Saturday, 21 November 2020

Budget 2021 voting wouldn't really matter as life will go on

I have to admit that I don't really care much about anything these days except to survive this Covid-19 pandemic.

Especially not politics.

I'm hardly excited anymore about anything when it comes to politics. 

That's why I'm not writing much these days.

I find it hard nowadays to differentiate between being ruled by BN, PH, PN or even probably MN.

Yesterday, I even told a colleague, who is a BN supporter in Segambut to vote for Hannah Yeoh if she honestly thinks the DAP MP has been doing good for her constituency.

No point in voting for a PN or even BN candidate against her if that person is not good.

Same to DAP supporters - don't vote for DAP if it fields a lousy candidate.

Main thing is; vote for the candidate, not his/her party.

Well, at least that's my opinion at the moment.

The voting for the Budget 2021 is coming up soon.

It looks more and more that there would be an attempt to reject it in parliament.

Honestly, I don't really care about it either.

Either way, my life will go on.

If the budget is defeated, then most likely Muhyiddin has to step down and Anwar will eventually become PM.

I will have to endure that and continue on survival mode.

But if it goes through, I don't mind it too. I believe it would still be the same and I have to continue with my need to weather the Covid-19 hardship.

Yeah, there will be more political mess, but it's already a mess as it is now. How much worse could it be, right.

For all I know, if Anwar indeed is to take over, the new government wouldn't lasts too long anyway.

We can do this musical chairs thing as much as we want till GE15. I wouldn't care.

Hopefully, comes GE15, things would be clearer for us to choose the less worse among them.

For now, I think we Rakyat simply have to endure, work the best that we can, and try not to suffer too much. Take care of ourselves rather than let ourselves be made fools by those politicians.

Myself, I'll work and try to have a bit of fun, if I could. No matter what, I don't want to let everything to be all doom and gloom.

This weekend, I'll be stuck in the room again, same as it has been since this CMCO started.

I'll do the usual - watch Korean dramas or movies. 

I miss the East Coast. Hopefully when the CMCO has been lifted, I can go there again.

Okay, that's all. Here's a beautiful song to cure my Saturday blues,


Cheers.

25 comments:

  1. PM Muhyidin will survive, Annie! Ni doubt😉

    ReplyDelete
  2. I actually think that about half of UMNO are just waiting to kick Moo out of power.

    Whoever takes over, please do 2 things.

    a) Remove Moo's dedak eaters from GLCs. In Including that fat mamat behind Emir "Research" (ha ha.) ONLY qualified non-politicos from now on.

    b) Redo the PAC, which is now a joke.

    However, some questions arose about the independence of new PAC members from the PN government when 7 of the elected PN MPs positions in federal government agencies or statutory bodies. This will create a risk of conflict of interest in the PAC which should be independent and transparent in investigating.

    For example, PAC Deputy Chairman, Datuk Azizah Mohd Dun is currently the chairman of Majlis Amanah Rakyat (Mara). Apart from that;

    1. Yamani Hafez Musa, Bersatu - Member of Parliament for Sipitang (chairman of Felcra Berhad)

    2. Datuk Jalaluddin Alias, BN — Jelebu Member of Parliament (UDA chairman)

    3. Lukanisman Awang Suani, GPS — Sibuti Member of Parliament (Seda chairman)

    4. Ahmad Fadhli Shaari, PAS — Pasir Mas Member of Parliament (chairman of PTPK)

    5. Ahmad Tarmizi Sulaiman, PAS — Member of Parliament for Sik (chairman of Mada)

    This means that almost half of the PAC members today hold positions in agencies and statutory bodies under the ministry. This situation will raise public concern in PAC and affect the expenditure of ministries and agencies under the government.

    We need to stop being 3rd world.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hanya 10% penduduk dalam PKPD pentadbiran jalani ujian Covid-19

      annine lagi baik cari lebih "lui" untuk tester daripada jadi 'shit stirer'
      i hear down south got new cost effective analyzer.
      40% of the people in singaporkee are SJK Dong Zong UEC drop out relatives!!!!

      Delete
    2. So we want to be the so-called 1st world of U.S.A? You saw U.S Election, dude???? talk to the hand lah!

      Delete
    3. Anonymous22 November 2020 at 08:54

      At least the Yanks had the common sense to eject Trump.

      He is actually behaving just like 3rd world now.

      Trying to buy over election officials = same as tampering with our EC.

      Just shows he's 3rd world.

      Delete
    4. U think Americans rejected Trump? Wear your glasses, dude! Biden won as the SERVER dominate by the Democrats. Whoever control the SERVER, there the Victor. It's an Open Secret! 1st class Fook Up

      Delete
    5. 22 November 2020 at 12:59

      Bro, you really need to stop ketum-induced conspiracy theories. Let's see if the fat orange man can prove anything in court. He lost 32 cases so far after Nov 3...even Fox News is calling that bullshit.

      Delete
    6. Who talked about the conspiracy? Thats the REALITY. Wear your Glasses Plus add up your lens power. You thought US Election is about to just an Election? A BIG NO! Analyse as precise as pure, clean & fun.

      Delete
  3. "... and Anwar will eventually become PM."

    Well, ok, I rather suggest Annie listening to Aerosmith's 'Dream On' instead. Simply means, by next weekend, the sun will rise from the west and make its way eastward across Malaysia sky with his voice booms out the wonted crying wolf tag: Me, me, me... the PM as I have the numbers. Sure, time for merrymaking. Chin-chin, here's to you.

    ReplyDelete
  4. Anwar becoming PM can only happen if he promised to free all those Umno corrupt politicians court cases.

    ReplyDelete
  5. Anwar tak mampu jadi Perdana Menteri - Tun

    Kisah Benar Surat Cinta Wakanda Atok dan Wak Lu Otai Reformasi menjelang Bajet 25.11.2020.

    Kehadapan Wakanda Bang Non Bajet 2021

    Dolu benar Bang Non hilang kelayakan jadi Perdana Menteri Malaysia. Tetapi apabila Najib menjadi kleptokrat, wakanda atok sanggup bekerjasama dengan Anwar untuk jatuhkan Najib.

    21hb Februari, 2020, malam Mesyuarat Majlis Presiden PH desak wakanda atok letak jawatan untuk Anwar dilantik sebagai Perdana Menteri. Walaun Yiddin, Azmin dan Amzah rancang bekerjasama dng Muafakat Nasional tubuh Kerajaan baru melalui Langkah Sheraton.

    Malam itu Majlis Presiden PH berbincang panjang lebar, bersetuju wakanda diberi kuasa letak jawatan bila-bila masa. Ini bermakna PH masih sokong wakanda atok.

    Pada 23hb Februari wakanda atok diberitahu Muhyiddin tangguh dolu kerana PH masih sokong wakanda Perdana Menteri.

    92 ahli dari Keadilan, Amanah dan DAP menamakan kanda Anwar sebagai pilihan mereka. PH tolak atok sebagai Perdana Menteri. Wakanda dapat 66 ahli.

    Ketiga-tiga parti dalam PH namakan wakanda sebagai calon mereka, wakanda dapat 158 undi setelah ditambah dengan 66 ahli yang sokong atok. 92 kepada kanda Anwar, wakanda kalah dan kanda Anwar tetap juga gagal

    Anwar masih tidak dapat jadi Perdana Menteri. Kenyataan kanda Anwar dia mempunyai cukup bilang juga didapati tidak benar. Wakanda atok dah agak dah..

    Dalam perancangan Anwar wakanda atok tidak diberi tempat lansung. Anwar ketepikan wakanda atok, kanda Anwar pun tetap tidak menang juga kikiki...!! Pala bana wak lu lah kanda Bang Non..!!kiki

    Sekian

    Atok Lu Yg Sunyi

    ReplyDelete
  6. TIME FOR ANNUAR MUSA TO JOIN PPBM....

    "Timbalan Pengerusi Umno Johor, Nur Jazlan Mohamed menyifatkan Annuar Musa sebagai figura yang “sudah mati” dalam perjuangan Umno.

    “Dia ‘dah mati’ dalam Umno tetapi tak mahu lompat ke Perikatan Nasional (PN),” katanya ringkas kepada FMT.

    Beliau mengulas kenyataan setiausaha agung Barisan Nasional itu yang menegaskan Umno perlu sedar diri dan tidak berhak mempersoalkan layanan diterima parti itu dalam Kabinet Muhyiddin Yassin.

    Di sebalik sindiran daripada pemimpin Umno itu, Shahrir Samad selaku veteran parti menyifatkan kenyataan Annuar itu sebagai luar biasa kerana dikeluarkan setiausaha agung BN, dan bukannya pemimpin PPBM atau PAS.

    Ketua Umno Bahagian Johor Bahru itu berkata tajuk berita seperti itu sememangnya selalu lebih sensasi berbanding kandungannya bagi menarik minat pembaca.

    “ ‘Umno kena sedar diri, kata Annuar Musa’. Ini macam cerita biasa sahaja, saya terfikir. Hanya yang luar biasa kali ini ialah ia pendapat Annuar Musa dan bukan lagi pendapat pemimpin muda PPBM atau PAS.

    “Annuar menghuraikan bahawa pada PRU15, BN hanya ada 2 pilihan, iaitu pertama, bersendirian, atau ke-2, berpakat bersama PN,” katanya.

    Bekas ahli Parlimen Johor Bahru itu berkata, Annuar hanya mementingkan matlamat politik berbanding asas perjuangan parti."

    Johor Umno so far are 100% against Mookimak, AssMain and Mat Rasuah.

    Should be interesting to see what happens next week.




    ReplyDelete
  7. sambung

    Balasan surat cinta Otai pada Atok menjelang Bajet 2021 pada 25.11.2020

    Kehadap'an Wakanda Atok yg dicintaik lagi lidah bercabang..!!

    Serangan wakanda atok terhadap kanda Anwar semakin kuat dan terbuka. Wakanda Atok ni Udah Kenapa? Menjelang bajet 2020 di Parlimen dng menyerang kanda Anwar bertalu-bertalu agar PM Muhyiddin dan Assmin@ pengkhianat dapat diselamatkan.!?

    Teruk!!!! Nyanyuk wakanda atok ni. Dolu wakanda wak lu yg tergedik gedik nak letak jawatan sekarang nak kembali ke dalam PH. Otak wakanda atok ok lagi ke..!? #sakaissick

    Wakanda atok kubur dah kata mari dan rumah kata pergi.!! Wakanda Atok ni kerja mengkhianati orang jerrrrr ker!!!!

    Mai mana 66 MP tu? Oic....so betul lah apa kami kata dulu..Sekarang, Allah munculkan KEBENARAN. Hang nak 92 sokong 66 tapi tak boleh nak bagi 66 sokong 92? Tu pun hang dan balaci-balaci hang dok kata hang ada majoriti? Majoriti pala bana wak lu..!?

    This is kepala bana atok...!!

    Yang hang dok tuduh macam-macam KUNUN nya...

    - DSAI gila-gila nak jadi PM, DSAI liberal pasai apa..!?

    - Tidak disokong oleh Melayu, - Tak boleh jadi PM sebab tak ketuai Parti Melayu pasai apa.?

    - Tak mampu jadi PM dalam keadaan krisis Ekonomi...tu BUKAN cuba halang ke namanya? Kalau hang taknak halang mulut PUNGKOQ AYAM hang tu kasi tutup la.

    Hang Kata DSAI tak cukup sokongan nak jadi PM, tunggu je lah undian Bajet 2021 tu atau PRU15.

    Hang khianat dan kata "saya pun tak suka DAP...tak suka Anwar" kami Otai tak lupa woo...

    Manusia jenis apa bila diberikan peluang KEDUA, TETAP KHIANAT?? Sesuai tak kalau kita kata MUNAFIK..!! APANAMA?? TaK HALANG?? Tak halang kepala bana hangguk tok wan hang..!!

    Kita akan londeh orang tua ini habis-habisan jika itu yang beliau mahukan sebelum dia dimakan tanah. Sekian.

    WFAUZDIN NS

    Pada rakyat Malaysia yang dicintaik amik lah iktibar dari kedua musibat ini yeop ooi..!!

    Yeop kenape tetibe depa suma panas montot..!? Kubo udah kate mari umah udah kate mohh leehh pergi.. ateee kome nak wat lagu mane lagi yeopp ooii..!

    Bergadoh lah sampai mati.. jangan kate nanti mengkomer tak pesan.. udah berbuih mulut.!

    Cuma satu ajer nak pesan pada 25.11.2020 nanti...

    Suma dah buat pesan udah, cakap baik baik pun udah, ceramah pun udah, dosa pahala pun udah ngata suma udah.

    Kalau jenis species suka gadoh sampai mati haahh kau gadoh la sampai masuk kubo..
    Jangan kata mike tak khaborr.. lantok la..!!

    Ada satu ajer lagi nak kasi khaborr




    kasi penyepak ajer kjaan PN@Atok masuk longkang..


    hahhhh tepokkkk..!!


    kikikiki..

    ReplyDelete
  8. I think Moo awares that there’s an attempt to bring him down in the coming budget voting session. Bossku is Backbencher chairman and Wak Jahid is Umno President. Very powerful position. These two will be the most poweful and fearsome people coming this budget’s voting. They could cause massive upset. They both could simply give order to vote or not to vote. Of course they will MPs who won’t heed them but they’re in the minority.

    Most of their MPs will toe the party line and will do what the boss wanted them to do. Otherwise their seats will change hands coming next GE. Those with court cases such as Kuman and Tambi guy will surely heed the boss’s call. The old prince has already shown all and sundry where his loyalty lies. And there’s a handful MPs who are extremely loyal to president and the party. These small bunch of MPs alone could cause upset to Moo what more if more heed the call of the president and the backbenchers.

    Holding the highest office in the land and with the power of incumbancy, there’s an awful lot Moo can do to survive the premiership. He has The King in his corner and unlimited powers and resources at his disposal but time is running out fast. It’s do or die to him. There’s currently lots of deal and counter deal is taking place. Not just within PN but also involving old friends in Sabah and the opposition . But bossku, Wak and the old prince combined, they too have a lot to offer. Some of their offers are hard to resist. They too are extremely deep pocket. Let’s see who will prevail ; )

    ReplyDelete
    Replies
    1. Shafie is stupid if he saves Moo.

      It's Larut / Pagoh / Isapkote who combined to free Musang Aman to attack Shafie in Sabah.

      They are the cause of the COVID spike. The Sabah cluster came back to Peninsula.

      Moo tried to kill Shafie, why should Shafie support him?

      Whatever happens, please don't let Atok come back.

      Everyone muak dah.

      Melayu, India, Cina, Iban, Singh, Kadazan, you name it.

      One Malaysia had enough of the poisonous old snake.



      Delete
  9. Aduh Annie.. jgn lah muram sangat, actually Covid 19 ade hikmah2 tersendiri. Wabaq ini mengajar kita to be stronger.

    Economically not everyone is suffering. Anak2 hamba yg kojo oberseas, they are enjoying all sorts of additional perks, hazard allowances, accomodation, food, travel, bla bla..

    Yg dok rumah macam segala rezeki bole cari.

    Haiyoooo crypto currencies bulan July 20 and now Nov 20 SEDANG MELETUP MELUAP2 la.. some giving returns as high as 300%!! Pendapatan2 gini tak perlu all these politicians yg otak dh obselete... dh tak laku.

    Google aje online, dok rumah sambil goyang2 kaki tekan butang itu ini 24/7 rezeki masuk... in sha Allah.

    Creative la sikit minda cik Annie. Cari rezeki zaman skrg, the skies the limit. Jgn jadikan Covid 19 sbgai alasan.

    Professor Nasi Lemak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh prof...tetapi kehalalan crypto masih di sangsikan..antara sini atau Sana...bak kata pujangga...Masih was was ...jadi susah sikit nak di publicise to go all out.

      Tapi online biz lain....yes agree..if there is a way there is a will

      Delete
    2. Anon 11:53

      Update dn ikuti perkembangan semasa sikit. Cryptos nih dh over 10yrs, its not new. Klo gitu hang jgn sekali invest in gold tau!

      Raykat Msia mmg manja2 belaka. Dah dekat 8bulan masih ade yg tercunggap masih mengharap bantuan gomen?

      Mmg ada yg serba kurang upaya sgt2 memerlukn bantuan.. yang lain tu byk kaki pembohong. Peghabih duit mak ayah aje hantaq pi bljaq tinggi2. Nak cari rezeki pun mengharapkan bantuan!!

      Pemimpin2 yg ade mmg ramai otak dh bole masuk muzium.. malu la dkat Jackma sikit. siAtok buka kedai roti modal brmillion2 pun bankrup. Tak malu kat mamak jual roti ke..

      Professor Nasi Lemak

      Delete
    3. Jackma pun kena kantoi dgn xi. Mahu lawan boss gajah dgn semut.sayap dia dah di potong. Main crypto skg dah terlambat,. Jual nasi lemak saja lah

      Delete
  10. Minggu terakhir Pakatan Nasional. Countdown begin...!!

    Just Kiss and Say Goodbye

    Jemaah Penasihat Umno, Tengku Razaleigh Hamzah mengumumkan tidak akan mengambil bahagian dalam perbahasan di Dewan Rakyat pada 26 November ini.

    Ahli Parlimen Gua Musang itu memaklumkan demikian dalam satu kenyataan berbahasa Inggeris:

    “As the legitimacy of the government has not been decided yet am bound by my conscience on the oath I have taken and, therefore cannot participate in the debate on the budget.”

    Keputusan Ahli Dewan Rakyat yang paling lama berkhidmat di Parlimen itu bermakna kerajaan Perikatan Nasional (PN) akan hilang satu undi untuk meluluskan Rang Undang-Undang (RUU) Perbekalan 2021.

    Belanjawan 2021 sebelum ini dikatakan akan ditolak selepas Barisan Nasional (BN) dan pembangkang mengemukakan beberapa tuntutan sebagai sokongan bersyarat kepada Belanjawan 2021.

    Antara tuntutannya ialah membenarkan pengeluaran simpanan sehingga RM10,000 daripada Akaun 1 Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) dan pelanjutan moratorium pinjaman institusi kewangan, selain mempertikaikan cadangan mengembalikan semula Jabatan Hal Ehwal Khas Jasa (JASA) dengan peruntukan besar.

    PAPAN KERANDA SUDAH DI TEMPAH
    KAIN KAPAN SUDAH PUN DI BENTANG
    HANYA MENUNGGU KETIBAAN JENAZAH
    TALKIN DIBACA DI HARI BERSIDANG

    Semoga almarhum aman disana di sana di sanaa..

    Aminn.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seorang pemimpin tinggi Umno berkata parti itu tidak mahu dipaksa terima PPBM, mengingatkan parti rakan supaya memahami dan menghormati kedudukannya tentang hubungan dengan parti serpihan itu.

      Katanya, Umno bukan dalam misi untuk memberikan ihsan kepada mana-mana pihak untuk bernafas dan meraih kemenangan dengan pertolongan jenteranya.

      “Hanya jauhari yang mengenal manikam,” kata Naib Presiden Khaled Nordin dalam kenyataan, mengulas laporan Malaysiakini memetik kenyataan Setiausaha Agung Barisan Nasional, Annuar Musa.

      Annuar, yang juga ahli majlis kerja tertinggi Umno, dilapor berkata PAS tidak akan bersama Umno tanpa PPBM.

      Khaled menepis Annuar itu sebagai “bukan jurucakap PAS”.

      “Ia datang daripada seorang yang hanya ingin menyelamatkan PPBM dan memecah-belahkan Muafakat Nasional,” tambahnya.

      Kih kih kih....

      Nuar Musa dah sesat jalan dah,

      Delete
    2. Keretakan dalam Muafakat Nasional dilihat semakin ketara, satu piagam Umno dan PAS wujudkan September tahun lalu bagi membentuk blok politik Melayu-Islam terbesar dalam negara ketika kedua-duanya masih pembangkang.

      “Terdapat percanggahan ketara dalam pembahagian kerusi antara Umno dan PAS untuk Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15) dalam beberapa rundingan yang dilakukan,” kata satu sumber yang menjadi tonggak utama kepada piagam ditandatangani 14 bulan lalu itu kepada MalaysiaNow.

      Difahamkan, terdapat beberapa perbincangan “kurang mesra” berhubung pembahagian kerusi Parlimen dalam kalangan pemimpin kedua-dua parti, ketika mereka cuba membina satu pakatan yang sebelum ini “tidak rasmi” pada pilihan raya 2018.

      “Jika Umno tetap meletakkan calon mereka di kawasan dimenangi PAS di saat-saat akhir maka saya boleh menjangkakan Muafakat Nasional akan hancur.”

      Namun kali ini, PAS tidak akan sewenang-wenang menyerahkan kerusi mereka, terutamanya apabila berdepan dengan parti yang bergantung kepada pengundi yang sama.

      “Sekarang ini, kita tunggu dan lihat,” kata satu sumber PAS Kedah, yang ketika ini memerintah kerajaan negeri.

      “Sekiranya Umno benar-benar nak bertanding dan langgar perjanjian, PAS tidak ada masalah untuk lawan.”

      PAS has become bodoh sombong.

      They went for 158 seats last PRU.

      Won ONLY 18.

      That is terrible.

      So...

      Who needs who more?

      I agree with Khaled Nordin, why should Umno provide sedekah for mosquito parties like PPBM and ingrates like PAS?



      Delete
  11. HARI HARI TERAKHIR KONSPIRASI DAN DALANG SANG POLITIKUS USANG.

    semua harga naik cuma dah 22 tahun maruah kita turun.!

    25.11.2020 sidang bajet bakal dinanti keputusan diterima akan memeranjatkan seluruh negara.

    Lantik Ku Li Perdana Menteri dan Anwar Timbalan Perdana Menteri dan Najib sebagai menteri kanan (kes nya diselesaikan berdasarkan pada "rules of law") akan percepatkan lenyapnya legasi tak guna ini.

    HARI HARI TERAKHIR PN BERANTAKAN
    BELAKANG PAKATAN DALANG B'SEMBUNYI
    MINGGU NI TAMAT LAH RIWAYAT PAKATAN
    HUJUNG NYAWA KESEORANGAN YG SUNYI

    Konspirasi Jahat Muhyiddin, DAP Dan Dr Mahathir Terdedah Dalam Video Klip 1MDB Al Jazeera. 17 November lepas, Al Jazeera siarkan 2 siri video dokumentari yang bertajuk Jho Low : Hunt For A Fugitive (Part 1) Featured Documentary dan Jho Low : Hunt For A Fugitive (Part 2) Featured Documentary.

    Mengapa Perlu Di Siarkan Sekarang Dan Siapakah Di Belakang Permainan Yang Menjijikkan Ini? Siapa dalang melagakan UMNO antara gang H2O vs Annuar Musa dan melagakan PAS dan Takiyudin, PAS vs UMNO, PAN vs PKR.!?

    Nampak tak siapa dalang itu... sampai habis nyawa jadi batu api dan adu domba. Bila ada kuasa wang maka "ada duit semua boleh jadi"

    Muhyiddin dan mentornya, Dr Mahathir, telah merancang untuk menyumbatkan DS Najib ke dalam penjara sebelum PRU 15.

    Penyebaran video klip ini juga dilihat bertujuan untuk mempengaruhi mahkamah dalam keputusan kes 1MDB yang akan dihadapi oleh DS Najib.

    Bagi Muhyiddin dan PPBM, walau apa cara sekali pun, DS Najib mesti 'dibisukan' sebelum PRU 15 kerana telah terbukti kekuatan populariti DS Najib mampu mempengaruhi keputusan di 7 pilahanraya kecil dan 1 pilihanraya negeri.

    Tontonlah video tersebut dan imbaskan kembali, siapakah dalang dan perancang utama fitnah 1MDB, maka itulah orang yang sama yang cuba menggunakan strategi yang sama buat kali kedua...!! Saya ulanggg ini kali ke - 2!!

    Rakyat sudah serik ditipu 22 tahun 22 bulan kali pertama dahulu dan yang paling utama, mereka lupa, manusia merancang, Allah SWT juga merancang dan perancangan Allah SWT pasti akan mengatasi segala perancangan makhlukNya.

    DEPA SEMUA NAMPAK JER MELAYU
    PERASAN HEBAT LEBIH KUAH DARI SUDU
    COMANGO PLURAL DEPA YG JAJA SELALU
    ANGKARA PEMIMPIN DUNGU KUDA KAYU

    Asalkan bukan ABU (Asal Bukan Utara)
    Selagi ada politikus usang renta jenis kuda kayu reput rasa terancam legasinya maka selagi itulah orang melayu asyik kena goreng ajer dng pemimpin kuda kayu ini.

    MUNGKIN KAH NEGARA TENTERA AMBIL KUASA
    ADU DOMNA DALANG TUA SUDAH PUN OVER
    KUASA RAJA PULANG KE GAGANG JUA AKHIRNYA
    BUMI PENUH KEROMAH AKHIR ZAMAN YG DIJANJIKAN NYER

    Suatu lagi penghinaan pada Raja raja Melayu dlm kes fitnah jijik Prebet Adam bila terhadap Sultan Johor dulu oleh Perdana Menteri ke 4 negara..!?

    Akhirnya kes Perebet Adam adalah kes fitnah paling kotor dan paling jijik sekali. (Link dibawah Video)

    lagi link dibawah
    https://klbroadcastmedia.wordpress.com/2018/04/13/video-30-tahun-mahathir-menipu-rakyat-kes-prebet-adam/

    Dalang sang fitnah hanyalah Kuda kayu yang reput dimakan anai anai. link bawah ni haahh ko baca fakta ni

    https://mykmu.net/2017/08/09/yang-tidak-malu-sebenarnya-adalah-mahathir/

    Dalang sang fitnah yang sudah ditarik nikmat dari merasa malu dengan apa yang dilakukanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. “I know it sounds selfish, but I want to buy my children a good meal, I want to maybe get them some Kentucky Fried Chicken or Pizza Hut.

      “Before the business was down, it was a monthly affair if not once every two weeks. Now it’s been months since they had it and I just want to make them happy,” he said.

      this is just covid!!!!

      Delete
  12. Adakah sumpah laknat bossku dolu mungkin esok hari ada lagi yang tertelan kapor barus..!?

    Dalam masa 66 hari lepas 20 Disember 2019 Najib angkat sumpah laknat, kerajaan PH jatuh, kata Najib.

    Sumpah laknat bagi menafikan dakwaan Azilah Hadri berhubung pembabitannya dalam kes pembunuhan warga Mongolia, Altantuya Shariibu.

    “Ada rakyat yang buat perkiraan. Dia kata, selepas 66 hari saya melafazkan sumpah laknat itu, PH jatuh.

    (Tetapi) saya tidak boleh buat kesimpulan itu. “Cumanya ayat terakhir dalam sumpah laknat itu memang berat dan memang saya fikir banyak kali hendak sebutkan,” kata Bossku (link kat bawah ni haah)

    https://m.malaysiakini.com/news/525381

    Lagi link sumpah laknat bossku selepas 66 hari sumpah laknat PH melingkup masuk longkang

    https://m.facebook.com/jinggo.fotopage/photos/a.1760013514225579/2976861539207431/?type=3

    Semua harga sudah naik cuma harga 'maruah' diri rakyat Malaysia makin turun sudah hampir 22 tahun 22 bulan lama nya..!!!

    Nyawa masih onn lagi dah ada yang mandi kapor barus.. kikiki

    ReplyDelete