTurunHarga = BMF

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau FormulaTurunHarga = BMF

      ngapa masih buat rugutan harga barang mahal, kos sara hidup tinggi

      Delete
    2. This kind of people are dangerous to islam using extension source as hadith to promote to radicalisim and stupidity. Go back to your quran and stop extending the word of god by human sayings.

      Delete
    3. Aiit... ingatkan Kempen BMF sudah terkubur sejak penamaan calon PRK Tanjong Piai... terus senyap-sunyi, tak dengar berita.
      Ehmm... rupa-rupanya, demi meraih undi-Cina, kempen BMF bermusim-musim.

      "Renung renungkan lah wahai umat Islam di Malaysia bila agama Islam mula diperleceh di lekehkan".

      Agama Islam diperlekeh akibat perbuatan penganutnya sendiri, terutamanya dari kalangan Pemimpin mereka.
      Contohnya:-

      1. Membawa atau mempamerkan perwatakan alim & warak, berpakaian-Islam, namun terpalit dengan tuduhan salah-guna-kuasa & liwat. Lebih malang lagi, demi mengaburi atau meneutralkan tanggapan negatif itu, dia pergi mengerjakan Umrah atau ibadat Haji.

      2. Terpalit dengan tuduhan rasuah dan kelepet WANG Rakyat dengan bantuan anak-muda Cina dari Pulau Pinang, sehingga Negara-Islam kita dicop sebagai kleptocracy... atau di perintah oleh segerombolan penyamun... demi mengaburi atau untuk mengambil-hati orang-Melayu, ditajanya beribu-ribu Pak Imam tunai Haji, guna duit-hutang 1MDB yang dihutang atas nama Rakyat 1Malaysia.

      3. Kita sebagai Umat-Islam, pamerkan sikap benci, menghina atau anti terhadap Puak LGBT, namun kita mensensasikan berita-berita seperti, Ustad liwat budak, rogol kanak-kanak, sumbang-mahram, haruan makan-anak atau hubungan-terlarang dimuka depan demi melariskan penjualan surat-khabar.
      Kita memperagakan wanita atau gadis-cantik, berkulit putih-mulus, berdada-montok, walaupun bertudung, berpakaian-ketat sehingga menampakkan bentuk badan yang mengiurkan... untuk memperomosi dan melariskan penjualan produk makanan/minuman/tonic/jamu kesihatan.
      Malah ada juga iklan membesar atau mengeraskan kote, tahan lebih lama diatas ranjang, menguatkan otot-otok rahim supaya kemut lebih power dan lain-lain.

      4. Kita berpakaian-Islam, seperti berserban, berketayap dan bertudung... berada dalam sebuah kereta yang sedang bergerak di lebuh-raya, malangnya penumpang dalam kereta itu membuang sampah keluar dari tingkap kereta.
      Jika ada sebuah kereta lain mengekori dibelakang, dinaiki satu keluarga dari Jepun... bayangkan tanggapan orang-kapir terhadap budi-pekerti Umat Melayu-Islam di Malaysia.
      Maklumlah, bagi Rakyat Jepun, buang sampah keluar kereta atau buang sampah meata-rata, dianggap perbuatan yang amat hina dan dipandang keji.

      Moral of the story.... Lead by example... jika kita tidak mahu Bangsa & Agama Islam dipandang-serong, kemudiannya membuka-ruang/terdedah kepada lekehan, lecehan, hinaan atau menjadi bahan-cemuhan orang-Kapir.

      Cerminkan diri sendiri. Jangan hanya salahkan orang lain.

      Delete
    4. Hang ni RD.
      Apa hang merepet berjela2??

      BMF semata2 utk mmberi kesedaran bila kita nak belanja. Klo kita tak bantu sesama sendiri meningkatkn ekonomi dan taraf hidup? Straight forward and simple.

      Contoh my famili of 5, spend on barang2 keperluan harian RM5K sebulan. Campoq bayaq for services, insurance, kesihatan dan macam segala yg lain2. Mau dekat RM10K/mth. Tu tak termasuk perbelanjaan keperluan bisness lagi, klo 4 restoran???

      RM120/yr untung minima 30%= dekat RM40K akan jadi dana pusingan sesama kita. Rakyat Melayu Bumi 60+% bayangkn klo semua sokong.. nah dah berapa tu??? Mana produk Melayu/Bumi usahakan, kita bg sokong la. Simple naths camni pun hang tak bole kira ke??

      Terapkan budaya ini kpd anak cucu kita, in sha Allah by the next 10-20yrs kita pasti akan nampak kesan2. Bukan sekadar 1 tahun sja tau. Klo tak mula dari skrg bila lagi?

      Sabar sabar la

      Professor Nasi Lemak

      Delete
  38. Anonymous6 December 2019 at 17:43
    no wonder they are finding new RBA with atleast a diploma and degree...the old one all are stupid and useless like anon 16:19.lol

    until today not a single RBA is found by the polis despite thousands of report made. maybe low class "clone RBA" many working wirhout a single "sand" mind you "sand" itu pasir. did yu see any iklan for "RBA" red been armise????

    ReplyDelete
  39. ORANG BANGANG KHAS DICIPTA UTK DI BANGANGKAN NYA
    DAH TAU KEPALA PEEOMPAK PENIPU ALJUB IKUTKAN JUGA
    PADAN DAH TU AJOMM ACARA GULING DIJALANRAYA PULA
    KAMI TUMPANG TEPUK POP CORN TAMBAH KASI TAMBAH YER...



    KIKIKIKI...


    FORMULATAKNAKGULINGLAGI = BMF + POP CORN TAMBAH + TEPUK DiTEPI JLNRAYA

    ReplyDelete
  40. BANG NON SUDAH DI LANYAK KE TEPI
    APA PERANAN JIJAH TIMBALAN MENTERI
    GUNAKAN KUASA TPM BARU LAH BERAPI
    HAAH AJAKLAH SI JIDIN JOIN SEKALI
    BARU WAYANG SEMBURIT MERIAH LAGI


    kikikiki..

    FormulaLawanTetapLawan = BMF + PopCorn Tambah + TepukAtasJlnRaya

    ReplyDelete
  41. https://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2019/12/10/no-comment-dr-m-says-on-claim-he-wanted-azmin-sacked/

    AZMIN IS FINISHED; MAHATHIR CUCI TANGAN

    ReplyDelete
  42. INI BUKAN SIRI LIWAT 3 LA BANGANG..!!??

    INI GANGGUAN SEKSUAL...CUKUP CUKUP LAH TUU...!!22 TAHUN BAHANA PERSEPSI FITNAH

    Mana ada liwat. Tapi gangguan seksual. Mangsa tak dakwa diliwat tapi cuma disentuh kemaluan dan diminta berbuat seks luar tabii. Selain diberikan ugutan...persepsi fitnah jijik..!!

    Cukup2 lah 22 tahun buat persepsi fitnah bodohh...!!!!!

    Itu la pasal aku mintak Jijah sebagai TIMBALAN PERDANA MENTERI Malaysia bertindak SEGERA..!!!

    Kepada Wan Ajijah kalau hang tak nak tgk hubby hang merengkok dlm penjara 10 tahun... hang sekarang berjawatan TPM Orang No 2 dlm kerajaan Malaysia...!! Hang kena laku kan sesuatu untuk menghalang Tun dari bermaharaja lela.

    Kalau hang nak tgk Bang Non jadi PM ke 8 hang kena lakukan sesuatu sebagai TPM Malaysia

    Hang boleh pengaruhi PDRM, SPRM, AG dan KDN..

    Hang ada jawatan dalam kerajaan orang No 2 di Malaysia... nak selamatkan laki hang sebagai TPM kena gerakkan langkah hang dari sekarang sebelum terlambat.. !!!!!

    Kalau hang tak bertindak dari sekarang dengan jawatan TPM hang pun lingkup....!!!

    Act Now TPM Malaysia TPM Jijah...!!

    Secara amnya, kes ini susah untuk dibuktikan. Sebab tak mungkin perlakuan itu dilakukan di hadapan orang ramai. Jadi, apabila sukar dibuktikan, kenapa masih dibuat tuduhan?

    Jelas, tuduhan ini bukan untuk mensabitkan DS Anwar hingga masuk ke penjara seperti dahulu. Tapi cukup setakat membina persepsi negatif terhadap DS Anwar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bekas penyelidik, yang bekerja di pejabat Anwar dari September 2018 hingga Mei 2019

      maksud nya dia boleh buat SD dari tarikh berikut DSAI main "lanciao" comel dia. ari ari DSAI kasi dia lancap dari September 2018 hingga Mei 2019.
      dia kata DSAI buat mengeluarkan kata-kata berbaur seksual.
      tak akan setpol DSAI Farhash Wafa Salvador Rizal Mubarak jadi saksi!!!!!!!
      dia kata DSAI raba dia di Bukit Seambut pada 2 October 2018
      adakah dia sentiasa dengan DSAI semasa kempen cam Hafiz gan semburit.

      Delete
  43. https://www.thestar.com.my/news/nation/2019/12/10/dr-m-pledges-to-step-down-for-anwar-but-not-before-next-november

    ReplyDelete
  44. Sunyi aje harini.. PKR masih dok kick boxing sesama sendiri ke? Kesian sgt2 tgk video2 pergaduhan. Awat hangpa kemaroq kuasa sampai jadi lagu tu?

    Ayuh nonton video ni lagi best.

    https://youtu.be/8m2jnLIa8aA

    Professor Nasi Lemak

    ReplyDelete
  45. Ada sorang tu nama RD...
    Tak tahu pulak dia ni RBA atau penyokong Amanah, PKR dan PBBM.

    Tulisan dia mcm bagus..
    Tapi tak sedar apa yg dia tulis..

    Suruh cermin diri pulak tu...
    Eloklah tu....dia kena cermin diri dia dulu...

    Dia tak pulak komen pasal kerajaan PH skrg ni....
    Makaysia dpt bala sbb puak2 mereka ni la....DAP buat taik, Amanah dan PBBM buat tak tahu sbb takut...
    Sbb tu skrg ni di zaman Malaysia Baru:
    1. Ekonomi teruk.
    2. Kerajaan tak cukup duit.
    3. Nak duit kena jual aset.
    4. Pelabur lari.
    5. Saham jatuh teruk.
    6. Import & Export menjunam
    7. Aset2 negara dijual
    8. Bantuan2 rakyat dipotong
    9. Kos sara hidup melonjak biarpun tak ada GST..
    10. Agama Islam, Raja2 dan Keistimewaan org melayu dicabar dan cuba diusik..
    11. Undang2 dan badan kehakiman dirosakkan..
    12. Kroni dan geng mereka semua dibebaskan...musuh politik ditekan.
    11. Byk lagi...dan lagi...

    Apa komen mereka ni??

    Tahun 2020 akan menjadi tahun yg gelap untuk negara...kemusnahan ekonomi dlm masa 18 bulan pemerintahan PH sgt dahsyat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. mana lu dapat fakta 1,2,3
      pelabur mane tak lari, kalau nak berbahasa kebangsaan aje, jawi pulak. hmmm dengan bahasa kebangsaan kini adakah jawi berubah penyesuaian ikut edaran zaman. setahu saya masa jawi luas di pakai guna bahasa kebangsaan tak sama seperti sekarang kerana pada tahun 1970 banyak ayat orang kafir eropa terutama nya inggeris di bahasa melayu

      bukan saja negeri china satu masa dulu yang petani nya guna mata cangkul kayu dan negeri india satu masa dulu miskin
      vietnam yang berperang sehingga 1980an, filipina yang hampir bangkrupt oleh imelda pun boleh menarik pelabur dari mesia.

      Delete
    2. 15,000 pengundi Tg Piai tuu betul2 aku kesian di atas kebongokan & kebengapan tahap gaban mudah dibodoh2kan puak MUAKFUCKat KeBANGSATan.
      Nak tengok lePAS kemenangan tuu ada lagi tak bidaah ajaran baru “aji umno motto” yg menggula-gulakan Rukun Islam ke 5 dijadikan kaedah politiik untuk meraih undi, kini tajaan lebai mca…..??

      Hanya kaum meLAYU yg lupa diri, lembab, bongok & masih percaya pada puak MUAKFUCKat keBANGSATan sampai orang2 yg dah matipun jadi mangsa serakah penyamun2 yg bertopengkan Melayu Islam.

      Masih segar dalam ingatan baru2 ini tersebar berita rasmi dari Ketua Audit Negara dalam laporan 2018 – RM57.92 juta dibayar kpd arwah2 petani yg dah tak lagi wujud di muka bumi ini pd tempoh 2016~ 2018, WTF….??

      Penyelewengan peringkat tertinggi yg rata2 Bermelayu Islam konon berpegang pada ‘dolat terpendam-pendam’ anutan politikus-politikus, “MUAKFUCKat keBANGSATan”.
      Dahlah kita yg hudup ditipunys, orang yg dah meninggal pun dianiaya tipu.

      Memang betol2 CELAKA & BANGSAT Menteri2 Umno & petinggi2 kerajaan pro Pas/Umno…!!

      Delete