Friday, 13 December 2019

More interesting and pressing things than politics

Someone scolded me yesterday for not updating this blog.

Ya, it's been a week.

Actually I've became obsessed with something and of late been spending most of my free time on it instead of writing.

It's something more interesting than politics, definitely.

Well, never mind.

What I have been missing so far?

There's the intensifying PKR fight.

Looks like Anwar's chance of becoming PM has really faded.

Without Azmin and gang, he definitely wouldn't have the number to topple Dr Mahathir in parliament.

I just can't see how they can reconcile after all the nonsense and sex videos.

But all that had been discussed quite extensively by others, so I don't think I have to add to it.

Umno?

I'm actually itching to write on what I know about Umno's current state of affairs but I think I better let them try to sort it out quietly among themselves.

Better than having a public punch up like PKR.

Other interesting things....well this is an interesting (but I think rather obscure) story:

excerpts;

“How do they smuggle it out of Malaysia? They declare it as clay when in fact it is rare-earth which has been precipitated,” said a source, adding that the activity had been going on for quite a while.
It is also believed that the syndicate had been in cahoots with a local company to smuggle the mineral to China.
Another source said the runoff from the mining at the jungle area is disposed into a nearby river.
The authorities are however tight-lipped.
Crazy stuff.

Hopefully the authorities will really do something about it and make it public.

People make so much noise over Lynas, but that one is even worse.

Really, this is among things more important to be taken care of than making Anwar the new PM.

People need a good government to take care of the country and not a washed-up drama queen demanding to be this or that.

As for me, I'm at the moment just praying for things to get better, especially for my beloved who is currently facing a dilemma at workplace.

That's about all I could do.

But then again I have that obsession of mine at the moment.

Good enough as a distraction from all my worries.

Okay, for entertainment, here's the Lakeside ladies final 2019, which took place in January (which I don't think most of you all know what the hell is). Enjoy :)

105 comments:

  1. Tun menyatakan akan meletakkan tarikh perletakan jawatan hanya selepas persidangan Apec. Makin panas haahh jangan lupa pop corn tambah dan tepuk sambil bersila panggung menyaksikan wayang Semburit.!!

    Persidangan APEC akan berlangsung pada november tahun 2020.

    2020 AKHIRNYA MENJELANG TIBA
    WAWASAN 2020 HARAMJADAH SEMUA
    KEPALA PEROMPAK MASIH DI TAHTA
    22 TAHUN GEBANG BODOH DIJAJANYA

    Dalam tempoh tersebut pastinya penyokong Anwar akan menyerang Tun dengan lebih agresif lagi untuk mendesak Tun melepaskan jawatan.

    Keputusan PM ke 7 mahu kekal sebagai Perdana Menteri sehingga selesai Sidang APEC pada November 2020 adalah jelas menidakkan kenyataan Anwar yang mahu mengadakan tidak lama lagi perjumpaan Majlis Presiden PH bagi membincangan perlantikan beliau sebagai PM8 pada mei 2020.

    Dijangka DAP akan menggunakan negara china manakala anwar akan menggunakan US untuk memberi tekanan kepada Tun untuk melepaskan jawatan.

    Anwar juga mempunyai hubungan baik dengan Erdogan dijangka akan menggunakan hubungan tersebut untuk mempengaruhi Russia untuk meminggirkan Tun.

    Politik Malaysia bukan bertaraf biasyer biasyer tauuu....!!!

    Pihak tertentu perlu mengerah setiap tenaga dan fikiran dengan menyeret negara luar yang berkuasa besar untuk campur tangan. Tergadai lagi Malaysia kali nih..!!

    Sudah pasti akan berlaku rundingan dan serba sedikit gadai menggadai bila sudah gila kuasa..!!

    Heboh desas desus di katakan ada 3 orang MP dari Amanah, 3 orang dari parti roket dan 15 orang dari PKR sudah bersetuju untuk menyokong kerajaan pintu belakang...

    Pulis dah datang ke Istana Segambut tapi hairan mana penyokong Brother Anwar Bin Ibrahim.. lagi pelik bin ajaib mana perginya macai Brother kita..!?

    1. Azizah senyap
    2. Nurul senyap
    3. Abdullah Sani senyap
    4. Johari Abdul senyap
    5. Otai Reformasi senyap
    6. Syed Husin senyap
    7. PKR Youth leader senyap

    Mengapa ya?

    APA DAH JADI BANG NON KALI INI
    KARMA GADAI AKIDAH & PLURALISMA
    BOLE TIPU RAKYAT MESIA SETIAP ARI
    HINGGA TUHAN HENDAK DIPERMAINKANYA

    Dikatakan perdana menteri tidak bertukar cuma Timbalan perdana menteri sahaja yang akan ditukarkan.

    Perkara ini disahkan lagi apabila seorang pemimpin sebuah parti tiba tiba membatalkan rancangan untuk ke Turki.

    ASAL JADI PM KE 2 KALI PASTI GADUH
    CIPTA FITNAH JIJIK DAN MEMBATU API
    BERIBU U TURN GEBANG BOHONG BODOH
    RAKYAT DIKENCING YG KAYA ANAK & KRONI

    Malah kesemua MP dibawahnya dilarang sama sekali untuk keluar negara bercuti.

    Elok rasanya jadi seperti Rapiji, beratus formula dan hasutan dicipta jalan maka selamat untuk dirinya adalah mengundur diri dari donia politik.

    PADA BUDAK SUMAN AKU BERPESAN
    DAH RENTA BAWAK BERTAUBAT SAKAN
    CUKUP LAH UMO PUN DAH TUA MENCIPAN
    KECIK TAK NAK MMPOS BESO JADI SETAN

    “Hebat, setelah rakyat membuat perubahan hasil hasutannya, Rafizi kini tinggalkan rakyat.

    “Hebat, setelah berpuluh formula dikarang bagi menipu rakyat, dan beratus ribu duit derma Invoke dirembat, kini Rafizi lari tinggalkan rakyat,”

    Ingat formula dibawah untuk lawan formula kelentong Rafizi.... insyallah pasti mujarab..!!

    FORMULAJANGANJADIBODOH = POP CORN TAMBAH + TEPUKAN PADU + BMF

    ReplyDelete
    Replies
    1. JANGKITAN HIV/AIDS - 8 KEMATIAN DI PENJARA KAJANG.
      8 BANDUAN MENINGGAL DLM PENJARA KAJANG AKIBAT AIDS/HIV.

      Saya bangkitkan perkara di atas bukan apa2, sekadar nak mengingatkan Kejora Gayboy, si Munafiq batu api pencacai BN (Borosmah Najib, Persetubuhan Kebangsatan Main Belakang (Perkembar @ UMNO).

      Delete
    2. Anj8ng yg biasa makan taik, tak dapat tidak, cium bau pun jadi.

      A leopard can never change its spot.

      Perumpamaan yg betul2 ada persamaan dgn Kejora Gay & brader 'REAR' Admiral.

      Delete
    3. Rasulullah SAW diangkat jadi nabi & pemimpin Islam untuk membangunkan semula syariat kebenaran selama 23 tahun.

      Tun Mahathir juga, dgn Ketentuan Illahi, menjadi Pemimpin Negara selama 23 tahun (22 tahun bersama Barisan Nasional + 1 tahun bersama PH).

      Kenapa Kejora begitu bongok untuk insaf akan hakikat ini - asyik berfikiran jahat membenci Tun Mahathir yg diiktiraf, dihormati dan disegani seluruh penjuru dunia, khususnya di bumi para2 anbiya di jazirah Arab - Syam, Palestin, Mekah & Medina.

      Ada pendapat mengatakan Tun M akan meninggalkan kita (wafat) semasa beliau masih berusaha keras siang malam memerintah membangun semula negara.

      Delete
    4. Saya mohon warga melayu jangan jadi anjing dan taik babi ph. Ingatlah wahai bangsaku.

      Delete
    5. Pkr dah hampir2 hancur parti teras pH...... Hancur pkr hancur lah pH ��

      Delete
    6. Gayboy Kejora pembawa berita palsu & wabak Aids & HIB,

      Dengar sini baik-baik....

      Justru Allah SWT melimpahkan kurniaNya kpd Ayahanda Tun Mahathir panjang usia, kesihatan, kecerdasan, kewarasan, untuk kembali mengambil semula tampuk pemerintahan negara setelah terjejas teruk dek kegagalan PM5 yg ZZZZ kuat nyenyak lena, PM6 Jahanam yg menjahamkan, dan.....

      Ancaman lebih berbahaya datang dari "PM Tak Menjadi-Jadi", tak ada jati diri, budak/hamba suruhan Zionis Yahudi-Amerika & naudzubillah....kebuasannya terhadap nafsu seks gila tidak kira jantan betina, atas bawah, depan belakang semua disapu bersih.


      Jati diri Tun Mahathir amat jelas & menyerlah dari dulu sampai sekarang.....

      Tidak pernah tunduk, tidak takut dan tidak membodek pada...
      1. Negara Israel & puak Zionis Yahudi Celop,
      2. Kuasa2 besar Amerika, Russia, Britain & China,
      3. Australia, Singapura & India.

      Apalah sangat UMNO, PAS, PKR & DAP yg kerdil2 ituuu, hmmmmm...??

      Delete
    7. elok lh tu PKR gaduh terang terangan..lg senang kerja muafakat nesional..

      Delete
    8. Sekarang ni pati ph pati sampah termasuk tun skli.Rakyat skrg dah x pandang tun n x hormat tun lgi.Tun lah yg mula merosak kn kaum melayu n Ugama Islam.Apa yg tun x kata org2 melayu n raja2 melayu bgtu jga Ugama Islam.Bila cina2 dap kutuk Ugama Islam n melayu mna suara2 tun yg lantan n jga mujahid.Lgi pn Malaysia ada pm kitar semula tu sbb dap suka ambik pm kitar semula spaya dap ckp tun di kunci mulut dgn jawatan pm

      Delete
    9. Saya yakin seluruh dunia dah baca, dapat message & faham press statement Ayahanda Tun semalam.

      Semalam Tun M ditanya sama ada Anwar merupakan calon terbaik untuk menggantikannya sebagai perdana menteri dan sama ada beliau akan memberi sokongan, beliau berkata, beliau tidak boleh memberi jaminan tentang siapakah calon terbaik kerana pengalaman2 lampau.

      Ramalan bro JD dah jadi kenyataan - memang ada yg kempunan lagi.

      Dulu2 kerana lahap & pentingkan diri, budak 'Pekan' menyebabkan ibunya merajuk menyerah diri ditelan batu belah batu bertangkup.

      Ini semua pengajaran & pedoman buat kita semua.


      ps:
      1. Anwar ingkar, durhaka melawan arus ketika dia memangku jawatan PM semasa Tun M bercuti ke luar negara selama 2 bulan pd tahun 1998.

      2. Pak Lah juga ingkar, durhaka tidak menepati perjanjian, lain yg dipersetujui lain pulak dibuatnya setelah peralihan kuasa pd tahun 2003.

      3. Najib juga ingkar, durhaka dan tidak menepati janji setelah Tun bertungkus lumus menaikkan Najib menggantikan Pak Lah pd tahun 2009. Najib lebih sibuk dgn Jho Low, Goldman Sachs & Apco secara senyap2 urusan mendapatkan hutang riba harami berbilyon-bilyon daripada mengutamakan pentadbiran negara gara2 kemaruk 'Cash is King'.

      Delete
    10. Muthu tulisan compang-campeng 11:09 dah mencerminkan taraf keperibadian, asuhan, pendidikan dirinya, tak gitu, Kejora....??

      Hihihihi

      Delete
  2. HENTIKAN SENGKETA RAKYAT DAH JEMU
    PESAN SI JIDIN PP LEBAM PADA KAWAN2
    SILAP TU JIDIN KAMI PERNAH JEMU TAUU..
    POP CORN TAMBAH KASI TEPUK KAMI SAJIKAN



    KIKIKIKIKI...

    FORMULAHILANGJEMU = TEPUK KUAT + POP CORN TAMBAH + BMF

    ReplyDelete
  3. Berkenaan entiti rare earth Tanah Melayu yang diseludup keluar ke Tiongkok... Perkara ini sudah terlalu lama. Semasa saya masih dalam Perkhidmatan Awam lagi.

    2. Kalian boleh tanya para Pegawai Jabatan Mineral dan Geosains... Cuma mereka tidak boleh buat apa apa kerana Payung para towkay mata sepet terlalu Powerful

    KESIMPULAN:
    The Most Powerful Payung ini tidak boleh diganggu Gugat kerana kedudukan nya di atas Garis Politik

    P/s:
    Hanya jauhari kenal Manikam; tahniah Boris Johnson atas Kemenangan besar Pasukan 'to get Brexit done'๐Ÿฏ

    ReplyDelete
  4. GREATEST FIGHT OF THE CENTURY:

    2X PM WORLD RENOWNED CHAMPION WARRIOR
    VS
    Bogus Pahlawan Bugis + Laksamana 'REAR' Admiral

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teruskan PKR gaduh lagi....bagus tu jubori. Biar cepat jahanam dan BN akan kembali jadi kerajaan. Hidup BN!! Jubori vs Semburiti...kita tengok siapa yang menang....kikikikiki

      Delete
    2. Atok dah tak Relevan lagi..dah tak.ada Aura..Rakyat dah jemu Dgn Atok..suka gadoh dgn raja dan.Rakyat..

      Delete
    3. Kau silap yg teramat silap tuu, Kejora....!!

      Walau bertali arus Tun dilempar, dicampak, digolek, dicemuh, dihina, dikecam & difitnah - dapat juga dia berkuasa memerintah negara selama 22 tahun sehingga bersara usia 78 tahun.

      Sebanyak manapun Tun dilempar, dicampak, digolek, dicemuh, dihina, dikecam & difitnah - beliau bergolek kembali ke persada kekuasaan pd usia 93 menakjubkan seantero dunia dan juga satu rekod sejarah dunia yg tak pernah diraih oleh mana2 insan - Satu Anugerah Illahi...!!

      Selain itu, Tun tak putus2 dapat Anugerah Darjah Kebesaran dari negara2 luar, pusat pengajian berprestij tinggi kelas dunia, dapat jemputan tetamu kehormat luar negara sambil diminta memberi ucaptama dan sessi dialog soal jawab dgn wartawan2 antarabangsa.

      Ketika tidak berjawatan pun Ayahanda Tun tetap menerima pengiktirafan antarabangsa dan sering diundang luar negara. Contohnya, negara2 Teluk Arab dan Kesatuan Negara2 Afrika yg dianggotai oleh 27 negara meminta nasihat, pandangan, kongsi idea bagaimana beliau membangunkan Malaysia dari dunia ketiga menjadi negara maju & makmur semasa pemerintahannya.

      Pak Lah, Najib dll Umno, dapatkah pengiktirafan sedemikian....??

      Fikir2kanlah.....!!

      Delete
    4. Othman Ahmad

      Nih aku sedang nonton berita 7:30 ptg, takder pun berita yg kau temberangkan.

      Pengiraan undi belum selesai, sah2 banyaklah angkaww punyer temberang Kejora.

      JENG JENG JENG – AMEKAWW…..!!

      “As rainfall hit southern Johor, votes for Pakatan Harapan (PH) at Tg Piai By-Rlection began pouring in, based on the observance of an International Independent source today at 2.30 local time.

      PH was leading the race at 55 per cent with Barisan Nasional (BN) trailing at 41 per cent”.

      YABADABADOOO………!!

      Delete
    5. Abis tuu, tang nih amacam pulak....??

      Bila dah kena konar kebuntuan idea, mulalah Kejora budak biadab nih mencarut maki hamun…..
      “….Wak..butoh pak hang tu hang balik la pi lancap”.

      …Batang pelir dia dah mampos, tk lagi bernyawa
      Burit bini dia bagi dgn rakan2, buat lepas sewa

      …Suman’s dad was almost dead, lightning struck
      So his mum was itchy among the guys stucked
      The big Benggali penis, his mother love to suck
      And she offers her cunt to let the Benggali fuc

      Persoalanya….
      Inikah perilaku kononnya seorang cikgu terpelajar…..?? Tahun sudah di bulan puasa tiap2 hari dia pamerkan aksi homoseksnya, apa jenis puaka budak sewel nih…..??

      Memang dasar anak haramjadah tak beradab langsung dan pengecut hanya cakap besar di alam siber saja….!!

      Delete
  5. TWO OF THE SAME KIND (UMNO & PKR) - MENJAHANAMKAN...,!!

    It's like choosing the devil and the deep blue sea.

    ReplyDelete
    Replies
    1. No more PH..pru15 undi muafakat nasional

      Delete
    2. Dulu aku amat menghormati tun m malah dia lah idola aku.. sekarang aku lihat sahaja kelibat tun m macam nk ludah... sesekali imbas kelibat tun m dah mcm syaitan pemecah belah orgx melayu..

      Delete
    3. Kejora....

      Nampak sangat kau cetek ilmu. Idola (idol) kata pinjam dari perkataan Inggeris bererti pemujaan atau berhala.

      Secara tak sedar kau telah melakukan perbuatan syirik (mengidola) dan boleh dianggap murtad & kafir.

      Kesiannyer angkaww...!!

      Bagiku, Tun M adalah mentor ku - bukan sama sekali idola, naudzubillah...

      ?!

      Delete
  6. Nampaknya selain Tun M, akhir2 ini tak seorang pun Melayu memounyai material untuk jadi PM Malaysia. Sebab tuu, Allah SWT panjangkan usia Tun serta diberkati kesihatan & kecerdasan.

    Ku Li, Musa Hitam & Pak Lah yg jauh lebih muda pun dah longlai layu.

    Najib yg angkuh konon berdarah pahlawan Bugis dah tersungkur rebah dalam kesipuan tak terbandingjan dipertonton orang seantero dunia - menunggu masa meringkuk dalam penjara.

    Brader REAR Admiral dah 2X masuk penjara atas jenayah seks songsangnya - dan berkekalan kempunan sejak 1998 ingin merampas kerusi PM. Kini ada pulak episod Sodomi III yg menambah derita keaiban tak terbadingkan.

    Jahit porno pulak sedang derita dirogol di mahkamah di atas kes2 rasuah & pecah amanah melibatkan beratus-ratus juta - juga dgn keaiban yg tak terbandingkan.

    Nasib baiklah ada Anugerah Illahi menyelamatkan negara - Tun Mahathir Mohamad.

    Huruf 'M' atau 'Mim' begitu sinonim dgn Anugerah Illahi...
    M - Melayu
    M - Muslim
    M - Malaysia
    M - Mahathir
    M - Muhammad

    ReplyDelete
    Replies
    1. YAA ALLOH KO PANJANGKAN LAH UMO ATOK SUMAN KUTTY 120 TAHUN LAGI..

      AMINNNN .... 120 0TAHUN LAGI TAK LAMA PUN YAAA ALLAH


      AMINNNNNNN...!! KIKIKIKI..

      Delete
    2. Semakin muak dan jelek dgn ph pakatan haprak...bukan nk fikir & bantu rakyat bawahan .. Demi kuasa sepenggal sanggup tikam menikam sesama sendiri ..
      HIDUP MUAFAKAT NASIONAL

      Delete
    3. M-MAHAFIRAUN

      Delete
    4. Dari 11:11, 11:12, 11:13 kau yg menopause kekeringaan idea, tak gitu.....??

      Bodohnya angkaww, Kejora....!!

      Delete
    5. Ketokohan Dr Mahathir diiktiraf dunia

      KUALA LUMPUR, 12 Mei (Bernama)
      Dalam setahun kepimpinannya sebagai perdana menteri ketujuh Malaysia, Tun Dr Mahathir Mohamad menerima pengiktirafan global apabila dinamakan sebagai tokoh berpengaruh dunia.

      Pada awal Januari lalu, beliau diiktiraf sebagai Lelaki Muslim Paling Berpengaruh Dunia bagi 2019 oleh penerbitan The Muslim 500, sekali gus mengetuai senarai 500 lelaki Islam paling berpengaruh di dunia.

      Pada April pula, Dr Mahathir disenaraikan antara 100 individu paling berpengaruh di dunia pada 2019 oleh majalah berita antarabangsa, ‘Time’.

      Dan, awal bulan ini, beliau dinamakan pula sebagai 50 Tokoh Dunia Paling Berpengaruh 2019 oleh portal antarabangsa, Fortune.com.

      Ketiga-tiga penerbitan itu menggambarkan Dr Mahathir, 93, sebagai insan luar biasa kerana berjaya menerajui gabungan parti pembangkang, Pakatan Harapan, untuk memenangi pilihan raya umum ke-14 pada Mei tahun lalu, sekali gus dilantik semula sebagai perdana menteri Malaysia.

      BERANI, TEGAS

      Delete
  7. PEMBOHONGAN PAS (PARTI AJARAN SESAT) MENYALAH GUNA MENJUAL MURAHAN AYAT2 ALQURAN & HADIS NABI UNTUK DAPAT MATLAMAT DUNIA

    Amalan isytihar harta itu dapat mengelak daripada sebarang amalan rasuah membabitkan pihak yang berurusan dengan politik secara langsung.

    Ia sudah pasti selaras dengan kaedah fikah yang berbunyi: “Tidak sempurna perkara wajib kecuali dengan melakukan perkara itu, maka melakukan perkara itu adalah wajib”.

    Dalam kata lain, jika tidak sempurna proses melawan rasuah kecuali dengan melakukan amalan isytihar harta, maka isytihar harta juga boleh dianggap sebagai wajib juga.

    Dengan pengisytiharan harta ia akan membantu lagi siasatan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) terhadap ahli politik yang diragui akan hartannya.

    Dalam sejarah Islam, amalan sebegitu sebenarnya sudah berlaku pada zaman pemerintahan Saidina Umar al-Khattab, iaitu ketika beliau melantik Abu Hurairah menjadi gabenor di Bahrain.

    Dengan sebab itu, dakwaan bahawa Islam melarang isytihar harta itu adalah satu fitnah jahat dilakukan terhadap agama Islam yang mementingkan integriti.

    Bagaimana PAS pula memandai-mandai melarang pengsytiharaan harta dan atas sebab konon2nya boleh timbulkan rasa dengki yg difatwakan oleh Timbalan Presiden PAS guna hadis palsu, “Dalam sebuah hadis Rasulullah SAW menyuruh supaya harta yang ada tidak dihebahkan, kerana ramai pendengki” - Cisss haru betul....!!

    Sebenarnya, hadis yang dinukilkan oleh Lebai Ibrahim itu adalah hadis palsu berdasarkan apa yang pernah dinyatakan oleh al-Imam Ibn al-Jawzi.

    Ia juga dianggap daif oleh al-Imam al-Iraqi dan al-Imam al-Sayuti, manakala Imam Ibn Abi Hatim menganggapnya sebagai mungkar.

    Dengan ini jelas bahawa ‘fatwa’ timbalan presiden PAS itu tidak berasaskan hujah yang benar. Apatah lagi dengan menyandarkan ia kepada Islam, ia boleh melahirkan persepsi buruk dari mata masyarakat non-Muslim terhadap agama Islam.

    Ia akan menyebabkan Islam seakan-akan agama yang tidak cenderung kepada integriti.

    Islam adalah agama yang pentingkan integriti. Dalam hal ini, sikap PAS sama sekali tidak mewakili ajaran Islam.

    Sekian, wallahu ‘alam.

    CELAKA & BANGSAT betul puak2 MUAKFUCKat keBANGSATan nih….!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang aku tahu pru15 kerajaan ph komunis akan terkubur selamanya.. Sekarang tanyalah mana2 rakyat malaysia akan tolak ph,,, rakyat dah tak sabar2 nak jatuhkan kerajaan huru hara,,, kerajaan gila jawatan,,, kerajaan gila kuasa,..semua parti dalam. Kerajaan ada masaalah..

      Delete
    2. 2020 ... Tun , bubar Parlimen .
      Tak perlu tunggu APEC .
      Tepat kata TSAM. ,
      Malaysia , sedang hangus di bakar
      Dap . TUN Wake up .

      Delete
    3. SIGN OF GRADUAL ECONOMIC RECOVERY…..!!

      Bernama -December 17, 2019 7:41 PM
      KUALA LUMPUR: Bursa Malaysia ditutup pada paras tertinggi harian hari ini, dipacu oleh sentimen optimis susulan pengumuman menghidupkan semula projek pembangunan Bandar Malaysia oleh Ayahanda Tun Mahathir, kata penganalisis2 ekonomi.

      Pada 5 petang, FTSE Bursa Malaysia KLCI (FBM KLCI) naik 7.60 mata kepada 1,576.95 berbanding 1,569.35 sewaktu ditutup pada Isnin.

      Terima kasih Tun.

      Delete
  8. MULA2 MANTAN PRESIDEN UMNO NAJIB KANTOI,
    PAStu PRESIDEN UMNO JAHIT KOMIDI PULA KANTOI DI MAHKAMAH…..!!

    Umno’s Hutan Melintang assemblyperson Khairuddin Tarmizi 2 days ago admitted in court to signing a false statutory declaration (SD) saying that Umno president Ahmad Zahid Hamidi had repaid Yayasan Akalbudi after using its funds to settle his bills.

    Khairuddin, who is also on Yayasan Akalbudi’s board of trustees, was testifying at the Kuala Lumpur High Court today as the 15th witness in Zahid’s graft case involving his alleged misuse of the foundation’s funds.

    ps:
    Masih tak insaf & bongok ker meLAYU2 mau terus ditipu oleh UMNO (Unscrupulous Macai2 Najib Organization) & pemimpin2nya……??

    S E L I S I H - cukup2lah rakyat di gormal tipu oleh puak2 MUAKFUCKat keBANGSATan Dolat Terpendam-pendam Jahanam…..!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Atok dah main perananya sejarah 1998 berulang madir gasak nuar pop corn kasi tambah lg

      Delete
    2. Bila Mahadey ni nak kena hentak balik. Next year 95..
      In 5 years 100
      Tua bangka pun, sebagai rakyat malaysia dia mesti didakwa!
      Mauk sG buloh sampai umur 150 tahun

      Delete
    3. Terbaik. UMNO PAS.
      Satukan umat demi Islam. bangsa akhir zaman..
      Takbirrrr...
      Allahuakbar 3...

      Salam akhir zaman
      __'2020__

      Delete
    4. Kejora…

      Toksah cakap banyak, sila bagitau… TARIKH & MASA KAU BERANI BERSUA MUKA DGN AKU DI JB UNTUK MENGULANG KATA2 BIADAB CARUT ENGKAU ITU……!!

      FAHAMMMMM……!!

      Delete
  9. Bear in mind, The Akalbudi foundation fund was set-up to help the poor and the needy but sadly, not a single cent from the Rm31 Millions was spent on the poor and needy. Instead, this Jawa Pornorogol used the money to repay his Visa Credit Cards and for payment of road-tax and insurance on his over 20 luxurious motor-vehicles.

    Remember…..when the scandal was first exposed before the 14GE, this sickening sengeh corrupted fella greening boldly declared in front of the journalists that it was his secretary’s fault. With twisted tongue and his fucking Manglish, he rambled…

    ”you..you..you see..I told you what....my secretary, you cannot use the Foundation money to.settle my personal Visa Card n Road-tax”.

    Oh me oh my.now.. it has been clearly exposed at broad daylight during the court trial....what a lying fella of another UMNO top gun he is.

    ps:
    Patut ler ekonomi negara melingkop sampai sekarang….sebab perbendaharaan negara dilahap licin terang2, dah tuu ditinggalkan pula beban hutang ribuan juta oleh Unscrupolous Macai2 Najib Organization (UMNO).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun kt rmh tgh tido lena skrg ni ๐Ÿ˜ƒ๐Ÿ˜ƒ๐Ÿ˜ƒ๐Ÿ˜ƒ๐Ÿ˜ƒ๐Ÿ˜ƒ๐Ÿ˜ƒ๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„ Tun ckp lantak korangla ( Min & Anwar ) yg Tun tau lps ni Parti Tun dpt memerintah balik ( BN ) secara jujurnya Tun masih sayangkan BN itulah citer sebenarnya.....Tun dr awal2 lg ckp tk suka Najib bknya BN ๐Ÿ˜ƒ๐Ÿ˜ƒ๐Ÿ˜ƒ๐Ÿ˜ƒ๐Ÿ˜ƒ๐Ÿ˜ƒ๐Ÿ˜ƒ๐Ÿ˜ƒ sampai skrg Tun relax je kesian kt musuh2 Tun yg nk jatuhkan Tun tp akhirnya diaorang sendiri yg tergelincir.....BN COMEBACK PRU 15 ๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†

      Delete
    2. Tun M Maha Firaun Tokoh Penghancur Melayu Dan Negara. Sampai nyawa dah penghujung pun masih jadi hamba anak2 dan kroni demi harta dan kuasa.

      Delete
    3. Puas aku cari, kaji dalam enclooaefia, buku sejarah tak ada pun firaun bernama Mahathir.

      Mana kau dapat MAKLU-mat Maslan merepek tuu...??
      Kau korek kat lubang "MaiKemut Umno" kerr - kemutan yg dah lega longgar tak sedap lagi, kan kan kan...??

      Hihihihi

      Delete
  10. The "good examples" by the 2 most top corrupted UMNO officials (Najib & Jahid), as Muslims, should be aware of the worldly (duniya) punishment and the Hereafter (akhirat) which they have to face for their evil deeds that they have committed. The punishment from the Hereafter is still pending but the worldly punishment is already seen loud and clear.
    Awal2 lagi mereka berdua dah kena ‘bayar cash’….!!

    Today they appear in court to face the charges and the way they are paraded in court to the public here in Malaysia also including the entire world thru widespread report splashed in the media, is very demeaning, humiliating and bring shame to them and their immediate families. In prison, they will be locked up for several years in a solitary cell, facing four walls, similar like being buried in a grave while still alive and breathing.

    Kenapa yer masih ada jugak orang bongok2 & memihak kpd mereka, langsung tak fahammm…..!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bina parti dg huruhara jatuh pon dg harubiru

      Delete
    2. PRU 15 nanti ,pengundi2 kena buat pilihan yg tepat.Muafakat Nasional , UMNO-PAS bersama2 dgn parti komponen lain,MCA dan MIC merupakan komponen terbaik.

      Delete
    3. Kejora…

      Toksah cakap banyak, sila bagitau… TARIKH & MASA KAU BERANI BERSUA MUKA DGN AKU DI JB UNTUK MENGULANG KATA2 BIADAB CARUT ENGKAU ITU……!!

      FAHAMMMMM……!!

      Delete
  11. Ms Annie...

    Starprobe report someyime aho during Najib's regime, sand worth millions of ringgit was being illegally “floated” out of Malaysia through Sungai Johor by a syndicate for the past three years.

    It is estimated that since August 2007, the syndicate had raked in an estimated RM207mil from smuggling more than three million cubic metres of sand.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wow...games politik malaysia semakin menarik..boleh buat filem box office. Siapa producer?

      Delete
    2. semua masalah negara la ni punca dari si tua kutuk madey ,, enam jahanam madey ...

      Delete
    3. TOLAK PAKATAN HANCING PENIPU HEBAT PERASUAH BANGLO TEROWONG dan 1.4 BILLION.

      Delete
  12. SAND SMUGGLED OUT FROM MALAYSIA

    I remembered very well Tun Mahathir has banned sand smuggling in 1997. However, these dirty acts hapoened when he left the govt to retire in 2003. Why is this sort of things happening.....??

    Millions worth of sand smuggled to Singapore.....

    JOHOR BARU, Malaysia: Sand worth millions of ringgit is being illegally "floated" out of the country daily via Sungai Johor here. And this has been going on for the past three years.

    A Starprobe team investigating this lucrative trade found that the sand ends up in Singapore, despite a ban on sand export imposed by the Malaysian Government.

    Sand extraction is a common sight along the river as mining syndicates illegally transport millions of tonnes of sand, even on weekends and public holidays, via Danga Bay and Port of Tanjung Pelepas.

    The culprits use barges to pass through the international waters from Kota Tinggi and Ulu Tiram before arriving at local ports for shipment to Singapore.

    The probe revealed that the barges are directed towards a private jetty or landing point at Pulau Punggol Timur in Singapore where the sand is unloaded.

    A Singaporean company, which obtains the sand from a Malaysian partner, supplies it to the Housing Development Board of Singapore to cater for construction projects in the island republic.

    The Starprobe team's visit to the landing point revealed that the sand from the barges was loaded onto trucks before being taken to the private storage area.

    The Pulau Punggol Timur jetty is believed to be used to solely stock up sand.

    The private jetty is filled with sand mounds, mostly from Malaysia, and some from neighbouring countries.


    To circumvent the Malaysian ban on sand export, the syndicates are believed to be exporting this highly sought-after material as processed or "packed" silica sand, an item that can be exported.

    By obtaining sand from its Malaysian partner, the Singaporean company is making huge profits as it only pays S$30 per cubic metre compared with S$40 for the same amount of sand from Thailand, Vietnam and Cambodia.

    It is estimated that since August 2007, more than three million cubic metres of sand has been smuggled out through Sungai Johor.

    Starprobe's findings also revealed that more than 90% of the sand was extracted from Sungai Johor while the rest was from sand mines from the Kota Tinggi and Johor Baru districts.

    Further investigation revealed that the illegal business started after a contract worth RM62.4 mil (S$26.8 mil) was awarded by the Malaysian Drainage and Irrigation Department to a private company to carry out redesigning and rectification works of Sungai Johor.

    This involved deepening and widening a 12km stretch of the river mouth from Kota Tinggi towards Singapore.

    Checks revealed that since the project also involved sand extraction from the river, a total of three million cubic metres of sand had been mined from the river.

    Based on the calculation that the sand is being sold at S$30 per cubic metre, the syndicates could have raked in RM207mil over the two-year period of the project.

    After the project's completion, the syndicates continued to extract sand from the river, purportedly for local use but instead "exported" it to Singapore.

    It is also learnt that an average of three sand-laden barges are transported out of Sungai Johor daily. A total of 326 barges of sand are believed to have been smuggled into Singapore over the past four months.

    The syndicates have made an estimated RM44.9mil from the sale of 652,000 cubic metres of sand over the four months, which means they have pocketed a total of RM251.9mil from the illegal sale of sand to Singapore over the past three years.

    The Government has also sustained heavy losses due to the fact that the sand is freely smuggled out.

    The Government should have collected not less than RM37.5mil in taxes from the transaction based on RM12.50 for exporting per cubic metre of silica sand.

    -The Star/Asia News Network

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pkr@PH bakal.hancur berkecai

      Delete
    2. Tun mmg terbaik.kalau perasan mmg benar Cara tun mainkan pH , tun mmg dah agak benda ni Akan jadi.Tun sebenar nya mmg nk pH hancur, tun punya rancangan Yang baik.Tun m nk rakyat bersatu lagi2 Di bawah parti umno dgn Pas berkerja Sama .Tun m mahu buka semangat orang melayu berkerja Sama selamat tanah melayu daripada komunis dap. Ini saja perangkap tun supaya pru 15 rakyat takan biar Kan pH terus menjadi kerajaan malaysia.CUkup sepinggal ,Korang Fikir Kan balik ape yg tun buat untuk menyelamat orang melayu.Kalau benar tun mahu anwar pecat azmin.TERANG2 hancur nya kubur Kuat PKR Di Selangor.Hahahahah kalau azmin Di pecat kemungkinan azmin duduk Di kerusi parti bebas atau pun umno.Aku Rasa rakyat negeri Selangor boleh nilai azmin jalan tugas dgn baik di Selangor . Banyak perubahan berlaku selepas MB Selangor lame Di pecat oleh Jawatan kuasa PKR.Tak lame lagi korang Akan nmpak Satu persatu permaian Tun m menjahanan pH��

      Delete
    3. Maafkan sy pakcik2.. kali ni sy akan undi bn pas muafakat nasional..ternyata tun menipu.setiap kali projek rumah utk rakyat cina dap masuk..kalau tidak pon rumah terlalu mahal..utk dibeli oleh rakyat ..mereka mahu menang undi di setiap penjuru..malaysia.hati2lah dgn dap..mereka tak guna senjata..senjata mereka menipu..rakyat .dlm dekat 2 tahun ni banyak perkara dh tahu tentang ph..pemimpim melayu pon x guna dlm ph.

      Delete
    4. Sedarlah Mahathair! Ambillah Isi Dunia Ini Semahu Mahunya ,Gunalah Tipu Helah Kamu Semahu Mahunya, Kayakanlah Anak Anak Kau, DiPengahiran Dunia Ini, Allah Jua Penentu Segala Galanya, Ingatlah Mahathair Sekali Kau Berpaling Pandang Sama Ada Suka Atau Tidak Allah Sangat Tahu Apa Apa yang Berbisik bisik DiSerambi HatiKau, Allah Itu Amat Luas Ilmunya, Andaikata Nasib Bangsa Melayu Ini Terbangsat Dan Merempat DiBumi Sendiri Kerana Takdir Allah Walaupun Telah Berusaha Kami Melayu Reda ,Kerana Kami Anak Anak Bangsaku Melayu Beriman Dengan Kada Dan Kadar Allah.

      Delete
    5. Hidup muafakat nasional .rakyat tak sabar nk tunggu pru 15

      Delete
    6. Masih wujud dan ada kemampuan ker Borosmah Najib + Unscrupulous Macai2 Najib Organization (BN + UMNO) pd PRU 15 bilamana pang1, pang2, pang3, pang4, pang5 & segala pang2nya dah kena cekup, harta & wang dibeku nanti......??

      Hihihihi

      Delete
    7. Insya Allah...selesai saja tayangan drama meletop yg penuh adegan2 pecah amanah, kerakusan mencuri, longgokan harta & wang songlap, penipuan & pembunuhan untuk tutup rahsia - disiarkan live di mahkamah nanti, barulah rakyat akan sedar betapa MUAKFUCKat keBANGSATan puak2 ini.....!!

      Delete
    8. Tapi ajaib sungguh kesimpulannya hingga saat ini....

      1. Walau bertali arus Tun dilempar, dicampak, digolek, dicemuh, dihina, dikecam & difitnah - dapat juga dia berkuasa memerintah negara selama 22 tahun sehingga bersara usia 78 tahun.

      2. Sebanyak manapun Tun dilempar, dicampak, digolek, dicemuh, dihina, dikecam & difitnah - beliau bergolek kembali ke persada kekuasaan pd usia 93 menakjubkan seantero dunia dan juga satu rekod sejarah dunia yg tak pernah diraih oleh mana2 insan - Satu Anugerah Illahi...!!

      Selain itu, Tun tak putus2 dapat Anugerah Darjah Kebesaran dari negara2 luar, pusat pengajian berprestij tinggi kelas dunia, dapat jemputan tetamu kehormat luar negara sambil diminta memberi ucaptama dan sessi dialog soal jawab dgn wartawan2 antarabangsa.

      Ketika tidak berjawatan pun Ayahanda Tun tetap menerima pengiktirafan antarabangsa dan sering diundang luar negara. Contohnya, negara2 Teluk Arab dan Kesatuan Negara2 Afrika yg dianggotai oleh 27 negara meminta nadihat, pandangan &!kongsi idea bagaimana beliau membangunkan Malaysia dari dunia ketiga menjadi negara maju & makmur semasa pemerintahannya.

      Nuwar, Pak Lah, Najib dll dapatkah pengiktirafan & penghormatan sedemikian....??

      Fikir2kanlah.....!!

      Delete
    9. Woi...Wak Suman Tempe....

      Malam Esok jemput datang rumah ye....

      saja...nak buat sikit Doa kesyukuran atas kemenangan parti PPBM di Tg. Piai...

      jangan lupa wak....lauk sedap tu...

      Menu...Ikan Sardin campur Tempe goreng ala Jowo...plus sambal tempoyak...

      jangan lupa ye!!!

      Delete
    10. Untuk makluman sidang pembaca budiman, this is what transpired between me and that scumbag Kejora at blog Shahbudin yesterday......

      Sekarang dah jam 6:07 ptg. Terakhir saya kunjungi blog ini jam 6:59 pagi. Saya sengaja menahan & mendiamkan diri sampai sekarang nak tengok apa reaksi Kejora seterusnya.
      PAStu Kejora menyepi ntah kenapa, tau-taunya ewahhhh-ewahhh- dia terngintai-ngintai mula menyusup kembali jam 9:21 pagi dan bila dia sedar saya tidak ada, mulalah dia mengarut sakan sampai jam 3:24 ptg TANPA SATU PUN RESPON ATAU JAWAPAN BILA & MASA DIA BERANI BERSUA MUKA DGN SAYA DI JB UNTUK MENGULANG KATA2 BIADAB CARUTNYA ITU.

      Terdapat keseluruhan 25 posting2nya itu ternyata hanya omongan kosong terdiri dari….

      21 PANTAToon2 sampah perasan syok sendiri & carutan makian.
      3 copy paste/ciplak untuk mengelirukan.
      1 Kah kaahh kaahhhh kaaahhhhh kaaaahhhhhhh yg tertinggal.

      Apa maknanya semua ini, Kejora…..??

      Aku ulangi…

      Aku cabar kau mengulangi kata2 biadab keji tersebut dgn berdepan face-to-face, bukan hanya cakap besar di kaca h/p maupun komputer. Harap kali ini kau tidak lagi berauta temberang mengelak untuk bersua man-to-man dgn aku di JB dgn segera.


      ps;
      To till this very moment, that scumbag fail to respond me to give the date & time owing to his cowardice - a bi-sexual phsycho, spinner, liar, big mouth coward no action talk only.

      Delete
  13. BUDAK SUMAN KO TAK NAK BETTING KIMANIS WAHAI SETANN..!
    MAJORITY 5K PETIK CELAH IBU JARI KAKI PH KO BANGANG
    BRING IT ON POMEN JONDOE BODOH SI PANJI KUNYIT ITAM
    BAWAKLAH CALON SAPA BAEK ALAMAT MATI TERKANGKANG


    FORMULAELAKJADIBANGANG = POP CORN TAMBAH + TEPUK DNG PADU + BMF

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu, hari2 budak gayboy nih tanya bila nak tuduh Najib. Bila dah tuduh, hari2 tanya mana bukti. Dan sekarang bila mahkamah putuskan ada kes prima facie, budak semburit ini bukan saja menolak bukti2 yang berbakul2 dari segala penjuru dunia, malah mula menuduh hakim menjadi alat kerajaan. Last2 tak dapat lollipop, dia lepas gian meratah ngunyah pop corn di blog Kluangman ini.

      Nawaitu Kejora amat jelas melalui lontaran biadab yg juga merupakan doa hariannya sejak dia memuja KJ di era Pak Lah lagi.

      Delete
    2. Othman Ahmad

      Nih aku sedang nonton berita 7:30 ptg, takder pun berita yg kau temberangkan.

      Pengiraan undi belum selesai, sah2 banyaklah angkaww punyer temberang Kejora.

      JENG JENG JENG – AMEKAWW…..!!

      “As rainfall hit southern Johor, votes for Pakatan Harapan (PH) at Tg Piai By-Rlection began pouring in, based on the observance of an International Independent source today at 2.30 local time.

      PH was leading the race at 55 per cent with Barisan Nasional (BN) trailing at 41 per cent”.

      YABADABADOOO………!!

      Delete
  14. FORMULA ATOK CURI DUIT DIA KATA TAK INGAT..!!
    FORMULA ALJUBORI HANTAM DEPAN BLKG LAWAN TATAP LAWAN..!!
    SEMUA FORMULA RAPIJI KLENTONG MENCIPAN LAHANATT..!!
    FORMULA YG TERBAIK POPCORN TAMBAH, BMF TEPUK SAKAN...!!


    22 TAHUN DISAJIKAN MALAYSIA BANYAK WAWASAN BANGANG DAN FORMULA BODOH BANGANG...

    FORMULA BMF TERBUKTI AKHIRNYA HARGA BARANG TURUN
    'BUKAN SALAH SAYA' FORMULA ATOK FITNAH MEMBATU API BANGANG
    'TAK INGAT' FORMULA ATOK DUIT RAKYAT DIROMPAK SAKAN
    'LAWAN TATAP LAWAN' FORMULA ALJUB HANTAM DEPAN BELAKANG

    FORMULA TURUN HARGA = BMF + TEPUKKK..!

    ReplyDelete
    Replies
    1. MOHON PERHATIAN SEMUANYA....!!

      Ketika semalam Tun M ditanya sama ada Anwar merupakan calon terbaik untuk menggantikannya sebagai perdana menteri dan sama ada beliau akan memberi sokongan, beliau berkata, beliau tidak boleh memberi jaminan tentang siapakah calon terbaik kerana pengalaman2 lampau.


      ps:
      1. Anwar ingkar melawan arus ketika dia memangku jawatan PM semasa Tun M bercuti ke luar negara selama 2 bulan pd tahun 1997.

      2. Pak Lah juga ingkar tidak menepati perjanjian, lain dipersetujui lain pulak dibuatnya setelah peralihan kuasa pd tahun 2003.

      3. Najib juga ingkar dan tidak menepati janji setelah Tun bertungkus lumus menaikkan Najib menggantikan Pak Lah pd tahun 2009. Najib lebih sibuk dgn Jho Low, Goldman Sachs & Apco secara senyap2 urusan mendapatkan hutang riba harami berbilyon-bilyon daripada mentadbir negara gara2 'Cash is King'.

      Harap semua maklum.

      Delete
    2. FLASHBACK....!!

      Tun had good faith in Anwar’s ability that he let him lead the country for two months in 1997 while he took a two-month extended vacation. During those two months, Anwar passes tough anti-corruption legislation, raised questions about the $6 billion Bakun dam project and created Peace Corps-like organization. Anwar was in office when the Thai currency crisis happened. When Tun M returned from vacation, he reversed many of Anwar’s policies.

      After the Asian economic crisis in 1997-98, Anwar and Tun M had a falling out over how the country should deal with the crisis. Anwar was friendly with The World Bank and IMF of which they were under full control of the greedy evil fake Zionist Jews conspiracy. Anwar as Finance minister opted IMF’s prescription of reducing government spending and eneacting tight monetary policies. On the other hand, Tun M disagreed & accused Anwar selling out to foreign interests and chose to blame foreign currency traders for the crisis.

      By that point of time, it seemed as if the two men differed on almost every issue, especially economic ones.. After a coup in Cambodia, for example, Tun M criticized efforts by Western human rights advocates while Anwar said it was time for Southeast Asia to create a sort of peace keeping force there. The fall of Suharto in May 1998 gave Anwar and his supporters courage to speak out more openly and brazenly against the government. Anwar blatantly accused Tun M of cronyism.

      When the Malaysian currency and stock market lost more than half of their value in the 1997 Asian financial meltdown, Anwar did something that Tun M found unforgivable. Even as Tun M was imposing capital controls and blaming “rogue speculators such as George Soros for the crisis, Anwar launched an attack on “nepotism” and “cronyism” in UMNO, which had been in power since independence. The “cronies” Anwar accused, included members of Tun M’s family, but Anwar himself failed to mirror himself when he in actual fact did worst than he accused Tun M while he was the Finance Minister.

      On September 2, 1998, Anwar was asked to resign for the deputy prime minister post. However, he arrogantly refused and was sacked. Hours after he was dismissed, Anwar rallied against Tun Mahathir administration chanting ‘reformasi”, shouting crying….,
      “I was not ready to resign because I had repeatedly said that there was a conspiracy at the highest level to see my downfall.”

      Reformasi, my foot….!!

      Delete
  15. SI BODIN ANGKAT PM KE 8 BLOG LANGAU
    ABIS ATOK TUA DI PERLI KUNTAU LAHABAU
    KALAU ADE REJEKI BEBANYAK LA BESABAU
    NNPK GAYE TGGU JADI PM SMPI TELO BERTUNGAU



    KIKIKIKIKI...

    FORMULAELAKKENABANGANG = BMF + POP CORN TAMBAH + TEPUKKK

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah kata dahhh, budak gay pembawa Aids ini bila tak dapat lollipop, dia lepas gian meratah ngunyah pop corn di blog ini pulak, kan kan kan....??

      Heeeeee, S E L I S I H......!!

      Delete
    2. Tg Piai 16 Nov menggamit knangan sgt syahdu
      Sbb, BN telah mndpt mjoriti 15 ribu yg sgt padu
      Yg syok skali tu, tngok prangai, si Suman Hindu
      Kemain lahabau tu bersorak, YA BEDA BEDOO!!
      ๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•

      ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

      Delete
    3. Tak kiralah….”ya beda bedu ker”, “tempoyak budu” ker, selagi namanya p/raya kecil-kecilan kacang putih keciput, ianya langsung tak berkesan & tak ada maknanya sebab semua peruntukan, budget & pembiayaan di bawah ehsan pemerintahan pusat di Putrajaya.

      Kemenangan BN p/raya kecil keciput di Tg Piai itu, apalah sangat….?? Ada cipta rekod dunia ker….merampas kembali kekuasaan di singgahsana Putrajaya ker….??
      Kemenangan keciput yg diibarat baru dapat “pengat” sukan SUKMA, riuhnya waduhh-waduhh macam seolah-olah dapat pingat Olimpik.
      Toksah perasan syok sendiri ler….,!!

      15,000 pengundi Tg Piai betul2 aku kesian di atas kebongokan & kebengapan tahap gaban mudah dibodoh2kan puak MUAKFUCKat KeBANGSATan. Nak tengok ada lagi tak bidaah ajaran baru “aji umno motto” tajaan lebai mca.

      Ingatlah….it is recently revealed by the Auditor General at all mainstream media that the previous kaki klepet govt had paid out RM57.92 millions to 10,217 dead farmers by BN (Binawe Najib) govt.

      Dah ler yg hidup ditipu hidup2, yg dah meninggal pun tak aman dapat RIP diklentong oleh penyangak2 UMN0 dan yg sejamban dgnnya.

      Celaka binawe Najib betul puak2 MUAKFUCKat keBANGSATan…..!!

      Delete
  16. Malu apa bossku..!!

    Setiap pendakwaan nampaknya pasukan pembelaan Najib punyai hujahan yang sangat kukuh, padat, berfakta berserta dengan dokumen2nya sekali. Malah dikatakan ada dokumen surat2 asli yang disimpan rapi oleh PM7..!!??

    Hujahan2 Najib yang secara sepontan dan prompted juga nampaknya sangat kukuh, berfakta, jitu, fakta nombor2 yang padat dan amat mengujakan seningga dikatakan orang itu LELAH sehingga meminta tempoh berkabung?

    Tapi rasanya dah boleh agak nasib Najib selepas ini sebab dikatakan pasukannya hanya diberikan 11 hari sahaja?

    Sudah tahu jawapanya..!!

    2020 AKHIRNYA MENJELANG TIBA
    WAWASAN 2020 HARAMJADAH SEMUA
    KEPALA PEROMPAK MASIH DI TAHTA
    22 TAHUN GEBANG BODOH DIJAJANYA

    Dalam tempoh tersebut pastinya penyokong Anwar akan menyerang Tun dengan lebih agresif lagi untuk mendesak Tun melepaskan jawatan.

    SUMAN MOHON ATOKNYA PANJANGKAN USIA
    AJOM DOA PANJANG USIA ATOK 120 TAHUN
    YAA ALLOH KO PANJANGKAN USIA ATOK YAA
    120 TAHON AJER YAA ALLOH TAK LAMA PUN

    KIKIKIKI..

    Otai Reformasi sedang mengumpul kekuatan dan menyatakan tidak mustahil mereka turun dijalanraya sekiranya PM ke 7 mungkiri janji menyerahkan jawatan PM kepada Anwar Ibrahim

    Heboh desas desus di katakan ada 3 orang MP dari Amanah, 3 orang dari parti roket dan 15 orang dari PKR sudah bersetuju untuk menyokong kerajaan pintu belakang...

    Dikatakan perdana menteri tidak bertukar cuma Timbalan perdana menteri sahaja yang akan ditukarkan.

    FORMULA ATOK CURI DUIT DIA KATA TAK INGAT..!!
    FORMULA ALJUBORI HANTAM DEPAN BLKG LAWAN TATAP LAWAN..!!
    SEMUA FORMULA RAPIJI KLENTONG MENCIPAN LAHANATT..!!
    FORMULA YG TERBAIK POPCORN TAMBAH, BMF TEPUK SAKAN...!!


    22 TAHUN DISAJIKAN MALAYSIA BANYAK WAWASAN BANGANG DAN FORMULA BODOH BANGANG...

    FORMULA BMF TERBUKTI AKHIRNYA HARGA BARANG TURUN
    'BUKAN SALAH SAYA' FORMULA ATOK FITNAH MEMBATU API BANGANG
    'TAK INGAT' FORMULA ATOK DUIT RAKYAT DIROMPAK SAKAN
    'LAWAN TATAP LAWAN' FORMULA ALJUB HANTAM DEPAN BELAKANG

    Otai reformasi sedang mengumpul kekuatan untuk guling guling di dijalanraya..

    LEPAS NI BOLE TENGOK ACARA MACAI GULING JALANRAYA
    MAKI HAMUN FITNAH BATU API ACARA WAJIB AKAN DIMULA
    PENTAS GEREJA LGBT KUIL DAN CERAMAH AGAMA MULA KE UDARA
    JANGAN LUPA POP CORN TAMBAH TEPUK KASI KUAT SEADANYA


    MAHACAI SEKELIAN MACAI TURUN JALANRAYA KITA TEPUK SAMBIL MAKAN POP CORN TEPI JALANRAYA..!!!

    FORMULATONTONWAYANGSEMBURIT = TEPUK DNG PADU DITEPI JALAN + POP CORN TAMBAH + BMF

    FORMULA TURUN HARGA = BMF + TEPUKKK

    ReplyDelete
    Replies
    1. Last2 tak dapat lollipop, dia lepas gian meratah ngolom pop corn di blog ini.

      Pakai nampak blog ini tak lama lagi akan diistiharkan kawasan dharurat wabak HIV/AIDS....!!

      Delete
    2. Bila kenang Tg Piai 16 Nov, Kejora ini nk trgelak
      YA BEDA BEDOO..srupa anjing Suman mnyalak
      Tpi parti PH..25K pnduduk Tg Piai benci & tolak
      Petanda kekalahan PH di PRU-15 tak dpt dielak
      ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

      ๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

      Delete
    3. Hi hi hi hi

      Ujung2 budak gay sewel pembawa wabak hiv/aids menyalak-melalak-memekak buang ketebiat nak mamposs berPANTAToon Cartoon merapu-meracau syok sendiri dgn kemenangan 4 pr kecil-kecilan keciput yg langsung seditkitpun tidak mendatangkan kudis menggugat kekuasaan PH pimpinan Tun Mahathir.

      Angkaww nerepek meraban PRU 15 aper kebendanyer, haaaa….??

      Tak taukah angkaww semua petinggi2 umno dah sold out booking nama untuk tayangan perdana didakwa dimahkamah atas jenayah korupsi, salah guna kuasa & pecah amanah dgn watak2 utama dimulai dgn Najib & Jahit Sengeh Pornorogol, bongok…..??

      Alahai, keciannyer…..!!

      He he he he

      Delete
  17. Pada Otai Reformasi usah risau kes Anwar 3.0. Datuk Seri Anwar dibebaskan dari pertuduhan oleh Mahkamah Rayuan pada 9 Januari 2012, Tan Sri Tommy menulis “Why was Anwar Ibrahim acquitted?”

    Dalam kedua-dua tulisan ini, Tan Sri Tommy menyebut:
    (1) Kedua-dua pertuduhan liwat pertama Datuk Seri Anwar pada pada 1998 dan pertuduhan liwat kedua Datuk Seri Anwar pada 2008 adalah konspirasi politik.

    (2) Polis tidak harus membazir masa memberi perhatian kepada perlakuan seks seorang pemimpin tua dengan kesakitan belakang dan leher seperti Datuk Seri Anwar.

    (3) Dalam sistem undang-undang yang matang, perlakuan homoseks tidak lagi dijadikan kesalahan jenayah kerana masyarakat semasa tidak menganggapnya jenayah.

    (4) Peguam Negara tidak wajib mendakwa setiap kesalahan jenayah mengikut Perkara 145 (3) Perlembagaan Persekutuan dan Seksyen 376 (1) Kanun Prosedur Jenayah.

    (5) Negara perlu diingatkan dengan kualiti kepimpinan dan pentadbiran Datuk Seri Anwar seperti yang pernah diakui oleh Margaret Thatcher pada awal 1990-an.

    Tan Sri Tommy juga menyebut pembebasan Datuk Seri Anwar pada 2012 disambut baik oleh seluruh rakyat kecuali musuh lama beliau, Tun Dr Mahathir Mohamad, dan penyokong Tun.

    Berdasarkan semua perkara ini, tidak hairanlah jika banyak pihak yang merasa yakin bahawa kes terbaru membabitkan Datuk Seri Anwar ini tidak akan berakhir di mahkamah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora Kojolla...

      Dah puas kau kutuk brader, alih2 kini kau cover line dia pulak, mengherankan....?? Oh yer, tentang AG Thomas kau sebut tuu - rekaan kalut ataupun ntah2 kau korek cungkil dari 'lubang maikemut umno', tak gitu...?? Apa buat kerja bodoh, bukan ker 'lubang maikemut umno' dah lega longgar - kemutanpun dah tak menggigit, tak sedap langsung. Agreed..if not, why not....??

      Now, listen to this (my original, no copying from others)....

      In the beginning I used to fancy and got fascinated over his warm-charming personality, dashing & charasmatic outlook, and above all his superb Bahasa Baku Oratory skill that you’ll never get bored with and always want more & more.

      Nevertheless, my confidence in him eroded the day he conspired and led the Umno young turks & State Liason Chiefs to oust the late Tun Ghafar Baba in 1993 for Umno no. 2 post and eventually the Deputy Premier post. Futher on, I was so devastated to find out that he allowed himself to be a slave of the evil Jewish conspiracy for the sake of him gaining power, disgusting lust and wordly gain (wealth).

      Reformasi my foot, 'REAR' Admural....!!

      Delete
    2. Mmg Tg Piai 16 Nov mnggamit kenangan silam
      Suman hanya brpandu berita siaran Tamil Elam
      Akhirnya dia tau, 15K mjoriti PH dah tenggelam
      Apa lagi, ke dlm selimut le si Suman menyelam
      ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

      ๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

      Delete
    3. kepala otak kau lah...

      Delete
    4. Alahai- alahai…

      Tak sudah2 Kejora gayboy pembawa wabak AIDS & HIV berPANTATOON mengungkit-ungkit “kemenangan keciput” yg diibarat macam si kadok baru dapat “pengat kacang putih ” sukan Daerah, terkinja-kinja terloncat-loncat bagai beruk ma’rip terkena belacan riuh rendah sekampung berperasan syok sendiri mengalahkan orang dapat pingat Olimpik.

      Toksah perasan syok sendiri ler….,!! “Kemenangan Keciput” tuu ada cipta rekod dunia ker….merampas kembali kekuasaan PH di singgahsana Putrajaya ker….??
      Najib jadi pm semula kerr….??
      Jahit Sengeh jadi pm8…??
      Mat Hassan jadi pm8….??
      Hardy bAWANG jadi pm8….??
      Tak hal, Tun Mahathir jugak masih PM7 yg diiktiraf seluruh dunia….!!
      Hey Kejora, angkaww dah ketebiat nak mamposs, pegi jalan dahhh….!!

      Sebaliknya……15,000 pengundi Tg Piai tuu betul2 aku kesian di atas kebongokan & kebengapan tahap gaban mudah dibodoh2kan puak MUAKFUCKat KeBANGSATan. Nak tengok lePAS kemengan Keciput tuu ada lagi tak bidaah ajaran baru “aji umno motto” tajaan lebai mca.

      Kesiannyer…bila tengok kaum2 meLAYU yg lupa diri, lembab, bongok & masih percaya pada puak MUAKFUCKat keBANGSATan sampai orang2 yg dah matipun jadi mangsa serakah penyamun2 yg bertopengkan Melayu Islam.

      Dah lupakah angkaww baru2 ini tersebar berita rasmi dari Ketua Audit Negara dalam laporan 2018 – RM57.92 juta dibayar kpd arwah2 petani yg dah tak lagi wujud di muka bumi ini pd tempoh 2016~ 2018, WTF….??

      Penyelewengan peringkat tertinggi yg rata2 Bermelayu Islam konon berpegang pada ‘dolat terpendam-pendam’ anutan politikus-politikus, “MUAKFUCKat keBANGSATan”.

      Dahlah kita yg hudup ditipunya hidip2, orang yg dah meninggal pun turut ditipu &; disonglap sama.

      Memang betol2 BANGSAT & CELAKA Menteri2 Umno & petinggi2 kerajaan pro Pas/Umno…!!

      Delete
  18. Hello Tok Seman. Tak payah panjang lebaq pokpekpokpek. Takut satni nyanyok abis rahsia2 peribadi idola mu tersembiq sinj.

    Rakyat dn dunia nonton video ni cukup dah dpt nilai prestasi pemimpin2 PH;

    https://youtu.be/GhcNA8tpHnc

    Professor Nasi Lemak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hello to you too, Mak Enon ProPessor Nasi Lemak.

      First & foremost, pardon me to ask WHAT'S YOUR PROBLEM...??

      Aren't you feel ashame to self acclaim your unknown accredited title...??

      So far, I've never come across any credential write-up to justifying your academic tertiary qualification, not even once.

      Why is that so and how come, proPessor....??

      Delete
    2. Mmg 16 Nov 2019 menggamit knangan syahdu
      Mlm tu tak psti Suman mabuk ketum ker candu
      Bila tau 15K mjoriti Suman spt tertelan hmpedu
      Lps tu..sbulan si tua lahanat tu monyok terkedu
      ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

      ๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•๐Ÿ–•
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh
      ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

      Delete
    3. Tok Seman
      ...First & foremost, pardon me to ask WHAT'S YOUR PROBLEM...??...

      Risau peghati Tok Seman asyik makan barangan2 expired. Bahaya utk kesihatan, bukan sja keracunan sakit perut cirit birit, racun naik otak lagi bahaya bole bawa maut.

      Kapiaq suka minuman2 yg lagi lama peram lagi bernilai. Tapi takleh berlebihan, mabuk tu kira ringgan tapi bole rosak organ2 badan.. liver, kidney, jantung... last2 kiot bole datang stroke, cepat mati.

      Skrg zaman dh jauh kehadapan. Alahai tgk aje la betapa canggih contoh Samsung Galaxy note 10. Next 6mths entah apa lagi. Bayangkan 94tahun dulu ramai masih naik kereta lembu tau..

      So mulai hari ini Tok Seman pilih bahan2 makann yg FRESH2 demi menjaga kesihatan mental dan badan. Guna kemudahan yg latest dan canggih2, yg dh luput/obselete jual aje la kat lori "surat kabar lama dan besi2 buruk ya!!

      Professor Nasi Lemak

      Delete
    4. Nasi Lemak is a pok kai hamkachan. Not a professor.

      Delete
    5. 16:10...

      You can be rest assured of that...!!

      Delete
  19. Tunku Mahkota Johor (TMJ) mendakwa Tun Dr Mahathir Mohmad bukannya mahu menyelamatkan negara, tetapi pengerusi Pakatan Harapan itu aktif berpolitik kerana bimbang dengan masa depan anaknya. Anak cucu Tun sedang kepanasan bimbang sekiranya Tun mati tiba tiba..

    Kejadian hidung Tun berdarah mungkin berpunca dari bateri jantungnya sudah expired sepatutnya ditukar pada bulan September lalu. Di sebabkan kerisauan yang amat sangat keselamatan anak cucu maka penggantian bateri jantung ditangguh ke suatu tempoh yang tidak diketahui lagi..nampaknya nasib malang keluarga maha kaya raya ini sudah mulai dirasakan oleh Tun dan anak cucunya.

    “Rakyat jangan mudah tertipu dengan individu lidah bercabang dua seperti ular. Buat masa ini individu tersebut bukan ingin selamatkan negara, tetapi apa yang dia sedang lakukan sekarang adalah kerana takut apa akan terjadi kepada anak-anaknya pada masa akan datang.
    “Sedangkan orang yang paling kaya di dalam dunia pun belum pasti mampu untuk melahirkan 3 anak ‘billionaire’,” tulis Tunku Ismail Sultan Ibrahim menerusi catatan Facebook

    ReplyDelete
  20. Ini blog Annie kah blog Othman Ahmad??

    ReplyDelete
  21. Kalau lah BN masih berkuasa.....
    Ekonomi kita tidak teruk macam ni.
    Pelabur takkan lari kerana politik stabil di bawah BN.
    Rakyat lebih tenang hidup, punye kemampuan untuk berbelanja, kebajikan rakyat terbela.
    Takde PM yang tua dan nyanyuk mcm sekarang yang tak pedulikan rakyat. Hanya pedulikan diri sendiri, keluarga dan kroni. Pergi keluar negara bukan bawak balik berita baik untuk rakyat tapi hanya award2 untuk diri dia sendiri yang perasan tahap mental. Seorang lagi sebok nak menjadi PM ke 8. Apalah bala yang berlaku dekat Malaysia ni. Tapi aku tak salahkan mereka. Aku salahkan rakyat yang mengundi mereka. Aku doakan mereka yang tak sedar2 lagi ni supaya malapetaka berlaku kpd mereka supaya mereka sedar apa akibat perbuatan mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. semasa kerajaan BiN 1998 pelabur pun dah mula berlari.apatah tak lari, negeri China yang peladang nya pakai cangkul kepala cangkul kayu pun dah pandai ajar PROTUN membuat kereta. kalau tak salah saya, PROTUN bermula dulu dari Hyundai. tapi ramai jurutera di PROTUN banyak dari asal bani BiN pandai "copy dan paste" dari Mitshumitsi. tapi jurutera Hyundai rajin belajar dari juretera "pencen" yang di import dari Jepun

      Delete
  22. AZILAH BUAT PENGAKUAN GILO BABI
    TAK TAKAJUT PUN SKRIP DAH DIBERI
    KES SRC 1MDB AG SOAL TAK MENJADI
    KIKI ALIH ISU INI SKRIP MAMAK KUTY

    PRK KIMANIS BOLAN JANUARY INI
    KES BOSS KU 1MDB DAN JUGA SRC
    AG SOAL BALAS KENA KAT MUKA SINDRI
    KIMANIS JADI ACIT TEST MAHA KUTTY
    5 K MAJORITY PETIK JARI KAKI EASY


    KIKIKIKI..


    FORMULAELAKFITNAH = BMF + POP CORN TAMBAH + TEPUKKK

    ReplyDelete
  23. Tidak nampak cara untuk menutup mulut Najib. Tidak nampak cara untuk menahan jari-jari Najib daripada menulis menggunakan media sosial tentang kebejatan, kebodohan, ketongongan dan kejahatan Kerajaan Pakatan membaham harta rakyat selain sentiasa melakukan penipuan dalam usaha untuk memanjangkan hayat pemerintahan mereka. Malah, tiada juga cara untuk menahan tubuh Najib daripada bertemu dengan rakyat jelata yang semakin menyambut baik kehadirannya, walaupun sebelum PRU-14, Najib merupakan orang yang paling dibenci dan paling banyak disumpah seranah.

    Selepas 13 tahun kes pembunuhan Altantuya Shiiribu dengan dua orang pelakunya, Azilah Hadri dan Sirul Azhar Umar, dan selama 19 bulan Kerajaan Pakatan memerintah Malaysia, hanya kerana PRK Kimanis yang terlihat penting selain kebuntuan Peguam Negara, Tommy Thomas dalam pengendalian kes 1MDB dan SRC International, muncul kembali isu pembunuhan Altantuya.

    Cuma kali ini tidak lagi membabitkan Rosmah Mansor, sebaliknya terus kepada Najib Razak!

    DULU TUDUH ROSMAH BUNUH ALTONTONYA
    KINI DIRECT KAT NAJIB TERUS KATANYA
    KES 1MDB SRC MEMALUKAN ATOK AKHIRNYA
    FITNAH JIJIK KARMA MAKAN SI RENTA TUA


    FORMULAJAUHIFITNAH = TEPUK SAMPAI REBAH + POP CORN TAMBAH + BMF

    ReplyDelete
  24. Flashback kisah fitnah dolu dolu

    Ahli parlimen Kulim-Bandar Baharu, Zulkifli Nordin mendakwa beliau pernah ditawarkan ganjaran untuk mengaitkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, dan isteri, Datin Seri Rosmah Mansor, dalam kes pembunuhan warga Mongolia, Altantuya Shaaribuu.

    Ketika me NONE mbahas titah ucapan Yang di-Pertuan Agong, wakil rakyat yang dipecat daripada PKR itu mendakwa dia ditawarkan sejumlah habuan yang besar untuk berbuat demikian.

    "Antaranya saya diminta membuat akuan bersumpah Perdana Menteri dan Datin Seri Rosmah terlibat dalam kes tersebut.

    "Malah saya sendiri pernah diminta membuat surat akuan bersumpah yang mengaitkan Perdana Menteri dan isteri dengan pembunuhan Altantuya.

    "Ganjaran yang ditawarkan boleh menggoyangkan iman.

    Ada mahacai dakwa kibar panji panji hitam lagiii... fuyiooo...!!

    Sekarang fitnah dari siapa pula...!?

    ReplyDelete
  25. Kenyataan Tun M mengenai Azilah dan Sarul sebelum menjadi PM 7... Katanya adalah tidak adil jika Sirul Azhar Umar dan Azilah Hadri dikenakan hukuman bunuh kerana mereka hanya mengikut arahan.

    "Bagai mana pula dengan syuhada Jalil Ibrahim yang dibunuh semasa kes BMf disiasat...!?" ,

    Siapa yang mengarahkan Syuhada Jalil Ibrahim dibunuh di Hong Kong..!?

    SIAKAP SENOHONG GELAMA IKAN DURI
    FITNAH BOHONG AKHIRNYA MAKAN DIRI
    ORANG MELANCAP DIA SANGAT PEDULI
    BILA DI SOAL 'TAK INGAT' & 'BUKAN SALAH SAYA INI..!"

    tak ke babi namernye tu...!!!

    Dr Mahathir Mohamad berkata, beliau hanya bertanya siapa yang mengeluarkan perintah kepada dua anggota polis yang didapati bersalah membunuh Altantuya Shaariibuu.

    Katanya adalah tidak adil jika Sirul Azhar Umar dan Azilah Hadri dikenakan hukuman bunuh kerana mereka hanya mengikut arahan.

    “Ini bukan masalah (kes pembunuhan) lapan tahun dahulu. Yang saya soal ialah berkenaan masalah hari ini – masalah nyawa dua orang anggota polis yang dihukum bunuh.

    “Amatlah tidak adil jika mereka dibunuh sedangkan mereka sebagai pegawai rendah polis hanya mengikut perintah."

    FORMULAELAKDOSAFITNAH = TEPUK PADU + POP CORN TAMBAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. https://youtu.be/rzVjKIPYiEc

      Kekayaan hasil kejahatan dah jadi darah daging anak cucu mereka, satu hari akan memakan diri dan keluarga mereka dengan azab sengsara yang lebih dasyat.

      Awas pembunuh, pendusta dan pemfitnah.. Allahuakhbar!!!

      Professor Nasi Lemak

      Delete
    2. Berkebelulan.....

      Mahkamah Pakistan jatuh hukuman mati ke atas Pervez Musharraf

      Bernama - December 17, 2019 7:28 PM
      KARACHI - Sebuah mahkamah khas di Islamabad pada Selasa menjatuhi hukuman mati ke atas bekas pemerintah tentera Pakistan Jeneral Pervez Musharraf, lapor agensi berita Turki Anadolu.

      Panel 3 hakim yang dipengerusikan Ketua Hakim Mahkamah Tinggi Peshawar Waqar Ahmad Seth, membuat keputusan itu selepas mendapati Musharraf bersalah dalam kes melakukan penderhakaan serius.

      Pada Mac 2014, Musharraf dituduh melakukan penderhakaan serius kerana melaksanakan pemerintahan darurat dan menggantung perlembagaan pada 2007.

      Pada Ogos 2017, beliau diisytiharkan sebagai “orang yang melarikan diri” oleh mahkamah antikeganasan Pakistan dalam keputusan kes pembunuhan Benazir Bhutto pada 2007, yang memegang jawatan perdana menteri sebanyak 2 kali.

      Yg salah tetap salah, tak kira bekas PM ker, maupun pahlawan bogus ker, bekas Presiden Umno-BN ker.....

      Delete
    3. Petikan dialog di blog Kluangman.....

      BSP Monday, December 16, 2019 6:37:00 AM
      Siapa yang ikut kes ini korang akan ingat kronologi "pembunuhan Al-Tantunya" karangan Pakatan DAP suatu ketika dahulu.

      1. Awal-awal depa kata Razak Baginda, Kawan Baik Najib Razak yang bunuh Altantuya.

      2. Lepas tu kita dengar Rosmah Mansor arahkan Sirul dan Azhar pi bunuh Altantuya, kononnya Najib Razak ada skandal seks dengan Altantuya.

      3. Selepas itu, tah camna, kita dengar berita yang Rosmah Mansor sendiri pulak yang pi bunuh Altantuya di sebuah kawasan di Puncak Alam, Selangor.

      Sirul kawan Azilah bersumpah kata Najib tak terlibat langsung...mana yang betul?

      Tiba2 sekarang Azilah kata Najib yang suruh bunuh..

      kes ni dah selesai di mahkamah paling tinggi dalam sistem kehakiman di Malaysia. Dan aku pelik, apasal pula baru sekarang ni nak keluarkan kenyataan bersumpah? Sedangkan sepatutnya dia keluarkan lebih awal.

      Siapa orang yg pergi jumpa Azilah dipenjara untuk pujuk dia buat statement ni??

      Macam ada "deal" antara orang tu dengan Azilah...

      Menarik jugak episod ni....kita tunggu dan lihat. Tak lama lagi ada yg kantoi!!!

      Reply:
      Wizard Monday, December 16, 2019 5:48:00 PM
      self made ignorant.


      Othman Ahmad Tuesday, December 17, 2019 12:23:00 AM
      Exactly, pal....!!

      BSP:
      Budak Sewel Pengecut
      I used to dub him.

      BSP:
      Bi Sexual Psycho
      Fan Tun calling him

      There's similarity - Sewel, pengecut, psycho & maju kena mundur kena (bi-sexual).

      Who else with such bizarre characteristic trait....??

      I reckon everyone here jolly well know.....!!

      Hihihihi

      Delete
    4. Another dialog extracted from blog Kluangman.....

      Jackal Monday, December 16, 2019 11:29:00 PM
      Saksi penting DSP Musa Saperi tidak dipanggil semasa perbicaraan Azilah dan Sirul? Kenapa? Kalau ikut SD tu Musa ni memainkan peranan penting dalam mengaturkan kerja kotor tu...dia contact person antara yang memberi arahan dan yang melaksanakan arahan. Cepat cari dia sebelum dia masuk tong simen.

      Reply:

      Othman Ahmad Tuesday, December 17, 2019 12:30:00 AM
      Hanya di era BN (Borosmah Najib) saja dalam sejarah perundangan, mahkamah membuat "verdict tertuduh didapati bersalah membunuh tanpa motif jelas".

      He he he

      Delete
    5. Formula hilangkn bosan = SKIP jer bebelan poppekpokpek org tua renta dinasor manatah.
      Keep it short and sweet, more eye catching. Nobody can afford the time consuming and wasteful act of reading loadfuls of rubbish.

      Delete
    6. 07:55....

      What's your problem, hmmmmm....??

      Either you take it or just leave it, as dimpke as that, why you bloody fool...!!

      Delete
  26. Pak Othman, kalau dah banyak sgt masa lapang, buatlah blog sendiri. Bosan nak baca komen sdr yg macam kaset rosak tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terims kasih di atas penghormatannya. Insya Allah jika ada rezeki dan kelapangan nanti.

      Delete