Monday, 18 August 2014

The new face of Pas and slow death of its ulama (updated)

UPDATES

For a more comprehensive take of the latest in the Selangor crisis, please read this NST editorial today,

A shameful volte-face



and a commentary here, which was only published halfway in the newspaper's print version,

Pas’ manoeuvre may not end crisis of Pakatan’s making



ORIGINAL POSTING

If Pas is to go for a full medical check-up today, it is likely to be diagnose with suffering a form of cancer which slowly kills its victim.

The one I can think of, as I am writing this, is colon cancer.

Okay, maybe its something like colon cancer because,  Pas ailment got something to do with DS  Anwar Ibrahim.

It was obvious from the decision by the party's central committee not to defend Selangor MB TS Abdul Khalid Ibrahim yesterday, the party had been taken over by the Anwaristas, the cancerous cells which is eating away at Pas' Islamic heart.

The decision effectively rendered the Pas' Syura Council a non entity. The council of Pas ulama, led by none other than the party's spiritual leader Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat had been steadfast in its opposition to PKR's removal of Khalid.

If they can snubbed their own spiritual leader, then that means the party has no spirit anymore.

Nik Aziz is old, so they discarded him. Power is all that matter.

The odd bit about the Selangor political drama yesterday was in that letter of endorsement to make PKR's Dr Wan Azizah Wan Ismail the new Pakatan's menteri besar which was signed by her husband DS Anwar Ibrahim, DAP sec-gen Lim Guan Eng and Pas deputy president Mohamed Sabu.

The letter is to be send to the Selangor palace today.

Nope, the odd thing about it was not because Anwar signed the letter supporting his own wife to be made an MB. That's the grotesque part of it.

The odd part was that Pas was represented by Mat Sabu and not its president DS Abdul Hadi Awang.

Hadi, who along with the other Pas ulama, opposed the Khalid's ouster had apparently refused to have anything more to do with the PKR-initiated Selangor fiasco following his party's central committee's decision to snub him, Nik Aziz and the Syura Council.

Hadi had refused to attend the press conference after the Pas' central committee meeting as well as the Pakatan meeting and its subsequent press conference in Subang Jaya yesterday.

By being the one who signed the endorsement letter on behalf of Pas, Mat Sabu had joined the rank of Anwar and Guan Eng as the most powerful figure in their respective parties.

Mat Sabu is now effectively the most powerful person in Pas.

This is the new face of Pas,


no more this one,


or this one,


Yes, that's what happened to Pas yesterday.

The Anwaristas had taken complete control of the party.

All those talk about Pas being an Islamic party, guided by the ulama who know Islam better than anyone else is just a big joke now.

And the ones who gleefully laughing the loudest at the moment are actually DAP.

Here is one of their cybertroopers,


Thank the two PAS aduns for their bravery and integrity for openly supporting PR and forcing the old geezers ulamas to make a decision as they have no alternative or bargaining chip anymore as they know even if they try to delay and change they dont have the numbers to suopport Khalid as MB even with the help of UMNO...and they may fear more PAS aduns falling out if they turn their back on PR..
As for whatever happens next..it's very clear now that PR have the majority whatever you guys can spin.


Pas' décision yesterday effectively confirmed the Pakatan's status quo:
- DAP with its solid Chinese support is the strongest
- PKR which is dependent on DAP and Pas for grassroots support acts as the mediator between those two.
- Pas remains as the junior partner with the least number of parliament seats and its main function being that of breaking up the Malay muslims' vote bank.

29 comments:

  1. Rasulullah saw. bersabda maksudnya: “Akan timbul di akhir zaman orang-orang yang mencari keuntungan dunia dengan menjual agama. Mereka menunjukkan kepada orang lain pakaian yang dibuat darIpada kulit kambing (berpura-pura zuhud dari dunia) untuk mendapat simpati orang ramai, dan percakapan mereka lebih manis daripada gula. Padahal hati mereka adalah hati serigala (mempunyai tujuan-tujuan yang jahat). Allah swt. Berfirman kepada mereka, “Apakah kamu tertipu dengan kelembutan Ku?, Ataukah kamu terlampau berani berbohong kepada Ku?. Demi kebesaran Ku, Aku bersumpah akan menurunkan suatu fitnah yang akan terjadi di kalangan mereka sendiri, sehingga orang yang alim ( cendikiawan ) pun akan menjadi bingung (dengan sebab fitnah itu)”.
    (Daripada Abu Hurairah r.a – Riwayat Tarmizi).

    Huraian:

    Golongan yang dimaksudkan di dalam Hadis ini ialah orang orang yang menjadikan agama sebagai alat untuk mendapat habuan dan keuntungan dunia yang mereka kejar. Mereka rela menggadaikan agama untuk mengejar kuasa, nama, pangkat, dan harta dunia. Dan apabila bercanggah kepentingan dunia dengan hukum syarak mereka berani mengubah hukum Allah dan memutarbelitkan kenyataan.Ini lah yang di sebut menghalalkan cara. Mereka juga pandai mengemukakan hujah-hujah yang menarik dan alasan alasan yang memikat hati, tetapi sebenarnya hujah-hujah dan alasan tersebut hanya semata-mata timbul dari kelicikan mereka memutarbelitkan kenyataan. Mereka menipu orang lain dan juga menipu diri mereka sendiri.Contohnya pada hari ini kita dapat melihat ramai dari kalangan orang orang politik dan ahli ahli perniagaan melakukan perkara ini.Mereka termasok dalam golongan yang di sebut dalam hadis ini iaitu memperalatkan agama untuk “politik gain” dan perniagaan mereka.

    Mereka akan dilanda kekusutan pemikiran yang sangat tajam sehingga orang alim yang banyak pengalaman pun akan kehabisan akal dan buah fikiran. Mereka menghadapi masalah-masalah yang meruncing dan akan menemui jalan buntu dalam permasalahan yang dihadapi.

    Wallahu’alam.

    (Sumber: Ustaz Abu Ali Al Banjari An Nadwi dalam bukunya 40 Hadith tentang Peristiwa Akhir Zaman).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Not even a year passed..

      Ulama faction takes over PAS...

      Allah SWT is THE BEST planner of all..

      Delete
  2. It's Hadi Awang's and Nik Aziz's bad karma coming back to haunt them with all the hate politics they built up over the decades to confuse the Malay populace, directed at those who didn't think realpoliticking Islamists were on the right track at all!

    ReplyDelete
  3. Remember PAS' "Umno KO" doa? Well, it has come to haunt them!

    ReplyDelete
  4. Annie,
    As usual, your punch lines are hitting the nail on the head.

    ReplyDelete
  5. Annie Annie always so cheeky. I never saw the thing from this perspective. Annie's thoughts always a fresh read.

    ReplyDelete
  6. "......mencari untung dengan menjual agama....."
    Yang bodohnya orang yang membeli

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betut , betut , betut , Wa pon selalu ingat itu macam lea aa .
      Kadang-kadang Wa manyak helan loo oo , nampak ataka pandai punya olang lagi senang kena tipu maa aa.

      Delete
  7. Memang tepat tulisan Annie! Ringkas dan padat serta tepat. Pengambilalihan PAS oleh golongan Anwarina tidaklah sesuatu yang patut di hairankan sangat. Apa yang berlaku dalam PAS adalah lebih dari apa yang kita lihat. Ia cuma peralihan pucuk pimpinan golongan lama dengan yang baru dengan ideologinya kekal.

    Annie dan pembaca lain harus sedar bahawa Mat Sabu dan geng munafikunnya seperti Salahuddin Ayub, Khalid Samad, Dzulkifli, Mujahid Rawa, Husam, Hatta Ramli dan sebagainya adalah didikan dan balaci Nik Aziz Nik Mat. Bukankah Nik Aziz berkali-kali dahulu sejak 2008 membela tindak tanduk geng ini. Nah ini kesudahannya.

    Saya tertarik juga dengan tulisan Jack Killian semalam mengenai golongan takfiri. Jack mungkin seorang bukan Islam atau tidak tetapi pengamatannya adalah tepat sekali. Ideologi takfiri ini menjadi dokongan aktivis Islam di Malaysia juga tidak kira Pas, ABIM dan terkini ada yang sudah menyusup ke dalam UMNO. Biar saya panjangkan apa cerita sebenarnya.

    Izinkan saya menyingkap sejarah sikit. Umum diketahui oleh Muslim yang peka bahawa usaha mengkafir sesama Islam (takfir) sebenarnya bukan sahaja di dokong PAS tetapi juga oleh golongan pro-PAS seperti ABIM dan kemudiannya JIM (Saari Sungib). Cuma pendekatan mereka berbeza. Ada seperti Hadi Awang dulu menggunakan pendekatan keras manakala seperti Mat Sabu dll menggunakan pendekatan halus. Targetnya serupa; kuasa. Jadi tidak hairanlah pejuang Isis yang juga golongan takfir adalah anggota PAS!!

    Ketua Umum PKR satu ketika dahulu sengaja memasukkan diri kedalam UMNO dan kerajaan dengan persetujuan PAS untuk menjayakan usaha golongan takfir ini.Strateji yang di atur adalah serampang dua mata. PAS akan dikeldai oleh golongan takfir pimpinan Nik Aziz dan Fdzil Nor manakala golongan dalam kerajaan akan di pimpin Anwar Ibrahim.

    Dalam ertikata lain PAS akan bertindak sebagai "pressure group" luar bagi memaksa kerajaan BN menjalankan program Islamisasi manakala Anwar sebagai agen dalam akan guna alasan tekanan PAS untuk menjayakan program itu. Agenda ini hampir berjaya dengan Anwar Ibrahim setapak dari kedudukan PM tetapi alhamdullilah Allah menyayangi Malaysia dan niat jahat Anwar dan golongan takfir gagal.

    Tetapi keberadaan Anwar dalam kerajaan berjaya menghasilkan puluhan ribu kader (cadre) takfir baru melalui sistem pendidikan yang di bawanya dibawah Islamisasi dan seterusnya melalui politik wang yang dilangsungkan dalam tahun-tahun 1990an. Takfiri baru inilah yang didongengkan sebagai golongan reformis.

    Berdepan dengan keadaan terpaksa mendapat kuasa melalui jalan susah yakni pilihanraya, golongan takfir menggunakan pendekatan halus. Tidak lagi kedengaran kafir mengkafir keras ala Hadi Awang atau yang ganas ala Ibrahim Libya (mengenai IL ini ada jugak ceritanya nanti). Sebaliknya, PAS menjalinkan kerjasama dengan rakan kaffir DAP yang sememangnya memahami pendekatan Takfir adalah secocok dengan usaha DAP memecahbelah Melayu dan menghancurkan Islam. Cuma wujud masalah bagaimana menjual tipu helah bahawa PAS dan DAP bukan ekstremis dan mampu moderat? Jawapannya PKR.

    ReplyDelete
  8. Bahagian 2

    Sebagai menjadi jambatan antara PAS dan DAP dan bagi mengabui mata Melayu sekular/liberal dan masyarakat bukan melayu sekular/liberal ditubuhkan PKR. Jadi pada masyarakat, nampak seolah-olah ada alternatif yang dipimpin pemimpin moderat tetapi hakikatnya masih dalam gengaman takfir dikepalai Anwar Ibrahim.

    Namun tidak cukup bagi DAP menjadikan PAS /PKR sahabat sahaja tetapi itu tidak menjadi masalah buat PKR ataupun PAS. Ini adalah kerana program takfir itu mirip program Kaffir iaitu menghancurkan Melayu/Islam, jadi tidak heranlah kalau PAS dan PKR ikut arahan DAP. Sebab itu DAP tak kisah,PAS bawa Hudud asalkan hudud di kenakan keatas orang Islam. Biar orang Islam mampus bersengketa manakala kaffir DAP tetap maju dan berkuasa!

    PAS yang moderat, progresif dan nasionalis sebenarnya telah lama berkubur bila arwah Asri Muda dan arwah Hassan Adli digulingkan pada awal 1981dan pengikut mereka di cantas. Pada ketika Anwar Ibrahim di suntik masuk kedalam UMNO, golongan takfir lain dikepalai Nik Aziz, Fadzil Nor dan Hadi Awang mengambil alih PAS. Geng yang dikatakan 'Anwarina" dalam PAS ini sejak dahulu lagi di asuh mula-mula oleh Fadzil Noor, dilindungi Nik Aziz bila Fadzil Noor mati. Fadzil Noor adalah racun dalam PAS yang mula-mula mengikut telunjuk Anwar Ibraim (hasil persahabatan mereka dalam ABIM sebelum itu). Hadi Awang pula adalah ideologis PAS masa itu mengambil pendekatan keras dengan mengkafirkan terus Muslim lain. Akibatnya ialah Ibrahim Libya dan Memali 1986.

    Takfiri PAS menjadi kecut bila melihat ketegasan BN waktu itu dan tiada sokongan masyarakat Melayu. Maka pedekatan ala Memali di bekukan sementara waktu. Sebenarnya PAS dan UMNO tidak mungkin bersatu bukan kerana Kelantan 1978 seperti yag selalu didongengkan Nik aziz Nik Mat tetapi disebabkan Memali.

    Sebagai penutup bicara kali ini, saya melihat kebesaran Allah dalam semua ini. Bukankah ironik bahawa Amanat Hadi yang dahulunya ditujukan atas Muslim lain kini kembali memakan diri PAS yang munafik. Bukankah dengan bersama DAP dan PKR dalam menjatuhkan seorang Muslim tanpa usul periksa pada bulan Ramadhan dan Syawal, PAs telah melampaui batas Allah dan darahnya menjadi halal. Bukankah kemunafikan dan sikap bermuka-muka PAS terhadap Khalid menjadikan PAS terus jatuh murtad/kafir dan dalam kata Hadi, darahnya menjadi halal. Ini BUKAN tafsiran saya tetapi HAKIKAT amanat Hadi Awang di Rusila dulu!!

    Ingat seburuk mana Mahathir seperti yang didakwa, beliau tetap menentang Israel bukan seperti Anwar Ibrahim yang menandatangani akad Annapolis atas arahan Bush buat melindungi Israel pada tahun 2004. Seteruk-teruk Najib pun tak pernah jatuhkan pemimpin Melayu Islam dalam bulan Ramadhan macam Anwar. Sejelik-jelik Rosmah pun, tidak pernah menghasut Islam murtad macam Izah atau tidak berpura-pura menjaga aurat dengan bersalut tangan getah macam Azizah tetapi pada masa yang sama mengaibkan orang lain sebab nak jadi MB wanita pertama. Renungkanlah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Shabas, satu rencana melafaskan kutukan sifat saorang dan kumpulan "munafik" yang sedang melandai perpaduan umah.

      Delete
  9. Is Shahnon Ahmad's SHIT applicable in nowadays PAS? Or PAS ulamak supporter should form a new party, Semangat 51 (year PAS was founded to fight for Islam).

    ReplyDelete
  10. Semua orang Islam yang tidak mensyirikkan Allah akan masuk syurga. Cuma jalannya saja berlainan, ada yang terus masuk dan ada yang bercuti di neraka sebelum ke sana. Jangan Cari jalan sukar.

    ReplyDelete
  11. So will the ulamas and their supporters just roll over and die, or would they fight and how would they fight?

    ReplyDelete
    Replies
    1. If they lift their jubah, maybe we can make better prediction. Their balls might not be visible anymore.

      Delete
  12. Pereputan PAS makin hari makin parah. Kemunculan puak Syiah (bakal memimpin PAS) dan Islam Liberal (Anwarinas) akan mempercepatkan proses pereputannya ... berkat pertolongan Allah s.w.t selamatkan Msia dari golongan2 ini dlm politik yang bertopengkan Islam

    ReplyDelete
  13. Ulamak Pas sudah terlalu lama membela seorang peliwat,kononnya utk mempertahankan maruah peliwat tersebut dari di malukan,sekarang peliwat tersebut telah memalukan para ulamak Pas pula.Apa sudah jadi?.Memang jenis tak tahu membalas budi rupanya peliwat tersebut.

    ReplyDelete
  14. Manhaj takfiri adalah kemunafikan. Rasulullah (SAW) pernah memberi amaran keras akan bahaya golongan ini. Ini adalah permulaan zaman takfiri yang pasti berkunjung tiba setiap peralihan zaman :

    After the Battle of Hunain the Prophet (s) - in distributing the booty - gave preference to a number of non-Muslims. His aim was to attract them to Islam. Hurqus rebuked the Prophet (s) by saying to him: "Be just in your distribution O Messenger of Allah."
    The Prophet was incensed by this remark and responded by saying:
    "Then who can be called just if I am not just?"
    To this the Prophet added:

    "There will come a time when a group of people will leave our ranks. They will recite the Quran with fervour and passion1 but its spirit will not go beyond their throats. They will leave our ranks in the manner of an arrow when it shoots from its bow."

    Kalau Rasul pun di cap begitu nak apa yang dihairankan sangat kalau golongan munafik ini yang tidak malu mengkafirkan Muslim lain, berlagak macam kaffir juga.

    Tidak hairanlah apabila Mursi (Ikhwan Muslim) berlagak macam Mubarak yang dilaknatnya.

    Tidak hairanlah Taliban yang menghancurkan bumi Afghanistan berkomplot dalam pembunuhan asysahid Burhauddin Helmi atau assyahid Shah Masood dengan bantan CIA.

    Tidak hairanlah bahawa Baghdadi yang merengkuk dalam penjara Amerika tiba-tiba keluar bersenjatakan Amerika dan dengan pantas menjajah Iraq pada ketika Amerika keluar dari sana dan berjam tangan mahal jenama Swiss manakala melaknat Barat di mimbar mengumumkan dirinya Khalifah.

    Tidak hairanlah apabila ISIS pimpinannya menyembelih orang Muslim tidak berdosa dalam bulan Ramadhan,menyembelih kanak-kanak dan perempuan walhal Allah dan Rasuullah (SAW) dengan jelas mengharam perbuatan zalim itu. Malah perbuatan ISIS mirip perbuatan Yazid laknatullah keatas assyahid Husin (RA), pengikut dan keluarga beliau di Karbala.

    Dan siapakah wakil Malaysia dalam ISIS? Orang PAS jugaklah

    Tidak hairanlah Usama bin Laden menerima latihan CIA, menjadi balaci Zionis dan Amerika bagi merosakkan nama Islam dan di bunuh apabila tidak berguna lagi buat Amerika.

    Tidak hairanlah Anwar Ibrahim menyokong Israel di Amerika dan berbelit lidah di tempat lain.

    Tidak hairanlah PAS redha bersekongkol dengan kaffir anti-Islam DAP tetapi pada masa yang sama berdabik pasal Islam dan Hudud serta mengkafirkan Muslim lain yang masih bersyahadah.

    Ini adalah sejarah yang dinukilkan Takfiri zaman ke zaman. Golongan ini di hinggapi nifak dan hubbun dunya. Mereka berpura-pura dalam segala sesuatu sehingga hubungan dengan DAP dan PKR jugak mereka kata pura-pura ala tahaluf siyasi (kepentingan politik) tetapi dalam perkara prinsip Hudud dan menjaga maruah Muslim lain…mereka berdalih pulak sehingga matlamat menghalalkan cara!!.

    ReplyDelete
  15. Kenapa tidak mereka bersabar menunggu peredaran masa untuk menyingkirkan Khalid? Kenapa hendak juga mereka buat dalam bulan Ramadhan dan Syawal?

    Bukankah kesabaran itu di tuntut Allah? Bukankah perbuatan mereka menyembelih maruah Khalid sama seperti perbuatan ISIS menyembelih manusia tak berdosa pada bulan mulia?

    Kenapa mereka berkeras menyingkir Khalid walaupun tiada bukti kukuh kejahatannya atau kebejatan moralnya kalau ada sekalipun? Mengapa mereka memecatnya tanpa memberi waktu untuk penjelasan? Bukankah keadilan sangat dituntut dalam Islam?

    Nah! Jelas sudah Islamnya PAS atau berimannya pemimpin munafik PKR dalam kes Khalid. Ini adalah cara Allah mendidik Muslim beriman berwaspada dalam zaman Fitnah yang kini melanda dunia. Zaman di mana lebih baik menyisihkan diri dan menjaga keluarga dari cuba membetulkan masyarakat yang sudah runtuh akhlak. Zaman di mana memegang pada Islam dan tali Allah adalah ibarat memegang bara api.

    Pemimpin munafikin PAS dan sejenis dengan mereka telah lama memutuskan silaturahim antara Muslim, sudah tegar dalam nifak dan kekafiran mereka sesuai dengan sabda Rasul yang bermaksud: barang siapa menghukum Muslim lain kafir tanpa alasan kukuh nescaya tuduhan itu berbalik padanya.

    Semoga kita yang masih beriman walaupun sezarah pun bersifat tawadduk dan mengharapkan pembelaan Allah sentiasa. Mudah-mudahan kita tidak di timpa bahana nifak yang di jaja golongan takfir PAS, PKR dan sewaktu dengannya. inshaAllah.

    Rujukan tentang golongan Takfir dalam sejarah:

    http://www.sunnah.org/aqida/kharijites1.htm

    ReplyDelete
  16. http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/sultan-not-keen-on-wan-azizah-as-mb-so-we-named-azmin-too-says-pas

    This is a lie designed by PAS munafiks to shame the sultan. The nomination of Azmin was a cop out by the PAS munafiks, pure and simple. It was a convenient escape route to be used when confronted with tricky questions from the grassroots.

    “Kami dah buat sebaik mungkin dengan calonkan lelaki dan dah lepas tanggungjwab. Lagipun keputusan itu PR yang buat bukan kami. Pihak kami pun Sabu liberal yang wakil dan Azizah itu calon puak liberal PAS”

    That would be the expected answer from the PAS munafik ularmaks when caught. Azmin was slated because he affords the escape clause for the Ularmaks munafiks:

    a.They can tell the grassroots that they had tried their best but were supplanted by the liberal munafiks. If things don’t work out, they can tell at the next party elections, “look at all the bother created by the liberal munafiks.

    b.They can show the public they still adhere to the concept of male leadership but were trumped by PR…so no their fault.

    c.The liberal munafiks knew all along Azmin ould pull out, they just agreed to set up his name to placate the Ularmaks

    This is the PAS way of dissembling, a shameless method they have honed to perfection over the years. Don’t ever trust any of these takfiris, they will sell their mothers for a dram of lucre and power. They are not ularmaks for nothing…forked tongue scumbags who will throw a fellow Muslim into the fire at the Devil’s bidding.

    If not,pray why continue lynching Khalid now and not back in 2013:

    http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/pkr-did-not-want-to-field-khalid-in-the-last-general-election-says-pas-lawm

    This is the same double faced takfiri bastard who was praising Khalid 6 months ago. They are same all of them,liars to the core, young or old.The only difference being age.

    And all that wayang kulit also explains why Hadi Awang was not there. This Takfiri ideologue didn’t want his “stern, strict” version of takfirism being laughed at for having lost out. Nak jaga muka dan standard mah and keep his options for future survival open.

    And Sabu is no angel either…He had to lick Guan Eng’s nuts and Anwar’s arsehole to show everyone where his true standing is: No 3 of a spineless pondan coalition partner. Looks like PR’s words against MCA and MIC are coming back to haunt PR….hahahaha

    This has been Jack Killian, the Nighthawk, on KJCM, 98.3 FM; good day Malaysia… wherever you are

    ReplyDelete
  17. http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/nik-aziz-setuju-keputusan-pas-pusat-tolak-khalid-ibrahim

    from the hadith of Prophet Muhammad s.a.w.:
    "The munafiq-hypocrite is one who when he speaks he lies; when he promises something he does not fulfill it; and when he is entrusted with something he will fail that trust" ... and the hypocrites will be cast into the lowest hells according to the Quran.

    Exercise: Please tick whether Nik Aziz, Hadi Awang and Mustafa Ali have fulfilled the criteria in the above hadith

    ReplyDelete
  18. The solat hajat failed to ensure khalid's position as Menteri Besar. Pity the ulamaks and their friends. Next just arrange makan2 and women for Anwaristas

    ReplyDelete
    Replies
    1. When you performed a solat hajat sincerely, but the outcome is different then Allah will reward you with a better outcome. Maybe it is better for TSKI not to be the MB with all the clowns and munafiks around. But surely those who have victimized TSKI willl suffer later.

      Delete
    2. Solat hajat betjeman adalah satu bidaah. Tak pernah dibuat oleh Rasulullah atau sahabat.

      Delete
  19. Kita tengok ADUN PAS yang mana akan hantuk kepala ke dinding jika Tuanku perkenan permohonan TSKI untuk bubar DUN,saya rasa ia nya akan jadi nyata.Belum tentu mereka akan menang sekali lagi.Bagi PKR jangan terlalu ghairah.Kalau Tuanku tak setuju DUN bubar ,Tuanku akan mohon PKR dan PAS kemukakan calon dan Tuanku pilih calon PAS...noktah.Nak complain pada sapa sebab logiknya PAS mempunyai lebih kerusi,mungkin calon PAS anak jati Sgor dan lelaki.Gadoh lagi PAS dan PKR.

    ReplyDelete
  20. I read some where that both candidate adalah warganegara neutralisasi.. So they cant be MB as it mention under selangor's law? Hope miss Anne can help us clairify about it

    ReplyDelete
  21. They all like to lay curse on others so they will be haunt back by the curse they spout

    ReplyDelete